Web Analytics Made Easy - Statcounter

آزاده اولیایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آموزش های پیشگیری از اعتیاد از سوی بهزیستی بر  آموزش های پیشگیری از خانواده کانابیس ها از جمله حشیش و گل متمرکز است؛ کانابیس ها طبقه‌ای از مواد اعتیاد آور هستند که از جمله شناخته شده ترین آن‌ها می‌توان به حشیش، گل و ماری جوانا اشاره کرد.

وی اضافه کرد: آموزش های پیشگیری از اعتیاد از سوی بهزیستی، اعتیاد به هر ماده مضری از جمله پیشگیری از اعتیاد به سیگار کشیدن را در بر می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در پیشگیری های اولیه، آموزش ها در مورد حشیش، کوکائین و هروئین یکسان است هرچند که این مواد عوارض متفاوتی دارند اما فعالیت های آموزشی و اگاه سازی آن یکسان است.

مسئول پیشگیری از اعتیاد در محیط کار و فضای مجازی سازمان بهزیستی کشور گفت: در این آموزش ها، پیامدهای مصرف مواد اطلاع رسانی می شود اما درمان اعتیاد به برخی مواد، آسان تر است. به طورمثال درمان اعتیاد به مواد محرک سخت تر است.

اولیایی افزود: مواد خانواده کانابیس ها و شیشه، وابستگی روانی دارند و درمان آنها سخت است چون مواد نگهدارنده در این مواد کمک می کند سهم «روان درمانی» در آنها بیشتر شود.

وی درباره اعتیاد به گل و حشیش، تصریح کرد: باورهای اشتباهی بین دانشجویان شکل گرفته است که گل، اعتیاد آور نیست این باور بین خودشان دهان به دهان می چرخد بنابراین میزان شیوع آن در حال افزایش است.

مسئول پیشگیری از اعتیاد در محیط کار و فضای مجازی سازمان بهزیستی کشور گفت:  با برگزاری کمپین و ساخت کلیپ در حوزه پیشگیری از اعتیاد فعالیت داریم. کلیپ هایی از سوی بهزیستی ساخته می شود که نام ونشان سازمانی ندارد و بهزیستی فقط در پشت صحنه است و هدف آن نیز  معطوف به آگاه سازی ها در حوزه  پیشگیری از اعتیاد است.

بر اساس آمار ستاد مبارزه با مواد مخدر، اکنون ۲ میلیون و ۸۰۸ هزار مصرف‌کننده مواد مخدر در کشور وجود دارند که بالاترین مصرف مواد مخدر با بیش از ۶۶ درصد مربوط به تریاک است.

برچسب‌ها اعتیاد سازمان بهزیستی کشور پیشگیری از اعتیاد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اعتیاد سازمان بهزیستی کشور پیشگیری از اعتیاد اعتیاد سازمان بهزیستی کشور پیشگیری از اعتیاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۵۲۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علی موسوی، پیشکسوت استقلال: وجود VAR در هفته‌های پایانی الزامی است / استقلال باید تا دقیقه ۹۰ متمرکز باشد

علی موسوی پیشکسوت تیم فوتبال استقلال با اشاره به پیروزی این تیم مقابل شمس‌آذر قزوین در هفته بیست‌وچهارم لیگ برتر باشگاه‌های ایران، اظهار داشت: استقلال عملکرد خیلی خوبی را در بازی با شمس‌آذر به نمایش گذاشت و تا دقیقه ۸۰ مسلط به بازی بود اما متاسفانه در حالی که سه بر صفر از رقیب پیش بودند بازی را رها و به یک‌باره ۲ گل دریافت کردند!

وی افزود: به نظرم این تصور بین بازیکنان استقلال به وجود آمد که پیروز میدان شده‌اند و به همین دلیل برای دقایقی حریف را دست کم گرفتند. این اتفاق نباید تکرار شود. بازیکنان باید تا آخرین دقیقه بازی تمرکز خود را حفظ کنند.

پیشکسوت استقلال اضافه کرد: در روزهایی که لیگ برتر به اوج حساسیت رسیده است، فدراسیون باید نظارت دقیق‌تری به این رقابت‌ها داشته باشد و امیدوارم از VAR استفاده کند.

موسوی ادامه داد: استقلال در حال حاضر صدرنشین لیگ برتر است و شانس زیادی برای قهرمانی در لیگ برتر دارد. الان بازی هر هفته برای این تیم حکم قهرمانی را دارد و استقلال باید بازی‌های آینده را با دقت و قدرت بیشتری پیگیری کند.

مهاجم سال‌های دور استقلال به دیدار این تیم برابر تراکتور در هفته بیست‌وپنجم نیز اشاره کرد و گفت:‌ بازی با تراکتور برای استقلال از اهمیت زیادی برخوردار است و در خانه حریف مسابقه حساسی را در پیش دارد و اگر بتواند این تیم را در تبریز شکست دهد، گام بلندی برای قهرمانی بر خواهد داشت.

بازیکن اسبق استقلال به موضوع واگذاری سرخابی‌ها نیز اشاره و اضافه کرد: واگذاری استقلال اتفاق خوشایندی برای این تیم خواهد بود و به طور حتم بسیاری از مشکلات مالی آبی‌پوشان از بین خواهد رفت. مهم‌ترین اتفاق این واگذاری برطرف شدن مالکیت مشترک سرخابی‌ها بود و امیدوارم مجوز حضور آنها در لیگ قهرمانان صادر شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • روش‌های پیشگیری و قطع ریزش موی سر، ابرو و مژه
  • کارگاه آموزشی مهارت های زندگی با موضوع پیشگیری از اعتیاد برگزار شد
  • خود مراقبتی در فضای مجازی امری ضروری است
  • آغاز طرح غربالگری بینایی‌سنجی کودکان ۳ تا ۶ سال در کرمانشاه
  • (ویدیو) آموزش تصویری غذای مورد علاقه بچه در مهمونی
  • کشف ۲۴۵ کیلوگرم حشیش و تریاک در هرمزگان
  • علی موسوی، پیشکسوت استقلال: وجود VAR در هفته‌های پایانی الزامی است / استقلال باید تا دقیقه ۹۰ متمرکز باشد
  • مرگ اسرار آمیز دو جوان در پایتخت
  • فعال کردن گشت پیشگیری از غرق شدگی در استان ایلام
  • کارگاه آموزش حقوقی برای مشاوران املاک در کردستان برگزار شد