Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@00:00:29 GMT

موشک ۶۵ متری ناسا در ۲۰۲۰ آزمایش می شود

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۵۳۰۲۸

موشک ۶۵ متری ناسا در ۲۰۲۰ آزمایش می شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی میل، بالاخره ساخت موشک بزرگ ناسا که قرار است فضانوردان آمریکایی را به ماه ببرد، تکمیل شد. 

جیم بریدنستاین مدیر ناسا با اعلام این مطلب گفت: سیستم SLS در ۲۰۲۴ میلادی و در ماموریت آرتمیس۳، نخستین زن فضانورد و فضانوردان مرد دیگر را به ماه می برد.

اما قبل از انجام این ماموریت، موشک مذکور چند پرواز بدون سرنشین انجام می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نخستین پرواز بدون سرنشین مذکور قرار است در ژوئن ۲۰۲۰ میلادی انجام شود. 

SLS بزرگترین موشک ساخته شده تا به امروز است و ارتفاع آن به ۶۵ متر یا یک ساختمان ۲۰طبقه می رسد. همچنین این قدرتمندترین موشک طراحی شده است که سرعت آن قبل از جدا شدن قسمت اول موشک و کپسول اوریون، به ۲۳ ماخ( ۱۷ هزار و۶۴۷.۲ مایل برساعت) می رسد.

بریدنستاین به نیواورلئانز رفت تا از نخستین  قسمت مرکزی موشک SLS را در تاسیسات Michoud Assembly Center بازدید کند. 

در قسمت مرکزی موشک سوخت هیدروژن مایع، اکسیژن مایع و همچنین رایانه های پرواز و تجهیزات اصلی برای کنترل پرواز موشک قرار می گیرند.

این موشک که با هزینه ۸ میلیارد دلار ساخته می شود از سال ۲۰۱۱ میلادی در حال توسعه است.

کد خبر 4794704 شیوا سعیدی قوی اندام

منبع: مهر

کلیدواژه: ناسا فناوری فضایی فضانوردان نوآوری تحقیقات علمی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری امنیت اطلاعات فناوری فضایی اینترنت شرکت دانش بنیان ربات موبایل فیس بوک ایالات متحده آمریکا فناوری نانو گوگل زیست فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۵۳۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعمیر شیرهای فشارشکن ١٥٠میلی متری خط انتقال فیرورق

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،یداله سلطانی با بیان اینکه این اقدام با هدف تنطیم فشار خط انتقال آب انجام شد، اظهار داشت: شیرهای فشارشکن معیوب در پی انجام دوره‌ای عملیات تعمیر و نگهداری پیشگیرانه (pm)، شناسایی  و با بررسی های صورت گرفته مشخص شد که از کارایی لازم برای تنظیم فشار شبکه برخوردار نیستند.

وی گفت: براین اساس تعمیر این شیرها به عنوان یک اولویت مهم در در دستور کار قرار گرفت.

سلطانی با اشاره به نقش و کارکردمهم و ویژه‌ی شیرهای فشارشکن در مدیریت مصرف آب افزود: شیرهای فشارشکن نقش و کارکرد پر اهمیتی در تنظیم فشار شبکه، جلوگیری از فشارهای ناخواسته و کاهش حوادث در شبکه ی انتقال و توزیع آب و در نتیجه مدیریت مصرف آب داشته و به لحاظ نصب برروی خطوط انتقال آب نقش پر اهمیتی در تامین آب شهروندان ایفا می کنند.

دیگر خبرها

  • انجام بیش از ۳۰۰ هزار آزمایش کلرسنجی توسط شرکت آبفای یزد
  • آمادگی کره شمالی برای آزمایش یک سامانه موشک‌انداز جدید
  • فضانوردان چینی به اقامتگاهشان در فضا رسیدند
  • شکست بزرگ اسرائیل در آزمایش دفاعی ایران
  • تصاویر تازه از پرواز موشک‌های ایران بر فراز فلسطین اشغالی
  • ببینید | تصاویر جدید از پرواز موشک‌های ایران در شب حمله به اسرائیل
  • انجام بیش از ۳۰۰ آزمایش کلرسنجی از شبکه‌های توزیع آب
  • کره شمالی: ما یک قدرت نظامی فوق العاده می‌سازیم
  • تعمیر شیرهای فشارشکن ١٥٠میلی متری خط انتقال فیرورق
  • تسلا سال آینده به جای ماشین ربات می‌فروشد