Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فشار به مجلس برای توقف طرح استیضاح زنگنه بسیار زیاد است، گفت: اگر مجلس دهم نتواند وزیر نفت را استیضاح کند میخی بر تابوت عملکردش کوبیده خواهد شد.

هدایت‌الله خادمی در گفتگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، با اشاره به پیگیری طرح استیضاح وزیر نفت در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: «متأسفانه عده‌ای در مجلس زمین و زمان را به هم دوخته‌اند تا استیضاح زنگنه در هیئت رئیسه اعلام وصول نشود».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه چند هفته است وزیر نفت به کمیسیون انرژی مجلس می‌آید و به بهانه‌های مختلف از پاسخگویی طفره می‌رود، تصریح کرد: «زنگنه در کمیسیون می‌گوید سؤالات را متوجه نمی‌شوم یا با اطاله کلام سعی در وقت‌کشی دارد».

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فشار به مجلس برای توقف طرح استیضاح زنگنه بسیار زیاد است، خاطرنشان کرد: «روز گذشته که زنگنه در کمیسیون انرژی حاضر شد نتوانست نمایندگان را قانع کند و استیضاح رأی آورد و قرار بود امروز به صحن مجلس بیاید اما هنوز خبری نیست».

خادمی با اشاره به اینکه مجلسی که باید در رأی امور باشد، نمی‌تواند یک طرح استیضاح بدون در نظر گرفتن فشارها را به نتیجه برساند، گفت: «برخی وزرای دیگر با همین آیین‌نامه طی 10 روز در صحن علنی مجلس استیضاح شدند، اما استیضاح زنگنه چند ماه است که امکان‌پذیر نیست».

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: «برخی می‌گویند استیضاح وزیر نفت در شرایط کنونی به صلاح نیست؛ این افراد حتماً مصالحی دارند که استیضاح زنگنه را به صلاح نمی‌دانند. متأسفانه در همین دوره مجلس نمایندگانی به وزارت نفت رفتند و همه شنیدند که زنگنه در صحبت‌های خود گفت که چاره‌ای نداریم اگر نمایندگان را به وزارت نفت نبریم مفسده ایجاد می‌شود؛ این بدان معناست که اگر نماینده به مطالبه خود نرسد مفسده ایجاد می‌شود! این در حالی است که جوانان فراوانی در کشور بیکارند».

خادمی با تصریح اینکه افرادی که از زنگنه در مقابل استیضاح دفاع می‌کنند، به احتمال زیاد نمایندگانی هستند که شائبه رأی نیاوردن در دوره بعد مجلس را دارند و امیدوارند به وزارت نفت منتقل شوند، گفت: «چهار سال است در کمیسیون انرژی هستم و وزرای زیادی طبق آیین‌نامه استیضاح شده‌اند، تنها وزیری که کاری به آیین‌نامه مجلس ندارد زنگنه است». 

وی با اعلام اینکه که نمایندگانی هستند که برای زنگنه سینه چاک می‌کنند و به جای اینکه به صحبت‌های استیضاح‌کنندگان و پاسخ‌های وزیر گوش کنند، در جلسه در دفاع از او دعوا می‌کنند، خاطرنشان کرد: «هیئت رئیسه مجلس باید از کمیسیون انرژی درخواست کند طرح استیضاح زنگنه طبق قانون به آنان اعلام شود و معتقدم اگر روند به گونه‌ای پیش رود که زنگنه استیضاح نشود، میخی بر تابوت مجلس دهم کوبیده خواهد شد».

انتهای پیام/4034/

منبع: آنا

کلیدواژه: بیژن نامدار زنگنه هدایت الله خادمی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی استـیضاح وزیر نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۵۳۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح نور را با قوت و هوشمندی ادامه می‌دهیم

فرمانده کل انتظامی کشور گفت: با حمایت‌های مجلس، دولت و قوه قضائیه و همراهی مردم اجرای طرح نور را با قوت، دقت و هوشمندی ادامه خواهیم داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سردار احمد رضا رادان در حاشیه جلسه با اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی که در محل ستاد کل انتظامی کشور برگزار شد، اظهار کرد: در ابتدا از همراهی مردم، دختران و بانوان عزیز ایران که در اجرای این طرح با پلیس همکاری و همراهی می‌کنند تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: تشکر بعدی را هم از همکارانی دارم که دغدغه مندانه در اجرای این طرح پای کار هستند و به صورت جهادی اجرای آن را دنبال می‌کنند.

فرمانده کل انتظامی کشور افزود: با حمایت‌های مجلس، دولت و قوه قضائیه و همراهی مردم اجرای طرح نور را با قوت، دقت و هوشمندی ادامه خواهیم داد. سردار رادان خاطر نشان کرد: اجرای این طرح همراهی همگان را در پی داشت و از مجلس و خاصه کمیسیون فرهنگی که جز اولین واحدها و بخش‌هایی بود که در این موضوع پای کار بود تقدیر و تشکر می‌کنم.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس: طرح نور با موفقیت حرکت می‌کند

حجت الاسلام مرتضی آقا تهرانی نیز اظهار کرد: امیدواریم طرح عفاف و حجاب که به شورای نگهبان ارسال شده هرچه زودتر تقویت و به یک قانون تبدیل شود و مردم ما قانونمند هستند و به قانون عمل می‌کنند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: عفاف و حجاب جز احکام الهی است و هر مسلمانی باید نسبت به این موضوع احترام قائل باشد و کشور ما اسلامی است و باید قوانین اسلامی نیز داشته باشد. اقدامات انجام شده نیز در مسیر درست و خوبی است.

حجت الاسلام آقا تهرانی با بیان اینکه خوشبختانه اقدامات فراجا با ملاحظاتی که مدنظر قرار می‌دهد برای اجرای قانون و عملیاتی شدن آن منجر به این می‌شود که جمعیت عفیف ما احساس بهتری داشته باشند.

وی ادامه داد: بابت این اقدامات به فرمانده کل انتظامی و یکایک کارکنان این فرماندهی دست مریزاد می‌گویم.

حجت الاسلام آقا تهرانی تاکید کرد: امیدواریم از ۳۲ دستگاهی که در این موضوع وظیفه دارند همگی پای کار باشند و به وظایف خود عمل کنند و به احکام الهی التزام داشته باشند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در پایان گفت: همه چیز رو به پیشرفت است و امیدواریم مجلس انقلابی که تا کنون پای کار این موضوع بوده در آینده نیز پای کار باشد.

لازم بذکر است، طرح عفاف و حجاب «طرح نور» از روز شنبه ۲۵ فروردین ماه در معابر و اماکن عمومی به مرحله اجرا در آمده است.

منبع: فارس

کد خبر 747189

دیگر خبرها

  • بیژن زنگنه متهم ناترازی بنزین/ احیای پالایشگاه‌سازی در دولت سیزدهم
  • عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس : خام فروشی نفت ممنوع است؛ اما با افتخار می‌فروشیم!
  • کباب کردن ۱۲ کیلو گوشت توسط بانوی آذربایجانی (فیلم)
  • عملیات «وعده صادق» میخی بر تابوت صهیونیست ها بود
  • خط لوله گاز ، مهم‌ترین طرح ایران و پاکستان در حوزه انرژی
  • طرز تهیه آسان کوبیده مربعی و ماهی لوله ای سوخاری (فیلم)
  • طرح نور را با قوت و هوشمندی ادامه می‌دهیم
  • پاکستان خواهان بهره‌برداری از خط لوله گازی آی‌پی است
  • رای اعضای شورای شهر به استیضاح شهردار ارومیه
  • وزیر صمت: منتظر ابلاغ آیین نامه واردات خودرو هستیم