Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان رضوی طرح‌ها و فعالیت‌های گسترده این نهاد در بخش کمک به حوزه پسماند شهرداریهای استان را تشریح کرد.

به گزارش ایمنا، میثم کرمانی با اشاره به اقدامات انجام شده توسط سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان رضوی در حوزه پسماند و محیط زیست، اظهار کرد: این سازمان تلاش کرده است با بهره‌گیری از کارشناسان و متخصصان حوزه محیط زیست و تشکیل واحد مدیریت تخصصی محیط زیست سازمان، طرح‌ها و برنامه ریزی‌های خوبی را در این حوزه برای کمک به ارتقاء حوزه مدیریت پسماند و مباحث زیست محیطی شهرداری‌ها در شهرهای مختلف استان خراسان رضوی تدوین و اجر کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اجرای طرح تفکیک از مبدا پسماند خشک در شهرهای مختلف استان در خصوص روند اجرای این پروژه گفت: این طرح به عنوان یکی از مهمترین پروژه‌ها و فعالیت‌های مشارکتی سازمان همیاری در حوزه خدمات شهری است، که تاکنون با همکاری چهار شهرداری استان در شهرهای چون نیشابور، قدمگاه، عشق‌آباد و بخش میان جلگه این شهرستان و چناران اجرا شده و با سرعت و کیفیت مناسبی در حال اجراست.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان رضوی با اشاره به اشتغال‌زایی برای حدود ۱۵۰ نفر از نیروهای بومی در این شهرهای استان به صورت مستقیم و غیر مستقیم، عنوان کرد: در پی اجرای این طرح حدود ۲۰۰ هزار نفر شهروند خراسانی در شهرستان‌های نیشابور و چناران توسط آموزشگرها در خصوص فرآیند و روش تفکیک پسماند خشک در مبدا تولید آن آموزش‌های لازم را دیده‌اند.

کرمانی ادامه داد: در اجرای طرح تفکیک از مبدا پسماند خشک، تعدادی وانت‌بار به صورت وانت‌ملودی با همراهی کادر اجرایی مجهز به لباس‌های فرم متحداشکل و دارای کارت شناسایی، علاوه بر انجام آموزش‌های لازم به جمع‌آوری پسماندهای خشک قابل بازیافت از منازل، ادارات و اصناف مختلف در سطح شهرهایی که طرح در آن‌ها جریان دارد، می‌پردازند.

وی به استقبال مسئولان شورای اسلامی استان و توجه این نهاد به لزوم اجرای مطلوب طرح تفکیک از مبدا پسماند خشک در تمامی شهرهای استان اشاره کرد و افزود: در پی تعاملات خوبی که با اعضای شورای اسلامی استان برقرار شده، تلاش‌های خوبی برای مطرح شدن این طرح در این شورا و اجرای آن به صورت یک پروژه جامع برای تمامی شهرداری‌های استان در حال انجام است.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان رضوی با تاکید بر نگاه ویژه سازمان همیاری به شهرهای کوچک و کم برخوردار استان خاطرنشان کرد: پروژه ملی شهرک پسماند ویژه استان یکی از طرح‌هایی است که در همین راستا توسط سازمان همیاری و همکاری استانداری و سازمان حفاظت محیط زیست استان در حال پیگیری است که با اجرایی شدن آن علاوه برکمک به حوزه محیط زیست، درآمدزایی و کمک به شهرداری‌ها و ایجاد اشتغال را در بر خواهد داشت.

کرمانی ادامه داد: علاوه بر این طرح در حوزه پسماند تلاش‌های خوبی برای راه اندازی مجدد کارخانه بازیافت لاستیک مشهد شده است که این مجموعه ضمن اشتغال آفرینی برای چندین جوان به صورت مستقیم و غیر مستقیم با جمع‌آوری لاستیک‌های مستعمل، علاوه بر کاهش مخاطرات زیست محیطی پراکنده بودن این اقلام در طبیعت، محصولات مختلفی را از جمله انواع کف پوش‌های مخصوص برای مصارف گوناگون روانه بازار کرده است.

وی عنوان کرد: در بخش دیگری از فعالیت‌های حوزه پسماند با استفاده از ظرفیت موسسه آموزش، تحقیقات و مشاوره شهرداری‌های خراسان رضوی به عنوان واحد آموزشی و پژوهشی سازمان همیاری شهرداری‌ها در راستای تحقق استراتژی که هدف آن کمک به ارتقاء و رشد حوزه مدیریت شهری و شهروندی است، تلاش می‌شود علاوه بر تدوین و اجرای آموزش‌های کاربردی و مطلوب کارکنان و پیمانکاران حوزه شهری و شهرداری، برنامه‌ریزی و اجرای طرح‌های مختلفی چون آموزش‌های شهروندی در حوزه تفکیک پسماند از مبدا، آبیاری درختان و حفظ محیط زیست و ... را در دستور کار قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به وجود ظرفیت‌های لازم در حوزه مدیریت پسماند و ایجاد مدیریت تخصصی محیط زیست با بدنه کارشناسی و تعامل خوبی که توسط سازمان همیاری شهرداری‌های استان با نهادهای مرتبط با این حوزه در سطح کشور برقرار شده است، این آمادگی را داریم تا با همکاری شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی شهرهای مختلف استان در حوزه تامین تجهیزات، ماشین‌آلات، امکانات، مکان‌های دفن، اجرای طرح‌های تفکیک پسماند و ... همکاری و مشارکت داشته باشیم و در ارتقای این حوزه از مدیریت شهری موثر باشیم.

کد خبر 400588

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرهاي ايران شهروند حقوق شهروندی مدیریت شهری شهرداری شهر پسماند شهري تفکیک پسماند زباله های شهری شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۵۳۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای «سند تحول بنیادین» اولویت آموزش و پرورش باشد

به گزارش خبرنگار مهر، سالار آبنوش ظهر چهارشنبه در مراسم گرامیداشت مقام معلم در الموت شرقی اظهار کرد: اگر سند راهبردی آموزش و پرورش محقق شود بسیاری از موضوعات و دغدغه‌های حوزه فرهنگ هم برطرف می‌شود.

وی با بیان اینکه باید جایگاه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را مورد اهمیت قرار داده و به باید اولویت آموزش و پرورش باشد، افزود: ولی متأسفانه در سنوات گذشته افرادی سعی داشتند به جای پرداختن به این موارد، سند ۲۰۳۰ را اجرایی کنند و این مسئله مهم به دوش معلمان است.

آبنوش حوزه فرهنگ و آموزش و پرورش را مهم دانست و تصریح کرد: عمده خواسته‌های معلمان در حوزه مسکن، رتبه بندی و جایگاه و منزلت معلمان امروز اولویت مسئولان کشور است و بنده نیز این دغدغه‌ها را می‌شناسم و پیگیر آن خواهم.

منتخب مردم قزوین، البرز و آبیک در ادامه به شهدای کشور اشاره کرد و یادآور شد: همه شهدای کشورمان روزی محصل معلمان عزیز کشورمان بودند و تربیت یافتگان معلمان ما هستند به همین دلیل همه افتخار دانش آموز بودن را همچون مدالی درخشان در سینه داریم.

وی معلمان را سفیران فرهنگی کشورمان دانست که وظیفه تبیین مهم‌ترین مسائل فرهنگی و سیاسی را به دوش می کشند عنوان کرد: جایگاه تربیت در محضر معلمان بسیار مهم‌تر از حتی خانواده است چراکه دانش آموزان به معلمان خود اعتقاد داشته و از آنها الگوبرداری می‌کنند پس تشویق و ترغیب آنها به اصول و موازین ملی و دینی نیز دارای اهمیت است.

آبنوش یادآور شد: همه ما در هر لباسی هستیم به اینکه روزی دانش آموز معلمان بوده‌ایم افتخار می‌کنیم و امروز هم امیدوار پرورش یافتن نسل جدید یکی از مهم‌ترین مأموریت‌های معلمان است.

در خاتمه با حضور منتخب مجلس دوازدهم از معلمان نمونه بخش الموت شرقی با اهدای لوح و جوایزی تقدیر و تجلیل شد.

کد خبر 6100473

دیگر خبرها

  • ۱۹۰ محل دفن پسماند چهارمحال‌ و بختیاری استاندارهای لازم را ندارند
  • کشف ۱۵ تن پسماند از یک منزل مسکونی در کرج
  • تجهیز سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک به جاروب های صنعتی پیاده رویی
  • اجرای «سند تحول بنیادین» اولویت آموزش و پرورش باشد
  • درآمد ۶ هزار میلیارد تومانی تفکیک پسماند در تهران!
  • «اصپاک» بیش از ۱۳ هزار مشترک دارد/ تفکیک از مبداء ۱۲ درصد پسماندها در اصفهان
  • مدیریت پسماند در اصفهان رسالت بسیار سنگینی دارد
  • آیین بهره‌برداری از پروژه‌های سازمان پسماند شهرداری اصفهان آغاز شد
  • درآمد ۶ هزار میلیارد تومانی مافیای پسماند در تهران
  • روزانه بیش از ۲۰۰ تن پسماند در شهرستان مهاباد تولید می‌شود