Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کردستان نماینده دوره نهم حوزه انتخابیه شهرستان های قروه و دهگلان، که برای رقابت های دوره یازدهم مجلس هم نامزد شده بود، امروز با انتشار نامه سرگشاده ای خطاب به فرماندار قروه، از داوطلبی در انتخابات انصراف داد.

«حامد قادرمرزی» که استاد و عضو هیأت علمی دانشگاه خوارزمی تهران در توسعه شهری و روستایی است، با ارسال نامه ای به رییس هیات اجرایی حوزه انتخابیه قروه و دهگلان، از ادامه حضور در انتخابات مجلس یازدهم استعفا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


قادرمرزی از مهر ماه ١٣٩٥ تا خرداد ۱۳۹۸ مشاور امور مجلس و مناطق ریاست سازمان برنامه و بودجه کشور بود و برای حضور در انتخابات مجلس یازدهم از این مسئولیت استعفا کرده بود. او از لحاظ فکری به اصلاح طلبان نزدیک است.
او در این استعفانامه کوتاه، هیچ اشاره ای به «چرایی کناره گیری از رقابت های مجلس یازدهم» نکرده است و صرفاً نوشته: «استعفای خود را از کاندیداتوری انتخابات مجلس یازدهم اعلام می دارم.»

وی نخستین داوطلبی است که صحنه انتخابات را در حوزه انتخابیه قروه و دهگلان قبل از اعلام صلاحیت داوطلبان انتخابات، بدرود گفته است.
قادر مرزی در انتخابات مجلس دهم هم «به اتهام عدم اعتقاد به اسلام و نظام جمهوری اسلامی ایران» رد صلاحیت شده و از حضور در رقابت های مجلس بازمانده بود.

گفتنی است، در این دوره از انتخابات ۲۸۱ داوطلب از تمام شهرستان‌های استان کردستان ثبت‌نام کرده‌اند.

۹۵ نفر از این تعداد از حوزه انتخابیه سنندج، دیواندره و کامیاران، ۳۸ نفر از شهرستان‌های سقز و بانه، ۵۵ نفر از مریوان و سروآباد، ۴۲ نفر از دهگلان و قروه و ۵۱ نفر از حوزه انتخابیه بیجار بوده‌اند.

ثبت‌نام بانوان در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی ۳۸ درصد رشد داشته است و ۲۹ نفر از بانوان استان کردستان در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کرده‌اند.

وجود یک هزار و ۲۴۵ شعبه اخذ رأی در استان کردستان پیش بینی شده است.

این تعداد شعبه اخذ رأی برای سهولت در حضور مردم در انتخابات این دوره نسبت به یک هزار و ۱۹۷ شعبه دوره قبلی حدود چهار درصد رشد داشته است.

نتایج نهایی ثبت‌نام‌شدگان تأیید صلاحیت شده در انتخابات مجلس شورای اسلامی ۲۳ بهمن‌ماه اعلام خواهد شد و از ۲۴ بهمن‌ماه به مدت هفت روز این افراد می‌توانند تبلیغات خود را انجام دهد و در دوم اسفندماه نیز انتخابات برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: انتخابات 98 استانی سیاسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۵۳۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چگونه به‌صورت الکترونیکی رأی بدهیم ؟ فیلم

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، جمعه 21 اردیبهشت‌ماه مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم در 22 حوزه انتخابیه برگزار خواهد شد. در دور اول انتخابات که جمعه 11 اسفند برگزار شد، 245 نماینده منتخب شدند و سرانجام 45 کرسیِ دیگرِ مجلس، به مرحله دوم کشیده شد.

با هماهنگیِ وزارت کشور و شورای نگهبان، در دور اول در حوزه‌های انتخابیه رشت و خمام، قم، ملایر و آبادان انتخاباتِ تمام‌الکترونیک داشتند و در این مرحله، حوزه‌های «تبریز، تهران، آبادان، شیراز، کرمانشاه، خرم‌آباد، قائم‌شهر و ملایر» انتخابات الکترونیکی دارند.

در فیلم زیر، شیوه‌ی رأی‌دهیِ الکترونیکی را مشاهده می‌کنید:

دیگر خبرها

  • مسعود پزشکیان رکورددار شد /۹ نماینده پرسابقه مجلس دوازدهم را بشناسید +جدول
  • مشارکت پرشور در مرحله دوم انتخابات لازمه انتخاب نماینده اصلح است
  • این نماینده زن مجلس متولد سال ۱۳۶۵ است /کدام نمایندگان زن دهه شصتی هستند؟
  • انتخابات دور دوم مجلس در زنجان چالش بین فضاسازی و حقیقت
  • چه کسی رئیس سنی مجلس دوازدهم خواهد شد؟ | جدول مسن‌ترین و جوانترین نمایندگان | ۲ نماینده همسن باشند چه می شود؟
  • چگونه به‌صورت الکترونیکی رأی بدهیم ؟ فیلم
  • گفت‌وگوی مستقیم نامزدهای انتخابات با مردم در «فرصت انتخاب» و «نماینده مردم»
  • اهمیت مرحله دوم انتخابات مجلس از مرحله کمتر نیست
  • آشنایی با چهار نامزد انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه قائمشهر، سوادکوه و جویبار
  • چه کسانی در دوم انتخابات مجلس می‌توانند شرکت کنند؟/ اعتبارنامه منتخبان مجلس و خبرگان رهبری با طراحی جدید ارائه خواهد شد/ همه شعب اخذ رای امکان برخط بودن را دارند و استعلام‌ها به صورت برخط انجام می شود/ از بین ۹۰ نامزد در دور دوم انتخابات مجلس، ۲۵ نفر هم ا