Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@22:06:37 GMT

پارلمان کانادا رابطه با چین را زیر ذره‌بین می‌برد

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۵۴۰۶۸

پارلمان کانادا رابطه با چین را زیر ذره‌بین می‌برد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، پارلمان کانادا با آغاز تحقیق درباره انفعال جاستین ترودو نخست وزیر این کشور در برابر چین، نخستین ناکامی دور جدید زمامداری وی را رقم زد.

گفتنی است در جریان انتخابات اکتبر، لیبرال‌های وابسته به ترودو اکثریت پارلمانی را از دست دادند و اکنون وی باید برای اداره دولت به حزب اپوزیسیون اتکا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روابط اتاوا-پکن از یک سال پیش به دلیل بازداشت «منگ وانژو» مدیر ارشد هوآوی به اتهام دور زدن تحریم‌های ایران و در مقابل، بازداشت ۲ شهروند کانادایی از سوی دولت پکن، به سردی گرائیده است.

این در حالی است که حزب محافظه‌کار کانادا که ترودو را به نرم‌خویی در برابر چین متهم می‌کند؛ پیشنهاد تشکیل کمیته‌ای ۱۲ عضوی را برای برگزاری جلسات استماع و بررسی همه جوانب رابطه اتاوا-پکن مطرح کرده است.

این کمیته نخستین جلسه خود را در اولین ماه سال میلادی آینده (۲۰۲۰) برگزار خواهد کرد و هدفش نیز شفاف‌ساری ابعاد ناکامی ترودو در دفاع از منافع کانادا در مقابل چین است.

محافظه‌کاران همچنین خواهان انصراف ترودو از سرمایه‌گذاری ۲۵۰ میلیون دلاری (طبق واحد پول کانادا) در بانک «توسعه آسیا» چین هستند. مخالفت با استفاده از خدمات هوآوی در تامین اینترنت همراه نسل ۵ کانادا نیز از دیگر الزامات آنها است.

گفتنی است کمیته حقیقت‌یاب قوه مقننه کانادا با برخورداری از ۱۷۱ رای موافق در برابر ۱۴۸ رای مخالف، تشکیل خواهد شد.

کد خبر 4794804 مریم خرمایی

منبع: مهر

کلیدواژه: چین کانادا شرکت هواوی جاستین ترودو ایالات متحده آمریکا عراق رژیم صهیونیستی ایران دونالد ترامپ سوریه روسیه ناتو عربستان سعودی فلسطین فرانسه ترکیه لبنان داعش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۵۴۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات ضدصهیونیستی در دانشگاه‌های کانادا + فیلم

دانشجویان دانشگاه‌های کانادا با شعار «اسرائیل بیرون بیرون» به اعتراضات خود ادامه می‌دهند و بر خواسته‌های خود برای آزادی فلسطین و پایان دادن به نسل‌کشی در نوار غزه تاکید می‌کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • توانمندسازی مددجویان، مانعی در برابر تولید فقر است
  • الگوهای نظارت همگانی و مردمی سازی در مجالس قانونگذاری دنیا
  • حمله به یک سیاستمدار حزب سوسیال دموکرات آلمان
  • تظاهرات ضدصهیونیستی در دانشگاه‌های کانادا + فیلم
  • پزشکان زیرمیزی بگیر کمتر از ۵ درصد هستند
  • قالیباف پدیده انتخابات شد، مفتح رکورددار شد /آراء کدام منتخبان مجلس دوازدهم باطل شد؟ /افزایش سهم وزرای احمدی نژاد در پارلمان
  • کمتر از ۵ درصد پزشکان زیرمیزی می گیرند/ پزشکانی که میلیاردی جریمه شدند
  • کمتر از ۵ درصد پزشکان زیرمیزی می گیرند/ جریمه ها بازدارنده است
  • کمتر از ۵ درصد پزشکان زیرمیزی می گیرند
  • ادامه اعتراضات در تفلیس و هشدار اتحادیه اروپا