Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان غربی رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: در سال جاری  ۵۰فقره محوز گلخانه در استان صادر شده است.

رسول جلیلی در گفت وگو با ایسنا بااشاره به اینکه دراستان ۱۵۲ واحد گلخانه وجود دارد، تصریح کرد: در این گلخانه ها انواع سبزی و صیفی، توت فرنگی، گل گلدانی و گل شاخه بریده، نهال پایه رویشی، نشاء گیاهان دارویی ، نشاء مکانیزه و گیاهان دارویی تولید می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه کشت گلخانه‌ای جایگزین خوبی برای کشت سنتی برای مقابله با خشکسالی است،  اظهار کرد: در 6ماهه سال جاری در گلخانه های استان ۵۶۰۷تن سبزی و صیفی، ۱۸۷تن توت فرنگی، ۲میلیون و ۳۰۰هزار گل گلدانی، ۲میلیون و ۸۰۰هزار شاخه گل بریده، ۳میلیون اصله نهال و ۱۴۶تن گیاهان دارویی کشت و تولید شده است.

رئیس جهاد کشاورزی استان یاد آورشد: در سال گذشته ۳۰ هکتار توسعه گلخانه ای انجام و امسال نیز تا پایان سال ۵۰ هکتار برنامه توسعه گلخانه در استان در دست اقدام است.

جلیلی بااشاره به اینکه با کشت گلخانه ای تا ۱۰برابر در مصرف آب صرفه جویی می شود، اظهار کرد: آموزش و ترویج کشت گلخانه ای، پرداخت تسهیلات بانکی برای احداث گلخانه، اصلاح ونوسازی گلخانه ها، تسهیل در دریافت پروانه تاسیس گلخانه ها بدون محدودیت از جمله اقدامات سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در راستای توسعه کشت گلخانه ای در استان است.

وی ادامه داد: با وجود تاکید بر کشت گلخانه ای توسط سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، این سازمان برای کمک به احیای دریاچه ارومیه هیچ مجوز برداشت  آب  برای گلخانه های واقع   در اراضی حوزه دریاچه ارومیه تخصیص داده نشده است.

جلیلی با بیان اینکه مساحت گلخانه های استان 50 هکتار است، افزود: در گلخانه های آذربایجان غربی در حال حاضر نزدیک به 1000 نفر مشغول به کار هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی کشت گلخانه ای کاهش مصرف آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۵۴۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی مدیرکل جدید راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ در مراسمی رسول عطایی به عنوان سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی معرفی و از خدمات سیدمحسن حمزه لو مدیر کل سابق قدردانی شد.

استاندار آذربایجان‌غربی، در این مراسم با اشاره به تلاش دولت سیزدهم برای توسعه همه جانبه راههای استان گفت: امروز شاهد پیشرفت و آبادانی ملموس راهها در استان هستیم که به موازات آن، نهضت ملی مسکن نیز رشد قابل توجهی داشته است.

محمدصادق معتمدیان افزود: با تلاش شبانه روزی و تصمیم گیری درست مجموعه راه و شهرسازی استان و استفاده از ظرفیتها درحال حاضر ۴۶۲ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه در آذربایجان‌غربی در قالب ۴۰ کارگاه راهسازی در دست اجراست.

معتمدیان اظهارکرد: بیش از ۸۰ هزار میلیارد ریال اعتبار به حوزه راه و مسکن آذربایجان غربی اختصاص داده شده که نشان از توجه ویژه دولت سیزدهم برای توسعه این بخش در استان است.

وی، با بیان اینکه امروز شاهد ارتقای شاخص های راه و مسکن در استان هستیم، گفت: بخش قابل توجهی از احداث ‌راهها از مسیر قانونی بود که درگذشته مورد توجه قرارنگرفته است.

معتمدیان، با تأکید بر اینکه هیچ قطعه راهی در آذربایجانغربی وجود ندارد که بلاتکلیف باشد، افزود: تمامی مسیرهای این استان دارای برنامه کاری و عمرانی جهت توسعه، پیشرفت و آبادانی هستند که در این بین، مسیر رازی - خوی از جمله محورهایی است که درحال تبدیل به مسیر اقتصادی بین‌المللی است.

استاندار آذربایجان غربی اضافه کرد: با پایان یافتن اجرای طرح توسعه این مسیر، مرز رازی به مسیری بین المللی برای دستیابی به بازار هدف جهانی تبدیل خواهد شد.

مدیرکل سابق راه و شهرسازی آذربایجانغربی هم در این مراسم با قدردانی ازحمایتهای استاندارآذربایجان‌غربی و مدیران ارشد استانی گفت: در دولت سیزدهم با حمایت همه جانبه توانستیم بیش از چهار برابر میانگین کشور در ۵۴ ماه گذشته بزرگراه و راه اصلی احداث کنیم.

سیدمحسن حمزه‌لو افزود: اخذ ۹ هزار فقره سند مالکیت تک برگی در استان و کسب رتبه نخست کشوری در برنامه اجرایی نهضت ملی مسکن از جمله دستاوردهای اداره کل راه و شهرسازی بود.

رسول عطایی، مدیرکل حدید راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی هم در این مراسم گفت: نهضت ملی مسکن یک تکلیف شرعی درکنار کار حرفه‌ای است که با تمام توان به همراهی بخش خصوصی و با مشارکت مردم در خانه‌دار کردن بخش مستضعفین تلاش خواهیم کرد.

دیگر خبرها

  • طرح ۵۵۰ هزار هکتاری کشاورزی باید در اولویت مجلس پیش رو باشد
  • گردهمایی مددکاران ترویجی شهرستانهای ارومیه، نقده و اشنویه
  • آبیاری ۸۰ درصد مزارع سبزی و صیفی آذربایجان‌غربی با نوار تیپ
  • آذربایجان‌غربی ۱۸۰۳ اثر ثبت شده ملی دارد
  • معرفی مدیرکل جدید راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی
  • خانه‌های روستایی باید به کارگاه تولیدی تبدیل شود
  • ۲۵۰ زندانی در آذربایجان‌غربی آزاد می‌شوند
  • صنایع کوچک روستایی در استان همدان توسعه می‌یابد
  • ۳ هزار مورد تغییرکاربری زمین‌های‌کشاورزی در آذربایجان‌غربی شناسایی شد
  • کشت گندم دیم و آبی در ۴۰۸ هزار هکتار اززمین‌های کشاورزی آذربایجان غربی