Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر، گروه سیاست، مهدی گیوه‌کی؛ با پایان یافتن ثبت نام از داوطلبین حضور در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و فرونشستن گرد و غبارهای ناشی از تحرکات جریان های سیاسی به ویژه جریان اصلاحات، وضوح کنش های انتخاباتی اصلاح طلبان بیش از گذشته اهمیت می یابد.

نحوه ثبت نام اصلاح طلبان نشان می دهد که آنان با دو لایه از نیروهایشان اقدام به ثبت نام کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لایه اول، شامل افرادی است که رادیکال بوده و خود اذعان به ردصلاحیتشان دارند. این لایه با پیش فرض ردصلاحیت در انتخابات می‌کوشند تا برای لایه سفید و به ظاهر معتدل تر جریان اصلاحات به طرح مطالبات و شعارها پرداخته و با معنادهی به انتخابات به اجتماعی سازی شعارهای خود در فرایند انتخابات تا پیش از اعلام رسمی تائید صلاحیت ها بپردازند.

لایه دوم که شامل نیروهای سفید و رده دوم جریان اصلاحات می‌شود پس از اعلام ردصلاحیت ها خواهند کوشید تا بر روی موجی که لایه ردصلاحیت شده ساخته بودند سوار و بر اساس شعارهای مطرح به کنش انتخاباتی بپردازند.

طیف اصلاحات و حامیان دولت روحانی در مطالب مختلفی پس از پایان یافتن ثبت نام ها برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تاکید کردند، در دوره فعلی قطعا تعداد زیادتری نسبت به دوره‌های قبل، از نمایندگان اصلاح‌طلب رد صلاحیت خواهند شد و عملا با این روند شانس اصلاح‌طلبان به طریق مضاعف کاهش پیدا خواهد کرد.

به باور اصلاح طلبان، اصولگرایان به دنبال مجلسی انقلابی هستند و در تعریف آنها از مجلس انقلابی، اصلاح‌طلبان جایگاهی ندارند و عملا مطرود شناخته می‌شوند. در این زمینه باید گفت بر اساس احصاء صورت گرفته، طیف دولت و اصلاحات به صورت پیوسته در حال برجسته سازی تلاش اصولگرایان برای شکل گیری «مجلس انقلابی» هستند.

بازی که در زمین انتخابات مجلس یازدهم شروع شده و همزمان نگاهی به انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ نیز خواهد داشت. این جریان بسیار هدفمند در حال برجسته سازی تلاش جریان انقلابی برای شکل گیری «مجلس انقلابی» هستند. مجلس انقلابی که جریان انقلابی با هدف گرفتن حق مردم و دیده شدن مردم به دنبال تشکلیل آن است. حقوقی که توسط دولت و مجلس فعلی هرگز به رسمیت شناخته نشد!

 در این رابطه طیف اصلاحات به دنبال چند هدف است:- تلاش برای تعریف انقلابی به عنوان جریان تندرو و فاقد عقلانیت- زدن برچسب رادیکال و  ایجاد هراس اجتماعی نسبت به بازگشت رادیکال ها- تلاش برای جمع زدن چهره های انقلابی زیر نماد مجلس انقلابی و به زعم آنان تندرو- در پیش بودن دور جدیدی از مشکلات برای کشور- دو قطبی سازی مجلس انقلابی- ملی

در این میان با توجه به اقدام اصلاح طلبان در این زمینه باید گفت که این جریان و حامیان دولت به دنبال فریب دیگری در صحنه انتخابات بوده و عملا تلاش دارند تا هر گونه تلاش برای بهبود شرایط مردم را به عنوان افراطی گری و سپس انقلابی گری معنا کنند. از نگاه اینان تنها اقدام انقلابی صرفا مذاکره با آمریکاست. مذاکره ای که تا به امروز معیشت مردم را به گروگان گرفته و هیچ گاه نیز از این مسیر به گشایش اقتصادی برای مردم تبدیل نخواهد شد.

کد خبر 4794810

منبع: مهر

کلیدواژه: مجلس یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اصولگرایان اصلاح طلبان هیئت دولت مجلس شورای اسلامی مجلس شورای اسلامی ستاد انتخابات کشور انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی وزارت کشور سید اسماعیل موسوی ایران سید عباس عراقچی حسن روحانی فرمانداری تهران یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اصلاح طلبان مقام معظم رهبری شورای نگهبان هیئت دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۵۵۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرباسچی: مهدی نصیری تعادل ندارد؛ او فقط به درد تبلیغات بی‌بی‌سی می‌خورد

غلامحسین کرباسچی، فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: آقای نصیری یک آدم افراطی است که نه آن طرف حرف‌هایش درست بود و نه این طرف حرف صحیحی زده که بخواهد نمایندگی کسی از اصلاح‌طلبان را برعهده داشته باشد.

به گزارش ایلنا، غلامحسین کرباسچی مدیرمسئول روزنامه هم‌میهن، در تحلیل مصاحبه‌ی اخیر مهدی نصیری با بی‌بی‌سی گفت: من اصلا ایشان را آدم متعادلی نمی‌دانم که بخواهد طرح و رویکردی بدهد. ایشان یک زمانی شاگرد آقای شریعتمداری در کیهان بود، آنقدر فحاشی و ناسزا به همه اصلاح‌طلبان و شخصیت‌های محترم از جمله مرحوم آقای هاشمی، آقای خاتمی و همین آقای تاج‌زاده و امثال آقای تاج‌زاده کرد و حالا آدم باید چه روحیه و رویی داشته باشد که حالا با این حد از افراط یک مرتبه این طرف صفحه بیاید.

وی ادامه داد: آقای نصیری یک آدم افراطی است که نه آن طرف حرف‌هایش درست بود و نه این طرف حرف صحیحی زده که بخواهد نمایندگی کسی از اصلاح‌طلبان را برعهده داشته باشد. در آن طرف هم، اگر کسی از مخالفین نظام سوابق ایشان را بررسی کنند، می‌فهمند که ایشان آدم متعادلی نیست.

کرباسچی اظهار داشت: کسی حرف او را حساب نمی‌کند که بخواهد چنین طرحی بدهد. حالا موضع‌گیری‌های اصلاح‌طلبان، به ویژه شخص آقای تاجزاده و آقای موسوی خیلی مشخص است به نظرم ایشان تعادل ندارد و لازم نیست درباره آن صحبت شود.

نصیری می‌خواهد خودش را مطرح کند که از گردونه حذف نشود

وی در پاسخ به این سوال که طرح این موضوع از سوی آقای نصیری دارای چه اهدافی است، گفت: آقای نصیری آدمی است که می‌خواهد خودش را مطرح کند و حرف‌های شاذ می‌زند. زمانی فکر می‌کردم ایشان از طرف همین آدم‌های افراطی مأموریت دارد تا طوری حرف بزند که اگر حرف‌های معقولی زد، جایگاهی پیدا نکند و بگویند فلانی بهترین حرف را برای بی اعتبار کردن حرف‌های انتقادی صحیح می‌زند.

کرباسچی تصریح کرد: اهداف خاصی پشت این موضوع نمی‌بینم و فقط می‌خواهد خودش را مطرح کند که از گردونه حذف نشود. سوابق او آنچنان است که برای آدم‌های اصلاح‌طلب خیلی روشن بوده و کسی حرف‌های ایشان را به بهای بهشت نمی‌دهد. سعی می‌کند حرف‌های تندتری بزند که جایگاهی برای خودش جذب کند.

نصیری فقط به درد تبلیغات بی‌بی‌سی می‌خورد

وی گفت: نصیری آن زمانی هم که در کیهان و پیش آقای شریعتمداری بود و جا‌های عمومی کشور در دست آنان قرار داشت، فضاحتی علیه شخصیت‌های ملی، مذهبی و فرهنگی به وجود آورد و آن همه توهین، ناسزا و تهمت علیه آن افراد زد که آن زمان هم معلوم بود که ایشان تعادل ندارد. در حال حاضر هم به دنبال همان مسیر است فقط ورق را برگردانده است. می‌داند که کسی به او وقعی نمی‌گذارد و جایگاهی ندارد، می‌خواهد این سمت افراط را بگیرد تا دیگران به حرف او گوش بدهند.

کرباسچی تاکید کرد: به نظر من آقای نصیری نه جایگاهی در محافل اصلاح‌طلب‌ها دارد، با توجه به سوابق ایشان، برانداز‌ها می‌فهمند که فقط به درد همین تبلیغات در رسانه‌هایی مانند بی‌بی‌سی می‌خورد که مثلا حرف تازه‌ای زده شود. در هر صورت ایشان جایگاهی ندارد.

دیگر خبرها

  • مجری صداوسیما: اصلاح طلبی نطفه‌اش حرام است و اصولگرایی لقمه‌اش!
  • مناظره های انتخاباتی مجلس در مازندران از فردا پخش می شود
  • جدول پخش برنامه های صدای آبادان
  • آغاز پخش مناظره نامزد‌های انتخابات دور دوم مجلس از فردا
  • اصلاح طلبان در کدام حوزه های انتخابیه کاندیدا دارند؟
  • رژیم صهیونیستی پاسخ پیشنهاد حماس را با اصلاحات به مصر داد
  •  واکنش اصلاح‌طلبان به سخنان نصیری درباره اتحاد شاهزاده و تاجزاده؛ تکرار یک شوخی بی‌مزه است | ارتباطی به جریان اصلاحات ندارد | واقعا یک توهم است
  • کرباسچی: مهدی نصیری تعادل ندارد؛ او فقط به درد تبلیغات بی‌بی‌سی می‌خورد
  • قرعه کشی برنامه تبلیغاتی نامزدهای انتخابات مجلس دوازدهم شورای اسلامی حوزه بیرجند، درمیان و خوسف  در صدا و سیمای خراسان جنوبی
  • اصلاح‌طلبان درباره روند بررسی صلاحیت‌ها چه گفتند؟