Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر خارجه روسیه با انتقاد از نبود اراده سیاسی در آمریکا برای تمدید معاهده استارت، گفت واشنگتن به بهانه‌های مختلف به دنبال انعقاد پیمان جدید کنترل تسلیحاتی است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه امروز (چهارشنبه) گفت ایالات متحده هیچ اراده سیاسی برای تمدید معاهده کاهش تسلیحات استراتژیک (استارت) از خود نشان نمی‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ریابکوف در مصاحبه با شبکه «ریانووستی»، ضمن بیان اینکه واشنگتن فقط به دنبال طولانی کردن مدت زمان آخرین قرارداد کنترل تسلیحاتی باقی‌مانده بین آمریکا و روسیه است، توضیح داد: «ما در اینجا شاهد مشکلات صعب‌العلاج نیستیم، بلکه همه چیز درباره اراده سیاسی است. متاسفانه ما هنوز چنان اراده سیاسی کافی را در طرف آمریکایی نمی‌بینیم».

پیمان «نیواستارت» که در هشتم آوریل ۲۰۱۰ بین آمریکا و روسیه منعقد شد، در فوریه ۲۰۲۱ منقضی می‌شود. این پیمان، آخرین توافق کنترل تسلیحاتی مهم میان واشنگتن و مسکو، بعد از فروپاشی معاهده منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد (INF)، است. 

وی با ابراز تاسف از اینکه آمریکا به‌جای تمدید معاهده کنونی استارت، به دنبال ایجاد معاهده جدیدی برای جایگزین کردن آن است، افزود: «متاسفانه اکنون ما از سمت آمریکایی‌ها فقط حرف‌هایی حول بررسی تمدید احتمالی و نظری [معاهده استارت] می‌شنویم و این فرایند بررسی شرایط متغیر از 10 سال پیش تا کنون را نیز در نظر گرفته است».

معاون وزیر خارجه روسیه درباره شرایطی که از 10 سال پیش (زمان امضای معاهده استارت بین واشنگتن و مسکو) تا کنون تغییر کرده، اظهار داشت: «شامل ظهور محیط‌های عملیاتی، که طرف آمریکایی معمولا آنها را میدان جنگ تصور می‌کند و ظهور ابزارهای جدید جنگی می‌شود».

به نوشته وبگاه ریانووستی، ریابکوف با رد مشاجرات آمریکایی‌ها درباره الزام تغییر معاهده کنونی استارت، گفت: «آنها همچنین به‌طور دائم عامل چین را بهانه می‌کنند. موضع ما برای همه طرف‌های درگیر مشخص است و در همه سطوح آن را اعلام کرده‌ایم».

پیش از این «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه با اعلام آمادگی کشورش برای تمدید پیمان نیواستارت با آمریکا، گفت مسکو بارها پیشنهاد تمدید این پیمان را به واشنگتن داده اما پاسخی از طرف مقابل دریافت نکرده است.  (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: روسیه مسکو واشنگتن سرگئی ریابکوف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۵۵۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر دفاع روسیه: مسکو هرگز ناتو را تهدید نکرده است

وزیر دفاع روسیه امروز جمعه گفت: مسکو هرگز سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) را تهدید نکرده و از نظر نظامی و ژئوپلتیکی (جغرافیای سیاسی) علاقه‌ای به حمله به کشورهای این ائتلاف ندارد.

به گزارش مشرق، خبرگزاری اسپوتنیک نوشت: سرگئی شویگو در نشست وزیران دفاع کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای (SCO) در آستانه، افزود، ما فقط از مردم خود در سرزمین های تاریخی خود محافظت می کنیم.

شویگو گفت: روسیه همواره نهایت تلاش خود را بکار بسته تا توازن قوا و ثبات راهبردی در جهان را حفظ کند.

وزیر دفاع روسیه خاطرنشان کرد، قصد آمریکا برای استقرار زیرساخت های نظامی خود در آسیای جنوبی و شرقی، تهدیدی مستقیم علیه ثبات کشورهای سازمان همکاری شانگهای است.

وی در اظهارنظر درباره اوضاع در منطقه آسیا-اقیانوسیه گفت، ساختارهای نظامی و سیاسی دارای گرایش به آمریکا تلاش می کنند سیستم امنیتی منطقه را بازسازی کنند تا بر این بخش از کره زمین سلطه یابند.

وزیر دفاع روسیه خاطرنشان کرد، بازداشت تروریست های افراطی از خاورمیانه و شمال آفریقا به جنوب شرق آسیا زمینه را برای تنش جدید در منطقه ایجاد کرده است.

این مقام روسیه گفت: آمریکا از تاکتیک های دامن زدن به کانون های بی ثباتی در جهان، ایجاد تهدیدهای امنیتی استفاده و در عین حال، کمک های نظامی را به طور همزمان ارائه می دهد.

شویگو همچنین به پیامدهای فاجعه بار احتمالی ناشی از حملات مداوم اوکراین به نیروگاه هسته ای زاپوریژیا اشاره کرد و گفت حملات مداوم نیروهای مسلح اوکراین به نیروگاه هسته ای زاپوریژیا که می تواند به عواقب فاجعه بار منجر شود، نگران کننده است.

سازمان همکاری شانگهای در سال ۲۰۰۱ تأسیس شد. هند، ایران، قزاقستان، چین، قرقیزستان، روسیه، تاجیکستان، پاکستان و ازبکستان اعضای کامل آن هستند. افغانستان، بلاروس و مغولستان کشورهای ناظر آن را تشکیل می‌دهند. آذربایجان، ارمنستان، مصر، کامبوج، نپال، قطر، امارات، عربستان سعودی، ترکیه، سریلانکا، مالدیو، میانمار، بحرین و کویت شرکای گفت‌وگو هستند.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • وزیر دفاع روسیه: مسکو هرگز ناتو را تهدید نکرده است
  • چین: هیچ کشوری حق دخالت در روابط مسکو و پکن را ندارد
  • پنتاگون مخفیانه موشک‌های ATACMS به اوکراین داد
  • ریابکوف: هدف بلینکن تضعیف روابط روسیه و چین است
  • سفیر روسیه کمک تسلیحاتی آمریکا به اوکراین را مضحک خواند
  • واکنش مسکو: به قطعنامه سلاح‌های هسته‌ای در فضا
  • پایان ماجراجویی آمریکا در آفریقا
  • رویترز: آمریکا به صورت مخفیانه به اوکراین موشک دوربرد ارسال کرده است
  • واکنش سفیر روسیه در آمریکا به کمک‌های جدید به اوکراین
  • مقام روسی: آمریکا جنگ را انتخاب کرده است