Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-28@11:09:30 GMT

رشد 50 برابري توليد ترياک در افغانستان

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۵۵۸۱۵

رشد 50 برابري توليد ترياک در افغانستان

خبرگزاری آریا- دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: از زمان اِشغال افغانستان توسط آمریکا میزان تولید تریاک در این کشور 50 برابر شده و از 200 تن به 9 هزار تن افزایش یافته است.
به گزارش خبرگزاری آریا، دکتر اسکندر مومنی در دیدار با آیت الله سبحانی از مراجع تقلید با بیان اینکه طی یکسال گذشته اقدامات خوبی برای مبارزه با مواد مخدر انجام شده‌ است، گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون 650 تن مواد مخدر در کشور کشف شده که نسبت به مدت مشابه 17 درصد افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: 5.4 درصد جمعیت فعال کشور معادل 2 میلیون و 800 هزار تن اعتیاد به مصرف مواد مخدر دارند.
دبیرکل ستاد کشت تریاک در افغانستان را از علل بسیار مهم گسترش اعتیاد دانست و افزود: از زمان اِشغال افغانستان توسط آمریکا میزان تولید تریاک در این کشور 50 برابر شده و از 200 تن به 9بیش از هزار تن افزایش یافته است.
مومنی با اشاره به اقدامات پیشگیرانه در استان قم گفت: با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی، استانداری، قوه قضائیه و نیروی پلیس تاکنون، 196 هزار نفر ساعت آموزش برای معلمان قم به عنوان‌ قشری که بیشترین ارتباط را با جوانان دارند، برگزار شد است.
وی همچنین با اشاره به برگزاری هشت دوره آموزشی مبارزه با اعتیاد ویژه طلبه‌های جوان افزود: به منظور بهره‌گیری از ظرفیت‌های نهادهای فرهنگی و مذهبی تاکنون چهار تفاهم نامه با حوزه‌های علمیه کشور، دفتر تبلیغات اسلامی، جامعه الزهرا (س) و مرکز حوزه علمیه خواهران کشور منعقد شده ‌است.
دبیرکل ستاد با بیان اینکه همه قوای کشور در مبارزه با مواد مخدر تلاش مستمر و همه جانبه ای را انجام می‌دهند، بیان کرد: در بخش های سُنی نشین کشور نیز با علمای این مناطق هماهنگی هایی صورت گرفته تا در زمینه حرمت استعمال مواد مخدر فتاوایی را بدهند.

معضل اعتیاد به مواد مخدر در کشور توطئه دشمنان است
همچنین آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید گفت: با وجود معضل آلودگی به تریاک درکشور برغم ممنوعیت کشت آن، معلوم می‌شود که دستی در خارج وجود دارد که می‌خواهد جوانان کشور را از کار بازدارد.
وی افزود: آمریکاییها آمدند تا با کشت تریاک جوانان کشورهای اسلامی را آلوده کنند.
این مرجع تقلید تاکید کرد: کاری کنید که قاچاقچیان مواد مخدر در همان مرزهای کشور گرفتار شوند، چون داخل که می‌آیند درمیان خرده فروشان پخش می‌کنند وجمع کردن آنها مشکل است.
آیت الله سبحانی اعتیاد زنان به مواد مخدر را نگران کننده خواند و گفت:  بدتر از آن این است که چهار درصد دانشجویان آلوده به تریاک هستند، همه این‌ها نگران کننده است، چون سازنده کشور جوانان هستند.
وی با اشاره به نقش رسانه‌ها در پیشگیری از معضل اعتیاد در جامعه گفت: صدا و سیما باید به جای برخی فیلم های کم محتوا، فیلم هایی با این موضوع و  عوارض و عواقب اعتیاد بسازد.
آیت الله سبحانی در بخش دیگری از سخنان خود کار مبارزه با مواد مخدر را الهی توصیف کرد و افزود: طبق فرموده قرآن کریم اگر کسی انسانی را از مرگ نجات دهد، مانند این است که همه انسان ها را نجات داده، بنابراین در این خصوص هر نوع خدمتی که توسط روحانیان، واعظان، صدا و سیما، گویندگان و نویسندگان انجام می شود، مصداق همین سخن قرآن می‌باشد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: رشد تریاک افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۵۵۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام دو باند توزیع مواد مخدر در کرمانشاه

مهدی حاجیان فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت : ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان پس از اطلاع از اینکه اعضای دو باند توزیع مواد مخدر قصد انتقال محموله‌هایی را به کرمانشاه دارند، رسیدگی به موضوع را در دستورکار قرار دادند.

وی ادامه داد: ماموران با انجام کار‌های اطلاعاتی و در تحقیقات گسترده خود موفق به شناسایی چهار دستگاه خودرو متعلق به قاچاقچیان دو باند مواد مخدر شده و آنها را در عملیات‌هایی جداگانه توقیف کردند.

حاجیان تصریح کرد: در بازرسی‌های انجام گرفته از خودرو‌های توقیفی، مجموعاً ۱۶۳ کیلوگرم تریاک کشف شد.

رئیس پلیس استان از دستگیری ۱۰ عضو باند‌های قاچاق مواد مخدر خبر داد و گفت: افراد دستگیر شده پس از تشکیل پرونده برای صدور احکام لازم تحویل مراجع قضائی شدند.

وی مبارزه با پدیده قاچاق مواد مخدر را از مهمترین برنامه‌های پلیس کرمانشاه عنوان کرد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • امحای ۷۲۴ کیلوگرم مواد مخدر و روان‌گردان در کرمانشاه
  • انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه
  • انهدام دو باند توزیع مواد مخدر در کرمانشاه
  • کشف محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد
  • کشف و توقیف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه
  • کشف ۴۳۰ کیلوگرم تریاک و حشیش از سوی یگان‌ ویژه
  • ۸۶ کیلوگرم مواد مخدر در کاشان کشف شد
  • انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه
  • آموزش فنی و حرفه ای رایگان برای ترک کنندگان
  • کشف بیش از ۸ کیلوگرم تریاک در خلیل آباد