Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر بنادر و دریانوردی بندرلنگه از ترانزیت حجمی افزون بر 100 هزار دستگاه خودرو در این بندر به عنوان چهار راه ترانزیت خودرو به کشورهای آسیای میانه طی هشت ماه نخست امسال خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ قاسم عسکری نسب، مدیر بنادر و دریانوردی بندرلنگه اظهار کرد: بندرلنگه به عنوان قلب تپنده ترانزیت خودرو در ایران و چهار راهی امن برای ترابری دریایی و زمینی این کالا به کشور های آسیای میانه محسوب می شود و توانسته جایگاه نخست این بخش از عملیات حمل و نقلی در سطح بنادر ایران را به خود اختصاص دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: به خدمت گرفتن توان فنی 22 شرکت کارگزار ترانزیتی، بهره گیری از موقعیت راهبردی و ایجاد زیر ساخت ها و رو ساخت های لازم در این بندر، بستری مناسب را فراهم کرده تا به ازای هر سرمایه گذاری، بیش از 20 تا 25 خانوار از سفره ترانزیت بهره مند شوند.

مدیر بنادر و دریانوردی بندرلنگه ضمن اشاره به جابجایی 106 هزار و 579 دستگاه خودروی ترانزیتی طی هشت ماه نخست سال جاری، از رشد سه درصدی این بخش از فعالیت‌های بندری خبر داد.

عسکری نسب با بیان این مطلب که هر دستگاه خودرو ترانزیتی 230 دلار برای اقتصاد ایران ارزآوری به دنبال دارد، افزود: بندرلنگه دارای نزدیکترین مرز دریایی به کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس و به لحاظ ترانزیت خارجی خودرو نیز یکی از بنادر مهم کشور است و این جایگاه راهبردی می تواند زمینه ساز رونق ترانزیت سایر کالاها از جمله مواد غذایی نیز شود.

وی تفکیک اسکله تخلیه و بارگیری خودرو از دیگر کالاها، حذف زمان انتظار شناورهای ترانزیتی، ارائه خدمات 24 ساعته کلیه عملیات های دریایی و بندری، افزایش پسکرانه های مورد استفاده در این عملیات، کاهش تشریفات اداری و بهره برداری از سکوی ویژه بارگیری خودرو را به عنوان عوامل اصلی رونق فعالیت های ترانزیتی در این بندر عنوان کرد.

مدیر بنادر و دریانوردی بندرلنگه خاطرنشان کرد: بهره گیری این بندر از نیروی انسانی جوان، متخصص و کارآمد باعث شده تا به منظور برآورده کردن تقاضای مشتریان و ذینفعان بندری از امکانات، تجهیزات، تاسیسات، اراضی و تجهیزات بندری، انبارها، تمامی زیربناها و زیر ساخت ها و روساخت های موجود، استفاده حداکثری صورت گیرد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۵۵۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سکو‌های انتشار آگهی املاک ساماندهی می‌شوند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، مدیر کل دفتر اقتصاد مسکن گفت: سکو‌های اینترنتی برای انتشار آگهی ملزم به اخذ استعلام از سامانه املاک و اسکان هستند و به این سکو‌ها یک هفته مهلت داده می‌شود.

وی گفت: در جلسه‌ای که با یکی از سکو‌های بزرگ انتشار آگهی املاک داشتیم موافقت کردند تا به سامانه املاک و اسکان متصل شوند و مقدمات آن انجام شده است و تا دو روز آینده این اتصال به طور کامل برقرار می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

مدیر کل دفتر اقتصاد مسکن از ساماندهی افزود: یکی دیگر از سکو‌های بزرگ این حوزه با اخذ استعلام از سامانه املاک و اسکان برای انتشار آگهی موافقت نکرد و چنانچه این مقاومت ادامه یابد، به استناد مصوبات شورای عالی مسکن و کمیته‌هایی که شورای امنیت برگزار کرده است بخش املاک این سکو‌ها تعطیل می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • با تمام ظرفیت ها و برنامه ریزی جامع در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ حضور داریم
  • بیت‌کوین جهش کرد/ پیش‌بینی ۱۴۰هزار دلاری برای رهبر بازار رمزارز!
  • افزایش ۴۷ درصدی صادرات و ترانزیت گمرک سرخس در فروردین
  • تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری خارجی ۸ میلیون دلاری در بندر امام امضا شد
  • انعقاد تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری خارجی ۸ میلیون دلاری در بندر امام خمینی
  • ◄ نشست مرور فرآیندهای مطلوب سامانه یکپارچه عملیات بندری در بندر شهید رجایی
  • سکو‌های انتشار آگهی املاک ساماندهی می‌شوند
  • سرمایه‌گذاری هشت میلیون دلاری در بندر امام خمینی(ره)
  • انعقاد تفاهم نامه سرمایه گذاری خارجی به ارزش ۸ میلیون دلار در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی​
  • انعقاد تفاهم‌نامه هشت میلیون دلاری در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام (ره)