Web Analytics Made Easy - Statcounter

قانونگذاران اسرائیلی پیش‌نویس قانونی برای انحلال کنست و برگزاری سومین انتخابات پارلمانی در کمتر از یک سال را ارائه کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، پس از آنکه دو حزب بزرگ لیکود و آبی-سفید نتوانستند پیش از پایان مهلت تعیین شده (امروز چهارشنبه) به توافقی برای تقسیم قدرت برسند، قانونگذاران دو طرف رقیب پیش‌نویس قانونی در این زمینه را ارائه کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش‌بینی می‌شود پیش‌نویس یاد شده امروز در کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) تصویب شده و دوم مارس سال آتی میلادی (۱۲ اسفند) تاریخ برگزاری انتخابات پارلمانی تعیین شود. در پیش‌نویس یاد شده آمده است، با توجه به شرایط ویژه‌ای که به وجود آمده و پس از دو کمپین انتخاباتی رقیب که به تشکیل کابینه منتهی نشدند، پیشنهاد می‌شود بیست و دومین کنست منحل شود.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و بنی گانتس، رقیب اصلی او موفق به تشکیل کابینه‌ای ائتلافی نشدند. نظرسنجی‌ها نیز احتمال نمی‌دهند سومین انتخابات نتایج بسیار متفاوتی به همراه داشته باشد. قانونگذاری یک اقدام تشریفاتی است و دوره تعیین شده برای تشکیل کابینه پس از انتخابات سپتامبر، بامداد چهارشنبه پایان یافت. در صورتی که توافقی برای ائتلاف حاصل نشود، انتخابات به صورت خودکار در مارس ۲۰۲۰ برگزار خواهد شد.

 انتخابات سال جاری و نرسیدن به ائتلافی برای تشکیل کابینه به منزله همه‌پرسی درباره نتانیاهو بود که به تازگی در سه پرونده به رشوه، خیانت و کلاهبرداری متهم شده بود. گانتس به دلیل مشکلات حقوقی نتانیاهو از پیوستن به ائتلافی به رهبری او خودداری کرد. در مقابل نتانیاهو که همچنان از حمایت اکثریت حزب لیکود برخوردار است، از کناره‌گیری از سمت خود امتناع می‌کند.

از سوی دیگر روزنامه عبری زبان هاآرتص به نقل از برخی مسئولان رژیم صهیونیستی گزارش داد، تشکیلات خودگردان فلسطین از این رژیم خواسته است اجازه دهد تا ساکنان بخش شرقی قدس در انتخابات پارلمانی و ریاست آتی تشکیلات خودگردان شرکت کنند. مسئولان اسرائیلی با تایید دریافت چنین درخواستی تاکید کردند، این مساله در روزهای آتی در کابینه امنیتی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

منبع: تابناک

کلیدواژه: انتخابات مجلس یازدهم آنفولانزا استان تهران جنوبی بودجه 99 شهاب منصوری عبدالحمید ریگی استعفای استراماچونی لیلا واثقی پایتخت 6 امیرحسین فتحی اسرائیل پارلمان انحلال انتخابات مجلس یازدهم آنفولانزا استان تهران جنوبی بودجه 99 شهاب منصوری عبدالحمید ریگی استعفای استراماچونی لیلا واثقی پایتخت 6 امیرحسین فتحی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۵۶۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقامات صهیونیست تهدید کردند؛ حکم بازداشت نتانیاهو صادر شود...

به گزارش همشهری‌آنلاین، وب‌سایت «آکسیوس» به نقل از ۲ مقام ارشد آمریکایی و اسرائیلی اعلام کرد که مقامات اسرائیل به جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا هشدار دادند که اگر دادگاه بین‌المللی کیفری (لاهه) حکم بازداشت سران و مقامات ارشد اسرائیل را صادر کند، تل‌آویو سلسله پاسخ‌هایی را علیه تشکیلات خودگردان فلسطین آغاز خواهد کرد که به فروپاشی آن منجر شود.

در روزهای اخیر گزارش‌هایی در رسانه‌های رژیم صهیونیستی منتشر شد مبنی بر اینکه دیوان کیفری بین المللی در حال آماده شدن برای صدور حکم بازداشت برای بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر، هرزی هالوی رئیس ستاد ارتش و یوآو گالانت، وزیر جنگ این رژیم است.

نتانیاهو مدعی شده که اگر حکم بازداشت صادر شود، «رسوایی در مقیاس تاریخی» خواهد بود.

به نوشته آکسیوس «یکی از اقدامات احتمالی (اسرائیل) می‌تواند ورشکستگی تشکیلات خودگردان از طریق مسدودکردن انتقال درآمدهای مالیاتی باشد؛ تشکیلات خودگردان اداره کرانه باختری اشغالی را بر عهده دارد.

رژیم صهیونیستی از طرف فلسطینی‌ها مالیات جمع‌آوری می‌کند و براساس توافقنامه اسلو در سال ۱۹۹۴ ماهانه به تشکیلات خودگردان انتقال می‌دهد.

کد خبر 848907 منبع: مهر برچسب‌ها بنیامین نتانیاهو دادگاه لاهه اسرائیل خبر ویژه آمریکا و اسرائیل

دیگر خبرها

  • اولین اظهارات اردوغان پس از قطع روابط تجاری با اسرائیل/ نتانیاهو بی‌رحم است
  • تعلیق مبادلات تجاری با اسرائیل ضروری بود/ نتانیاهو بی‌رحم است
  • انتقاد «یائیر لاپید» از دخالت تندروهای صهیونیستی در ارتش
  • دیدار رهبر مخالفان نتانیاهو با وزیز خارجه امارات
  • مقامات صهیونیست تهدید کردند؛ حکم بازداشت نتانیاهو صادر شود...
  • ترامپ: من تجربه بدی با نتانیاهو دارم
  • نتانیاهو دست به دامن مقامات غربی شد
  • رئیس اپوزیسیون رژیم اسرائیل به امارات می‌رود
  • رکوردی که نتانیاهو ثبت کرد
  • ۵۸ درصد صهیونیست‌ها خواستار برکناری فوری نتانیاهو هستند