Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار تهران بر لزوم نقش آفرینی دهیاران برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، انوشیروان محسنی بندپی در جلسه هم اندیشی دهیاران استان تهران که با موضوع افزایش سرمایه اجتماعی در محل استانداری تهران برگزار شد، گفت: من به عنوان عضو ستاد انتخابات کشور باید در جلسه ستاد حضور پیدا می‌کردم و بی تردید در این مقطع برای وزارت کشور و استانداری تهران، مهمتر از انتخابات موضوعی نیست اما در میان شما حضور پیدا کردم تا صحبت‌های شما را بشنوم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محسنی بندپی افزود: در حوزه روستایی، استان تهران باید حرف اول را بزند و دهیاران ما نشان دادند که از توان علمی و تخصصی بالایی برخوردار هستند.

وی افزود: ما یکی از سرنوشت سازترین برهه‌های زمانی تاریخ پس از پیروی انقلاب انتخابات 98 را پیشرو داریم. برای ما این تکلیف وجود دارد که با وجود پمپاژ ناامیدی توسط استکبار جهانی در مقابل دسیسه‌ها و توطئه‌هایی که برای ما تدارک می‌ببینند، ایستادگی کنیم.

استاندار تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به این که حوزه بخشداری روستایی که بتوانند مشارکت بالای مردم را در انتخابات داشته باشند قطعا مورد تشویق قرار خواهند گرفت، افزود: اگر می‌گویم در کشور وفور سرمایه اجتماعی داشته‌ایم این برگرفته از عمل نکردن ما مسئولان به قانون است و این که با مردم صادق نبوده‌ایم. لذا باید تحول ایجاد کنیم تا مردم به ما اعتماد کنند و قطعا مشارکت مردم برای ما اصل است.

وی ادامه داد: برای ما مشارکت حداکثری مردم مهم است که در این انتخابات مشارکت مردم نشان از علاقه آنها به نظام خواهد بود. لذا هر دهیاری و بخشداری که بالاترین مشارکت را داشته باشد مورد تشویق قرار خواهد گرفت. همچنین پیوست فرهنگی استخدامی و ارتقاء به همراه خواهد داشت.

استاندار تهران با تاکید بر لزوم شناخت کامل حیطه سرزمینی و جغرافیایی توسط دهیاران گفت: باید تسلط کاملی در ظرفیت‌های انسانی، جغرافیایی و توانمندی‌های روستای خود داشته باشیم شما دهیاران باید تسلط به قانون را در دستور کار خود قرار دهید ومطالباتتان مستند بر قانون باشد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به این که باید قانون در روستاها توسط دهیاران به درستی انجام شود، افزود: اگر در روستایی گفته شد دو طبقه ساخته شود مجوز سه طبقه ندهید تا دچار مشکل نشوید بی تردید نباید برای درآمد زایی این بنای غلط را در روستاها بگذارید. نباید کالبد شهر و روستا را به هم بزنید. هتل آریانا یکی از این نمونه‌ها است که من و وزیر در مورد آن مصاحبه کردیم و مالک آن به هزار جا می‌رود که این بنا تخریب نشود، در حالی که حدود 2 الی 3 میلیارد هزینه تخریب آن است. البته این نیز نقص قانون است که ابتدا باید بنا را تخریب کنیم و پس از آن پول تخریب دریافت شود باید خود سازنده مکلف به تخریب شود.

محسنی بندپی تاکید کرد: دهیارانی که بیشتر در حوزه عمرانی کار می‌کنند و در توسعه روستا فعالیت دارند مورد تشویق قرار خواهند گرفت؛ البته ضرورت تغییر نگاه به توسعه پایدار روستاها در این دولت آغاز شده است. بی تردید خلاءهای قانونی نیز وجود دارد که باید تجدید نظری در طرح‌های هادی روستایی صورت بگیرد. شما دهیاران برای توسعه روستاها باید برنامه 5 ساله داشته باشید و تاثیر چارت دهیاری‌ها توسط ما پیگیری خواهد شد.

وی تاکید کرد: باید شرایطی را فراهم کنیم که بتوانیم مهاجرت معکوس داشته باشیم این موضوع در کشور ما آغاز شده و برنامه و تلاش شما  و پیگیری شما می‌تواند شرایطی را فراهم کند که مهاجرت معکوس با سرعت بیشتری انجام شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دهیاران سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۵۶۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوکار: مردم اصلح‌ترین افراد را راهی مجلس کنند

به گزارش «تابناک»، محمد صالح جوکار در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به انتخابات دور دوم مجلس دوازدهم اظهار کرد: براساس بیانات مقام معظم رهبری چهار راهبرد رقابت، سلامت، امنیت و مشارکت در انتخابات مطرح بود که همین راهبرد در مرحله اول در پیش گرفته شد. در آن زمان بالابودن مشارکت مردم تاثیرات زیادی در عرصه بین‌المللی و جهانی داشت و سرمایه اجتماعی نظام را نشان می‌داد.

وی اضافه کرد: با توجه به این‌که تکلیف تعدادی از کرسی‌های مجلس دوازدهم در مرحله اول مشخص شده است، انتظار می‌رود که مردم با مشارکت گسترده تکلیف ۴۵ کرسی باقی‌مانده را در دور دوم تعیین کنند.

منتخب مجلس دوازدهم بیان کرد: مردم با مشارکت گسترده بهترین و اصلح‌ترین افراد را راهی مجلس دوازدهم کند یعنی کسانی که به دنبال رفع مشکلات مردم بوده و بتوانند در حوزه قانون‌گذاری و نظارت اقدامات موثری انجام دهند.

جوکار با بیان این‌که حضور مردم می‌تواند منجر به انتخاب اصلح شود افزود: مردم بهترین و برترین نماینده را انتخاب کند که برای رسیدن به این هدف قطعا مشارکت آنها مهم است.

رئیس کمیسیون شوراها با اشاره به برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی در هشت حوزه اظهار کرد: در مرحله اول انتخابات مجلس شورای اسلامی تجربه برگزاری الکترونیکی انتخابات کسب شد که در مجموع روش خوبی است. اکنون دنیا به این سمت می‌رود چون خطای برگزاری انتخابات الکترونیکی بسیار کمتر است.

وی در پایان گفت: قطعا ضعف‌های احتمالی در مرحله دوم رفع می‌شود و می‌توان از این تجارب برای برگزاری انتخابات الکترونیکی در آینده و برای سایر انتخابات استفاده کرد.

دیگر خبرها

  • هیچ صندوقی در انتخابات تهران ابطال نشد
  • صیانت از آرای مردم وظیفه اصلی است
  • چرایی اهمیت مشارکت در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم 
  • توصیه مهم به مردم در خصوص دور دوم انتخابات
  • جوکار: مردم اصلح‌ترین افراد را راهی مجلس کنند
  • افزایش مشارکت ۷ درصدی مردم مشهد در انتخابات
  • تعاونی‌های تولید؛ مصداق مشارکت مردم در اقتصاد
  • گفت‌وگوی مستقیم نامزدهای انتخابات با مردم در «فرصت انتخاب» و «نماینده مردم»
  • لزوم توجه نمایندگان مجلس به نقش دانشگاه در توسعه مازندران
  • رشد اقتصادی کشور با مشارکت مردم در گروی دانش بنیان شدن صنایع بزرگ است