Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، علی‌رضا آشناگر پیش از ظهر چهارشنبه در نشست شورای اداری سمنان به میزبانی فرمانداری این شهرستان ضمن بیان اینکه امروز تدوین و تهیه سند سازگاری باکم آبی از وظایف مسئولان به‌خصوص مدیران ارشد استانی و دستگاه‌های مرتبط با آب است، ابراز کرد: به‌واسطه اهمیت خشک‌سالی و آثار سوء آن در سطح استان، می‌بایست این سند را هرچه سریع‌تر تدوین کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه کماکان در حال تلاش هستیم که انتقال آب از دریای خزر به فلات مرکزی در موعد مقرر خود اجرا شود، افزود: این امر با مساعدت مردم و بخش خصوصی میسر خواهد شد.

نباید اعتبارات برگشت بخورد

استاندار سمنان بابیان اینکه اسناد توسعه روستایی که به همت دستگاه‌های مختلف و به‌خصوص سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان انجام‌شده نیز باید اجرایی شود، تأکید کرد: باید توجه داشت که صرف تهیه برنامه‌ها فایده‌ای ندارد و نیازمند اجرای آن‌ها به بهترین نحو هستیم.

آشناگر بابیان اینکه نباید بابی توجهی و غفلت برخی دستگاه‌ها اعتبارات استان سمنان، مسترد شود، ابراز کرد: از سویی نباید گذاشت که اعتبارات بازگشت بخورد و از سوی دیگر هم نباید کیفیت را فدای سرعت طرح‌ها و پروژه‌های اجرایی از سوی مسئولان دستگاه‌های اجرایی کرد لذا برای رفع این چالش معاون امور عمرانی استاندار نظارت کیفی بر پروژه‌های قابل‌اجرا در سطح استان را بر عهده خواهد گرفت.

وی به موضوع مدیریت استان سمنان نیز اشاره کرد و گفت: شایستگی مهم‌ترین معیار انتخاب مدیران دستگاه‌های اجرایی در سطح استان محسوب می‌شود لذا داشتن دانش لازم برای اعمال سیاست‌های کلی دولت در منطقه، داشتن تجربه کافی متناسب با شغل به افراد و داشتن تعهد کافی از شروط واگذاری مسئولیت‌های مدیریتی به افراد خواهد بود و در این راه نه به نژاد و تبار و نه ایل خود نگاه کرده‌ام ما معتقد هستیم استان‌هایی موفق هستند که از تجربه چهره‌های مختلف استان‌های دیگر بهره گیرند هرچند ما هم تأکید می‌کنیم که در شرایط مساوی، اولویت انتصاب مدیران با نیروهای بومی است.‌

شایسته سالاری مد نظر است

استاندار سمنان در ادامه گفت: در حال حاضر اکثریت نیروهای مدیریتی استان ، افراد شایسته و بومی بوده و این بسیار خوب و درخور توجه است لذا هرکسی که شایستگی لازم را داشته باشد باید مسئولیت را بپذیرد و به مردم کمک کند. از سوی دیگر این را نیز باید گفت که در انتصاب مدیران نظرات نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی اخذ می‌شود.

آشناگر در دیگر بخش سخنان خود بابیان اینکه یکی دیگر از اهداف جراحی اقتصادی کشور و اصلاح قیمت سوخت ، صرفه‌جویی در مصرف بنزین بود که آثار مثبتی را تاکنون داشته است، تأکید کرد: در بحث بنزین برای دستگاه‌های دولتی ، سهمیه‌ای تخصیص نیافته و از سویی دیگر منابع دولت نیز منابع زیادی نیست درنتیجه لازم است تا مدیران از محل صرفه‌جویی، این مشکل را در دستگاه خودشان رفع کنند.

وی در خاتمه گفت: ۵۷ میلیارد تومان مجموع اعتبارات شهرستان سمنان است که ۲۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان آن تخصیص‌یافته و امیدواریم در سال آینده شاهد افزایش این اعتبارات باشیم.‌

کد خبر 4795039

منبع: مهر

کلیدواژه: علیرضا آشناگر شایسته سالاری استانداری سمنان فرمانداری سمنان جلسه شورای اداری انتخابات مجلس شورای اسلامی بوشهر مجلس شورای اسلامی ایلام گرگان قزوین تعطیلی مدارس بارش برف ثبت نام کاندیداها یاسوج شهرکرد بیرجند خطبه های نماز جمعه انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۵۷۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قصور مسئولان در حادثه امام‌زاده ابراهیم شفت محرز است

رئیس‌کل دادگستری گیلان با بیان اینکه قصور و کوتاهی برخی مسئولان در حادثه آتش‌سوزی امام‌زاده ابراهیم شفت محرز شده است، گفت: دستگاه قضایی با مدیرانی که ترک فعل نموده و اهمال آنان گسترش آتش‌سوزی و تضییع حقوق مردم را در پی داشت، برخورد قاطع خواهد کرد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، حجت‌الاسلام صادقی نیارکی با ابراز تأسف از حریق منطقه امام زاده ابراهیم از تلاش‌های هلال‌احمر، اورژانس و تمامی نهادهایی که در اطفای حریق و ساماندهی مصدومان تلاش کردند قدردانی کرد و از برخورد دستگاه قضایی با مقصرین حادثه آتش‌سوزی امام زاده ابراهیم شفت و مدیران و مسئولان خاطی در این منطقه خبر داد.
وی با تأکید بر اینکه آسیب و خسارت‌های زیادی به مردم منطقه وارد شده است، گفت: مسئولان باید در اسکان و کمک‌رسانی حادثه‌دیدگان از حداکثر امکانات استفاده نمایند.
رئیس‌کل دادگستری گیلان با اشاره به اینکه در اولین ساعات این حادثه، دادستان شهرستان شفت در محل حاضر و دستورات اولیه قضایی را صادر کرد، افزود: در مرکز استان نیز با تشکیل جلسه بر ضرورت پیگیری مجدانه شناسایی علت حادثه و برخورد با عوامل آن تأکید شد.
حجت‌الاسلام صادقی نیارکی با بیان اینکه قصور و کوتاهی برخی مسئولان در این حادثه محرز شده است، اظهار کرد: دستگاه قضایی با مدیرانی که ترک فعل نموده و اهمال آنان گسترش آتش‌سوزی و تضییع حقوق مردم را در پی داشت، برخورد قاطع خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • قصور مسئولان در حادثه امام‌زاده ابراهیم شفت محرز است
  • نقش برخی مدیران ‌در آتش‌سوزی هولناک شفت ‌
  • برخورد با مدیران مقصر در آتش سوزی شهرک امام زاده ابراهیم شفت
  • ‌قصور برخی مدیران ‌در آتش‌سوزی امامزاده ابراهیم شفت ‌محرز شد
  • تخصیص اعتبارات پژوهشی نیازمند شفافیت و عدالت است/ ملاک‌های پذیرش طرح‌ها در دستگاه‌ها مشخص شود
  • رئیس جمهور بیستم اردیبهشت به قم سفر می‌کند
  • تخصیص اعتبارات پژوهشی نیازمند شفافیت و عدالت است
  • پیشنهاد انتقال اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومانی به جهاد دانشگاهی
  • رعایت عدالت در توزیع اعتبارات استان سمنان/ نذر فرهنگی ترویج شود
  • مسئولان قانون را در اولویت امور خود قرار دهند