Web Analytics Made Easy - Statcounter

تسنیم پیشتر گزارش‌هایی درباره بی‌شناسنامه‎ها در سیستان و بلوچستان منتشر و در این زمینه آمارهایی ارائه کرده بود؛ مجلسی‌ها از ۴ تا ۱۰۰ هزار بی‌شناسنامه می‌‌گویند و رئیس شورای تامین استان گفته به زودی آمار واقعی را اعلام می‌کند. ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۸ استانها سیستان و بلوچستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سیستان و بلوچستان؛ می‌دانیم هزاران نفر در سیستان و بلوچستان بی‌شناسنامه‌‌اند و هویت ندارند، اما آمار دقیق آنها مشخص نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجلسی‌ها آمار را بین 4 تا 100 هزار نفر می‌دانند و دولتی‌ها در این زمینه حرفی نمی‌زنند. تسنیم پیشتر گزارش‌هایی درباره بی‌شناسنامه‌ها در سیستان و بلوچستان منتشر کرده است.

پرونده بی‌هویت‌های بلوچستان| 120 نفر در «کهن بالا» شناسنامه ندارند و نمی‌توانند بگیرند+ فیلمدردسرهای "100 هزار" بومی بی‌شناسنامه در سیستان و بلوچستان+فیلم

اداره‌کل ثبت احوال سیستان و بلوچستان در جوابیه‌ای که در پاسخ به یکی از گزارش‌های تسنیم داده بود اعلام کرده از سال 92 تاکنون برای 30 هزار نفر در استان شناسنامه صادر کرده؛ یعنی این افراد ایرانی بوده‌اند و شناسنامه نداشتند؛ بماند کسانی که پرونده‌هایشان در گردنه‌ها گیر کرده است.

بی‌شناسنامه‌ها حتی از حقوق ابتدایی محروم هستند؛ دردسرهایشان زیاد است؛ به دلیل عدم بهره‌مندی از پوشش بیمه نه درمان می‌شوند و نه می‌توانند بچه‌های خود را به مدرسه بفرستند. استاندار سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با تسنیم می‌گوید به زودی آمار ارائه می‌دهد و مکلف است برای همه بومی‌ها شناسنامه صادر کند؛ اما کی؟ معلوم نیست.

گزارش سیدامیرحسین عظیمی

انتهای پیام/395/ت

R7843/P/S6,65/CT7 واژه های کاربردی مرتبط سیستان و بلوچستان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۵۷۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر‌های خوش سیستان و بلوچستان در هفته‌ای که گذشت

 

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، بسته این هفته خبر‌های خوش به موضوعاتی همچون توسعه شبکه فیبر نوری، آبگیری سد‌ها در بارندگی‌های اخیر، مقام سوم سیستان و بلوچستان در رقابت‌های کوراش کشور و جاذبه‌های تجاری منطقه آزاد چابهار برای کشور تاجیکستان پرداخته است.

دیگر خبرها

  • (تصاویر) روستای پزم تیاب سیستان و بلوچستان بعد از سیل
  • عملیات وعده صادق سپاه هویت و شناسنامه ایران قوی است
  • خبر‌های خوش سیستان و بلوچستان در هفته‌ای که گذشت
  • مرگ ۲ کودک در رودخانه سیستان وبلوچستان
  • بسته شدن مسیر فرعی مهرستان به ایرانشهر
  • محکومیت قاچاقچی سوخت در زابل
  • ۷ فیلم‌ که مثل «بیبدن» بر اساس پرونده‌ای واقعی ساخته شده‌اند
  • سرعت رسیدگی به پرونده ۸ مهر انتظار از قوه‌ قضائیه است
  • بیانیه مطبوعاتی سفارت ایران در فرانسه در ارتباط با وقایع بخش کنسولی
  • سرعت، دقت و اتقان در رسیدگی به پرونده هشت مهر زاهدان را از قوه‌ قضائیه انتظار داریم