Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت دفاع عراق با اشاره به نقش الحشد الشعبی در تأمین امنیت مرزهای این کشور با سوریه، گفت که نیروهای امنیتی این کشور در حال تعقیب عناصر داعش هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سرهنگ «یحیی رسول» سخنگوی وزارت دفاع عراق تأکید کرد که هماهنگی بالایی بین گروه‌های نظامی عراق از جمله سازمان «الحشد الشعبی» (بسیج مردمی) وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رسول با انتشار بیانیه‌ای گفت که هدف از این هماهنگی، تأمین امنیت شهرها در مناطق معین به ویژه مناطق بیابانی و مناطق مرزی با سوریه است.

شبکه خبری «الغدیر» به نقل از سخنگوی وزارت دفاع عراق گزارش داد که نیروهای امنیتی این کشور در حال تعقیب  باقی‌مانده عناصر تروریستی داعش در مناطق بیابانی، کم‌ارتفاع و سلسله جبال مرتفع هستند.

وی با اشاره به حملات هوایی نیروهای عراقی به مواضع داعش، گفت که نیروهای امنیتی، با ایجاد برج مراقبت، نصب دوربین‌ها حرارتی و ساخت استحکامات، امنیت مرزهای مشترک با سوریه را تأمین کرده است.

سریع خاطر نشان کرد که چند روز پیش، نیروهای عراقی، مرحله هفتم عملیات «اراده پیروزی» را بر اساس نقشه مد نظر فرماندهی عملیات مشترک، با موفقیت انجام دادند.

این فرمانده عراقی با بیان اینکه تأمین امنیت مرزهای عراق و سوریه با همکاری الحشد الشعبی صورت می‌گیرد، تصریح کرد که عملیات اخیر اراده پیروزی، شماری از تروریست‌ها کشته و دستگیر شدند و اسناد مهمی که در دستشان بود، کشف و ضبط گردید.

آمریکا اخیرا شماری از فرماندهان الحشد را تحریم کرد. کارشناسان بر این باورند که تحریم‌های آمریکا، در راستای حمایت واشنگتن از داعش است.

«عباس العرداوی» کارشناس مسائل امنیتی عراق گفت که واشنگتن از طریق اعمال تحریم علیه شماری از فرماندهان الحشد، قصد دارد، گروه‌های وابسته به الحشد را «جنایتکار» جلوه دهد.

وی بر این باور است که آمریکا با این اقدام خود همچنین می‌خواهد دولت عراق را مجبور کند که نیروهای الحشد را از مناطق مرزی عراق و سوریه خارج کند.

این کارشناس عراقی تأکید کرد که چنین تلاش‌هایی از سوی آمریکا برای خارج کردن الحشد از مرزهای عراق و سوریه بدین خاطر است که بتواند عناصر داعش را بار دیگر به عراق بازگرداند.

الحشد الشعبی که در مبارزه با داعش، نقش بی‌بدیلی داشته، مانعی برای طرح‌های آمریکا و کشورهای غربی در عراق است. از این روی، این کشورها خواستار اخراج نیروهای الحشد از بغداد شدند، ولی «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر پیشبرد امور عراق بر خلاف فشارهای کشورهای غربی، تأکید کرد که الحشد در بغداد باقی می‌ماند (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: الحشد الشعبی عراق داعش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۵۷۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله ارتش اوکراین به مناطق مسکونی «کورسک» روسیه/ ۲ نفر کشته شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «رومن استاروویت» فرماندار منطقه کورسک روسیه اعلام کرد که نیروهای ارتش روسیه به چند روستا در این منطقه حمله کردند که در پی آن دو نفر کشته و یک نفر دیگر نیز زخمی شد.

وی با انتشار پیامی در کانال تلگرامی خود نوشت: طرف اوکراینی روستای کوزینو را بار دیگر بمباران کرد که در نتیجه آن یک زن کشته و یک نفر دیگر نیز به علت جراحت شدید به بیمارستان منتقل شد.

این مقام روس در ادامه افزود: یک پهپاد اوکراینی مهمات آتش‌زا بر بام یک خانه در روستای نیکولائف-دارینو در حومه سوژانسکی ریخت که باعث خسارت شدید شدید و یکی از ساکنان این خانه نیز بر اثر آتش‌سوزی جان باخت.

وزارت دفاع روسیه دیروز سه شنبه نیز در بیانیه ای اعلام کرد: پهپاد اوکراین بر فراز منطقه بلگورود منهدم شد. تلاش کی یف برای انجام یک حمله تروریستی پهپادی بر فراز منطقه بلگورود و کورسک خنثی شد.

در بیانیه صادره از سوی وزارت دفاع روسیه آمده است: پهپادی که کی یف با آن قصد حمله به منطقه بلگورود و کورسک را داشت، منهدم شد؛ تلفات جانی و خسارتی هم به بار نیامد.

وزارت دفاع روسیه پیشتر هم اعلام کرده بود که سامانه پدافند هوایی مسکو، چند پهپاد ارتش کی‌یف را در منطقه بلگورود سرنگون کرد.

ضدحملاتی که کی یف ماه ها درباره آن تبلیغ کرده و غربی ها به شدت به آن دل بسته بودند، از اوایل ژوئن پیش شروع شد؛ اما ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه تاکید کرد که این ضدحملات راه به جایی نبرده و علاوه بر این، تلفات زیادی را هم روی دست رژیم کی یف گذاشت.

کد خبر 6093707

دیگر خبرها

  • حمله رژیم صهیونیستی به حومه دمشق
  • ادعای ترکیه مبنی بر کشتن ۴۳ تروریست در یک هفته
  • بمباران شمال عراق از سوی ترکیه
  • نقش جامعه کارگری در دوران دفاع مقدس بسیار پررنگ بوده است
  • عملیات ارتش روسیه در مقر فرماندهی نیروهای اوکراینی
  • حمله ارتش اوکراین به مناطق مسکونی «کورسک» روسیه
  • حمله ارتش اوکراین به مناطق مسکونی «کورسک» روسیه/ ۲ نفر کشته شدند
  • فرمانده حشد الشعبی: تهدیدهای آمریکا ما را نمی‌ترساند
  • وظیفه یگان‌های تکاوری در مناطق کویری، تامین امنیت است
  • ارتش اوکراین با کمبود شدید نیروی نظامی روبروست