Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-03@00:04:27 GMT

۱۳.۵ سال طول می‌کشد تا کارت هوشمند ملی صادر شود

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۵۸۰۱۲

۱۳.۵ سال طول می‌کشد تا کارت هوشمند ملی صادر شود

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به عدم تامین کارت خام برای تولید کارت ملی هوشمند، گفت: هم اکنون تولید کارت ملی در ماه به ۵۰ هزار عدد رسیده است.

به گزارش مشرق، سیف‌الله ابوترابی با اشاره به اینکه همچنان سازمان ثبت احوال برای تامین کارت خام از سوی چاپخانه دولتی با مشکلاتی روبرو است، اظهار کرد:  متاسفانه مشکلات تامین کارت خام، علیرغم همراهی مسئولان چاپخانه دولتی برقرار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید چند نفر تاکنون کارت ملی هوشمند خود را نگرفته اند؟

وی تصریح کرد: امیدواریم مشکل تامین کارت خام برای تولید کارت ملی هوشمند برطرف شود چرا که هم اکنون میزان تولید کارت ملی هوشمند برای افراد ثبت‌نام شده و متقاضی به شدت کاهش پیدا کرده است.

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور ادامه داد: تا پیش از تحریم‌ها ظرفیت تولید کارت ملی هوشمند  از سوی سازمان ثبت احوال کشور در ماه ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار کارت بود که با توجه به شرایط فعلی این میزان به ۵۰ هزار کارت در ماه رسیده است و این در حالیست که بسیاری از افراد متقاضی و ثبت‌نام کننده در انتظار کارت ملی هوشمند خود هستند که برخی از آنها بیش از یکسال است که در نوبت دریافت کارت هستند.

ابوترابی افزود: بر اساس آخرین آمار  ۵۴ میلیون و ۱۵۰ هزار نفر برای دریافت کارت ملی هوشمند تکمیل ثبت‌نام کرده‌اند. از تعداد ثبت‌نام‌کنندگان برای دریافت کارت ملی هوشمند، ۴۶ میلیون کارت ملی هوشمند صادر شده است و این فرایند همچنان ادامه دارد.

وی همچنین به تعداد افرادی که هنوز برای ثبت‌نام کارت ملی هوشمند اقدام نکرده‌اند اشاره و تصریح کرد: بر اساس آمار به‌دست‌آمده، حدود ۹ میلیون نفر از هموطنان برای ثبت‌نام کارت ملی هوشمند اقدام نکرده‌اند که توصیه می‌شود هرچه سریعتر اقدام به ثبت‌نام برای دریافت کارت ملی هوشمند کنند.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز تحولات عراق سلبریتی ها سهمیه بندی بنزین کارت هوشمند سازمان ثبت احوال کارت هوشمند ملی سازمان ثبت احوال کارت ملی هوشمند سازمان ثبت احوال کشور فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۵۸۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا روادیدِ نماینده روسیه را صادر نکرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، دیمیتری پولیانسکی، معاون سفیر روسیه در سازمان ملل اعلام کرد که آمریکا از اعطای روادید به نماینده روسیه برای شرکت در نشست کمیته اطلاعات مجمع عمومی سازمان ملل خودداری می کند.

وی با انتشار بیانیه‌ای گفت: یک بار دیگر باید سخنرانی خود را در کمیته اطلاعات با موضوع تداوم نقض نظامند قوانین از طرف آمریکا در جایگاه میزبان مقر سازمان ملل آغاز کنیم… و بار دیگر چهل و ششمین جلسه کمیته اطلاع رسانی مجمع عمومی سازمان ملل متحد با عدم صدور روادید برای نماینده روسیه از مسیر خارج شد، علی‌رغم اینکه اسناد و مدارک خود را به موقع ارائه داد.

پولیانسکی در ادامه افزود: روسیه امیدوار است دبیرخانه سازمان ملل متحد و رهبری ساختارهای مربوطه این سازمان بر اساس توافقات الزام آور قانونی با کشور میزبان، تلاش های لازم را برای اصلاح این وضعیت غیرقابل قبول انجام دهند.

کد خبر 6092665

دیگر خبرها

  • سرویس استعلام آنلاین ملک در شهرداری‌های کلانشهرها راه‌اندازی می‌شود
  • نصب ۱۰ ایستگاه هوشمند آب و هواشناسی در شهرستان زرند
  • ◄ انتقاد رانندگان کامیون با سابقه از حذف مدرک دیپلم برای دریافت کارت هوشمند رانندگی
  • جابه‌جایی بیش از یک میلیون تن کالا از کهگیلویه و بویراحمد
  • هشدار جدی سازمان ملی مهاجرت به مهاجرین درباره پیامک سامانه «سهما» + جزئیات
  • تخصیص تسهیلات ۵۰۰ میلیون تومانی برای سازندگان شهر هوشمند
  • ◄ کارت هوشمند رانندگان کامیون ؛ بخشنامه جدید و خوشحال کننده برای رانندگان
  • ◄ مدرک مورد نیاز برای کارت هوشمند رانندگی چیست + سند
  • ۲۰ شرکت حمل و نقل کالا در کهگیلویه و بویراحمد فعالیت دارند
  • آمریکا روادیدِ نماینده روسیه را صادر نکرد