Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، رزمایش ترافیکی طرح زمستانی روز چهارشنبه با حضور سردار حاجیان فرمانده انتظامی استان، قاسمی دادستان،   حق لطفی مدیرکل راهداری، هاشمی معاون هلال احمر،  مهدی خانی مدیرکل مدیریت بحران،  نجفی مدیرکل دفتر روستایی و مدیران دستگاههای خدمات رسان آغاز شد.

سرهنگ نصرالله بیگلری فرمانده پلیس راه استان قزوین در این مراسم گفت: رزمایش طرح زمستانی پلیس راه،  سازمانهای امدادی و ترافیکی،  از امروز آغاز شده و تا ۲۰  اسفند به مدت ۳ ماه برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: استان قزوین موقعیت ترافیکی خاصی دارد که شرق را به غرب متصل می کند و با هشت استان همسایه و در مسیر عبور ۱۲ استان هستیم.

بیگلری یادآورشد: روزانه ۵ هزار تریلی. ۱۲ هزار اتوبوس و ۵۰۰ هزار خودرو شخصی تردد روزانه داریم و در شهریور به یک میلیون و۲۰۰ هزار تردد هم می رسد و در ایام عید در ردیف سوم کشوری هستیم.

وی بیان کرد: در سال ۸۵ تعداد خوردوهای کشور ۷ میلیون بود و تعداد کشته ها ۲۸ هزار نفر در سال بود که در استان کشته ها ۶۷۳ نفر بود و با اقدامات موثری که انجام شد کشته های به ۱۶ هزار در کشور و استان ۲۷۳ نفر در سال ۹۷ رسیدیم که ۵۰۰ کشته کاهش یافت.  

سوانح جاده ای در  استان قزوین ۲۷ درصد کاهش یافت

بیگلری بیان کرد: در تصادفات فوتی، جرحی و خسارتی در استان امسال شاهد کاهش ۲۷ درصدی هستیم در حالی که امسال ۲۲۰ میلیون تردد داشتیم اما سوانح کمتر شد.  

فرمانده پلیس راه استان قزوین گفت: با مشکلاتی که هست اگر یک نفر هم از کشته ها کم شود هزینه های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی کشور کاسته می شود.

وی افزود: اگر یک قطار و هواپیما سقوط کند در رسانه ها جنجال می شود اما هر روز ۶۵ نفر در راهها کشته می شوند ولی توجه نمی کنیم و از کنارش ساده می گذریم.

بیگلری یادآور شد: همه باید تلاش کنند تا سوانح کم شود و کارها هوشمند شود چون رتبه سوم آزادراهی را داریم لازم است در محورهای مواصلاتی سیستم برخط راه اندازی شود که پس از تخلف بلافاصله پیامک داده  شود.

بیگلری اظهارداشت: رزمایش راه و راهور  و طرح زمستانی پلیس راه از ۲۰  آذر ماه آغاز شده و تا ۲۰  اسفند ماه ادامه خواهد داشت.

کد خبر 4795123

منبع: مهر

کلیدواژه: طرح زمستانی جاده ها نیروی انتظامی قزوین انتخابات مجلس شورای اسلامی بوشهر مجلس شورای اسلامی ایلام گرگان قزوین تعطیلی مدارس بارش برف ثبت نام کاندیداها یاسوج شهرکرد بیرجند خطبه های نماز جمعه انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۵۸۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک‌ کشته و ۲۳ مصدوم در واژگونی اتوبوس در قزوین

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی استان قزوین گفت: واژگونی اتوبوس در آزادراه قزوین زنجان یک فوتی و ۲۳ مصدوم برجای گذاشت.

حسن اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین، اظهار کرد: ساعت ۳:۰۰ امروز_ دوشنبه دهم اردیبهشت_ تماسی با مرکز ارتباطات اورژانس پیش بیمارستانی استان قزوین گرفته شد که خبر از واژگونی یک دستگاه اتوبوس در اتوبان قزوین به زنجان، محدوده پل دولت آباد داشت.

وی افزود: بلافاصله آمبولانس پایگاه‌های اقبالیه، کهک، تاکستان، اتوبوس آمبولانس و سه آمبولانس هلال‌احمر به محل حادثه اعزام شدند.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی استان قزوین خاطرنشان کرد: پس از رسیدن به محل حادثه دسته‌بندی (تریاژ) مصدومان توسط کارشناسان اورژانس آغاز شد و مصدومان حادثه توسط کارشناسان مرکز اورژانس پیش بیمارستانی مورد ارزیابی و معاینه قرار گرفتند، این حادثه ۲۳ مصدوم و یک فوتی بر جای گذاشت.

اسماعیلی ادامه داد: ۱۴ نفر از مصدومان واژگونی اتوبوس با اتوبوس آمبولانس و آمبولانس‌های اورژانس پیش بیمارستانی و شش مصدوم با آمبولانس هلال‌احمر با هماهنگی‌های مرکز ارتباطات اورژانس پیش بیمارستانی به بیمارستان‌های شهید رجایی، رازی، شفا و تأمین تاکستان منتقل شدند.

وی گفت: دو مصدوم حادثه نیز با اقدامات درمانی در محل درمان شدند و رضایت انتقال به مرکز درمانی نداشتند، یک نفر فوتی واژگونی اتوبوس که یک مرد ۴۰ ساله است توسط عوامل اورژانس تحویل عوامل انتظامی حاضر در صحنه شد.

کد خبر 749015

دیگر خبرها

  • وضعیت ترافیک جاده چالوس امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت
  • سوانح رانندگی در مشهد یک کشته و ۶۵ مصدوم بر جای گذاشت
  • سوانح رانندگی در مشهد یک کشته و ۶۵ مصدوم بر جا گذاشت
  • یک‌ کشته و ۲۳ مصدوم در واژگونی اتوبوس در قزوین
  • وقوع سرقت در سیستان و بلوچستان ۱۸ درصد کاهش یافت
  • سرقت مغازه در استان بوشهر ۲۸ درصد کاهش یافت
  • نرخ بیکاری در قزوین به ۴.۷ درصد کاهش یافت
  • کاهش ۵۰ درصدی تلفات ناشی از تصادفات جاده‌ای در ابتدای امسال
  • مشکلات ۴۱۲ نقطه حادثه خیز پرتصادف مرتفع شد/ پیش‌بینی ۴ میلیون زائر برای اربعین امسال
  • تلاش ها برای بهبود ایمنی جاده ها کارساز است