Web Analytics Made Easy - Statcounter

این روزها مراحل آماده‌سازی فیلم‌های متقاضی حضور در سی‌و هشتمین جشنواره فیلم فجر فشرده‌تر از همیشه دنبال می‌شود و سازندگان سودای رساندن به موقع فیلم خود به دبیرخانه جشنواره را دارند. ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۴ فرهنگی سینما و تئاتر نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، این روزها مراحل آماده‌سازی فیلم‌های متقاضی حضور در سی و هشتمین ماراتن جشنواره فیلم فجر فشرده‌تر از همیشه دنبال می‌شود و سازندگان سودای رساندن به موقع فیلم خود به دبیرخانه جشنواره سی‌وهشتم را دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بسته خبری، به مرور مهم‌ترین اخبار مرتبط به سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر می‌پردازیم: 

«سه‌کام‌حبس» در پایان تدوین

فیلم «سه‌کام‌حبس» ساخته «سامان سالور» اکنون در مراحل پایانی تدوین قرار دارد. این فیلم که مضمونی اجتماعی دارد، به نویسندگی و کارگردانی سامان سالور و تهیه‌کنندگی ساسان سالور در حال ساخت است و از جمله بازیگران آن می‌توان به محسن تنابنده، پریناز ایزدیار، سمیرا حسن‌پور، متین ستوده، مریم بوبانی، محمود نظرعلیان، یدالله شادمانی، محمد اشکانفر و… اشاره کرد.

ساخت موسیقی «سم پاشی» آغاز شد

«سم پاشی» فیلم سینمایی دیگری است که با اتمام تدوین هم اکنون در مرحله ساخت موسیقی قرار دارد. تدوین «سم پاشی» که دارای مضمونی اجتماعی است طی چند روز گذشته توسط کاوه ایمانی به پایان رسیده و این فیلم اکنون در مرحله ساخت موسیقی قرار دارد؛ آرمان موسی پور آهنگسازی این فیلم را برعهده گرفته است.  «سم پاشی» به نویسندگی و کارگردانی علی یاور و تهیه‌کنندگی محمدعلی سجادی ساخته می‌شود و از جمله بازیگران آن می‌توان به امیر آقایی، امیر جعفری، لیلا اوتادی، رضا یزدانی، مهتاج نجومی، نازلی رجب‌پور، هدیه بازوند، محسن دلیخون، حامد وحید، بهزاد هاشمی، سعید قلی‌زاده، محمدحسین مهدوی، بهرام بهرامیان و مهدی ماهانی اشاره کرد. 

نخستین تصویر از «دست‌انداز» منتشر شد

نخستین تصویر از فیلم سینمایی «دست‌انداز» در حالی منتشر شد که فیلمبرداری این فیلم  به کارگردانی کمال تبریزی و تهیه‌کنندگی محمد آفریده نیز همچنان ادامه دارد؛ اکنون حدوداً 80 درصد فیلمبرداری این فیلم سینمایی در حالی به پایان رسیده است که هدی زین‌العابدین، رویا نونهالی، رضا کیانیان، همایون ارشادی و امید نعمتی مقابل دوربین رفته‌اند و به زودی بازیگران دیگری نیز جلوی دوربین خواهند رفت.  تدوین همزمان فیلم نیز توسط سپیده عبدالوهاب در حال انجام است.

جایزه ویژه زبان فارسی به جشنواره فیلم فجر اضافه شد

مسعود نجفی مدیر روابط عمومی جشنواره ملی فیلم فجر در برنامه «کافه هنر» از اضافه شدن  جایزه ویژه زبان فارسی به جشنواره فیلم فجر 98 خبر داد و گفت: قرار است تیمی از فرهنگستان زبان و ادب فارسی داوری این قسمت را بر عهده بگیرند.

 پردیس ملت بار دیگر سینمای رسانه‌ها شد

مدیر روابط عمومی جشنواره فیلم فجر از انتخاب پردیس ملت به عنوان سینمای اهالی رسانه در سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر خبر داد. طبق اعلام مسعود نجفی، زمان ثبت‌نام خبرنگاران از شنبه تا جمعه هفته آینده است و امسال نیز همچون سال گذشته اسامی متقاضیان و دریافت‌کنندگان کارت جشنواره اعلام عمومی خواهد شد.

سینمای بی‌مسئله ایران در چاله تعیین کاخ جشنواره فیلم فجر!/ منتقدان چه می‌گویند؟‌نگاهی به فیلم سینمایی «معکوس»|پسر کو ندارد نشان از پدر؟نگاهی به مستند «مهدی عراقی را بکش»| روایتی روان و رسا از مرید وثیق امام(ره)

انتهای پیام/

R1527/P1439/S4,34/CT1 واژه های کاربردی مرتبط سینمای ایران سینما جشنواره فیلم فجر

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سینمای ایران سینما جشنواره فیلم فجر سینمای ایران سینما سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر جشنواره فیلم فجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۵۹۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاعران ۵ کشور برای عملیات وعده صادق شعر سرودند

علیرضا قزوه، شاعر و مدیر دفتر شعر و موسیقی سازمان صداوسیما در برنامه «بسته پیشنهادی» شبکه دو سیما درباره سروده‌ای که رهبر انقلاب در آستانه عملیات وعده صادق خواندند، گفت: بعد از اینکه حضرت آقا برای عملیات وعده صادق شعر سرودند، تعداد زیادی از شاعران از جمله بنگلادش، هند، پاکستان و ... شعر سرودند.

قزوه درباره لزوم توسعه و زنده نگه داشتن زبان فارسی در سایر کشور‌ها گفت: اگر انگلیس و کمپانی هند شرقی نبود، الان زبان فارسی زبان اول دنیا بود. آنها آمدند و به مرور ریشه زبان فارسی را خشکاندند.

مدیر دفتر شعر و موسیقی سازمان صداوسیما در پاسخ به این سوال که چند کشور فارسی زبان هستند؟ گفت: شاعران فارسی زبان زیادی داریم، که حتی در روسیه و اوکراین هم دیده می‌شود. به طور کلی، استادان زبان فارسی در سراسر دنیا از جمله مصر، اروپا و امریکا وجود دارد. تلاش ما پرورش شاعران زبان فارسی است. شاعران در سطح بالاتری نسبت به متخصصان دستور زبان فارسی قرار می‌گیرند. شاعر می‌تواند چراغ زبان فارسی را روشن کند.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ادبیات

دیگر خبرها

  • فیلمساز برجسته و برنده نخل طلای کن درگذشت
  • شاعران ۵ کشور برای عملیات وعده صادق شعر سرودند
  • جین کمپیون جایزه افتخاری جشنواره لوکارنو ۲۰۲۴ را می‌گیرد
  • پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین اعلام شد
  • پرفروش‌ترین سینماهای کشور در فروردین اعلام شد
  • پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین اعلام شد/ جمع کل؛ بیش از ۱۴۶ میلیارد و ۸۵۱ میلیون تومان
  • نمایشگاه‌های استانی کتاب در ایران هم مهمان ویژه از دیگر کشور‌ها داشته باشند
  • فرهاد قائمیان: رشد کمی و کیفی خاصی را در بخش های مختلف جشنواره امام رضا(ع) شاهدیم/ اعطای جایزه ویژه «غزه» برای نخستین بار
  • پاسداشت زبان فارسی، پاسداشت هویت ملی و فرهنگی ایرانیان + فیلم
  • اجرای ۳۰ برنامه ویژه هفته فرهنگی اصفهان/ برگزاری جشنواره «نون و نمک» در فرهنگسرای کوثر