Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس هیات تکواندو آذربایجان‌شرقی گفت: میرهاشم حسینی از امیدهای کاروان جمهوری اسلامی ایران برای کسب مدال در المپیک 2020 توکیو است.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، جعفر رنجبرپور در گفت‌و‌گو با خبرنگاران اظهار داشت: در چند سال اخیر ورزش تکواندو آذربایجان‌شرقی روند رو به رشدی را طی کرده و در بازی‌های آسیایی 2018 جاکارتا  با کسب 2 مدال طلا و یک نقره، یکی از موفق‌ترین هیات‌های ورزشی در سطح کشور بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: امسال با برنامه‌ریزی دقیقی که انجام دادیم تمامی تیم‌های منتخب استان روی سکو بوده‌اند بطوری که برای اولین بار در 40 سال گذشته به مقام قهرمانی تکواندو کشور در رده بزرگسالان دست یافتیم و‌ در رده‌های سنی نوجوانان و خردسالان نائب قهرمان و در نونهالان چهارم کشور شدیم تا بدین ترتیب بهترین سال تکواندو آذربایجان‌شرقی را رقم زده باشیم.

رنجبرپور گفت: خوشبختانه میرهاشم حسینی هم موفق شد سهمیه حضور در المپیک 2020 توکیو را کسب کند و این مهم در حالی به دست آمد که میرهاشم به دلیل عدم صورت ویزا از سفارت انگلیس، امکان حضور در مسابقات جهانی منچستر و کسب  120 امتیاز  ارزشمند این مسابقات را از دست داده بود و شانس کسب سهمیه‌اش به شدت کاهش یافته و حتی تصمیم به خداحافظی زودهنگام از این رشته کرده بود که خوشبختانه با توکل بر خدا در یک برنامه‌ریزی دقیق از طرف سرمربی و سایر کادر فنی تیم ملی و حمایت‌های فدراسیون تکواندو‌ با تلاش‌های طاقت‌فرسایی که انجام داد در کنار دیگر قهرمان ارزشمند ایران آرمین هادی‌پور موفق به کسب سهمیه حضور در المپیک توکیو شد و امیدواریم دیگر تکواندو کار  ایران، سجاد مردانی نیز در روزهای آتی بتواند با تکیه بر تجربیات بالا سهمیه المپیک را کسب نماید و در این خصوص با توجه به شایستگی‌هایی فردی که در سجاد سراغ داریم شخصا بسیار خوشبین به کسب سومین سهمیه المپیک تیم ملی تکواندو ایران هستم.    

رئیس هیات تکواندو آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: تنها مدال المپیک این استان در رشته تکواندو و توسط یوسف کرمی به دست آمده و امید زیادی داریم که دومین مدال آذربایجان شرقی در المپیک باز هم در رشته تکواندو توسط قهرمان با اخلاق و سخت‌کوش تکواندو آذربایجان‌شرقی، میرهاشم حسینی حاصل شود و موجبات شادی و سرور و غرور ملی برای هم‌وطنان شریف ایران عزیز‌مان را فراهم سازد.

انتهای پیام/60017

منبع: فارس

کلیدواژه: آذربایجان شرقی تکواندو جمهوری اسلامی ایران المپیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۵۹۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان آخرین انتخابی المپیک برای کشتی‌گیر ایران

روند کسب سهمیه کشتی در المپیک 2024 پاریس به ایستگاه پایانی رسیده و ترکیه آخرین شانس کشورها برای بدست آوردن مجوز حضور در این آوردگاه بزرگ هستند.

راه کسب 16 سهمیه المپیک در 6 وزن کشتی آزاد، 6 وزن کشتی فرنگی و 6 وزن کشتی زنان، از رقابت هایی جهانی 2023 بلگراد آغاز شد و پنج نفر اول این مسابقات شامل نفرات اول تا سوم مشترک به همراه برنده نفرات پنجم مشترک سهمیه المپیک را بدست آوردند

. در ادامه مسابقات قاره ای در آمریکا، آفریقا بهمراه اقیانوسیه، اروپا و آسیا برگزار و 2 نفر راه یافته به دیدار فینال جمعا 8 نفر کسب سهمیه کردند تا مجموع نفرات حاضر در هر وزن به عدد 13 برسد.

نمایندگان ایران در کشتی فرنگی هر شش سهمیه المپیک را بدست آورده اند و در کشتی آزاد نیز پنج سهمیه کسب شده و تنها در وزن 57 کیلوگرم می باید سهمیه المپیک کسب شود.

بر این اساس علیرضا سرلک نماینده کشورمان به رقابت های گزینشی المپیک در ترکیه اعزام خواهد شد تا روزهای 22 و 23 اردیبهشت ماه به مصاف حریفان خود برود. در این مسابقات 2 نفر راه یافته به دیدار فینال به همراه برنده نفرات سوم مشترک (جمعا 3 نفر) سهمیه المپیک را کسب خواهند کرد.

طبق اعلام سایت اتحادیه جهانی، تاکنون 28 کشتی گیر برای حضور در این مسابقات ثبت نام کرده اند که نمایندگان کشورهای بلغارستان، آمریکا، چین، گرجستان، آلمان، هند، قزاقستان، کره جنوبی، کره شمالی، مغولستان، هند، اوکراین و آمریکا از جمله آن ها هستند.

دیگر خبرها

  • زمان آخرین انتخابی المپیک برای کشتی‌گیر ایران
  • سرلک در جست‌وجوی آخرین سهمیه کشتی ایران
  • رئیس سابق سازمان تیم‌های ملی: بعید می‌دانم با این روند مدال المپیک بگیریم/ دلایل افت فروغی قابل بررسی است
  • ریس سابق سازمان تیم‌های ملی: بعید می‌دانم با این روند مدال المپیک بگیریم/ دلایل افت فروغی قابل بررسی است
  • کسب نخستین مدال تاریخ بوکس آذربایجان شرقی توسط ورزشکار مراغه‌ای
  • تمام رشته‌های المپیکی باید مورد حمایت قرار گیرند
  • نخستین مدال تاریخ بوکس آذربایجان شرقی برگردن ورزشکار مراغه‌ای
  • برگشت امیدهای بوکس ایران از آسیا با ۳ برنز
  • ۳ برنز امیدهای بوکس ایران در قهرمانی آسیا
  • حضور فیلم کوتاه «چوپان» در جشنواره ژاپنی