Web Analytics Made Easy - Statcounter

مقام ارشد وزارت خارجه قزاقستان با اشاره به پایان نشست دو روزه به میزبانی این کشور درباره سوریه اعلام کرد، مارس ۲۰۲۰ دور بعدی مذاکرات روند آستانه با حضور روسیه، ایران، ترکیه و سازمان ملل برگزار می‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مدیر آسیا و آفریقای وزارت خارجه قزاقستان بعد از پایان چهاردهمین نشست روند آستانه از رایزنی‌ها درباره مسائل مختلف سوریه از قبیل اوضاع ادلب خبر داد و همچنین اعلام کرد، دور بعدی این نشست در ماه مارس ۲۰۲۰ (۱۱ اسفند ۱۳۹۸ تا ۱۲ فروردین ۱۳۹۹)  برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا بر گزارشی که خبرگزاری روسی «تاس» منتشر کرده، «ایرژان موکاش» مدیر آسیا و آفریقای وزارت خارجه قزاقستان امروز چهارشنبه درباره رایزنی‌هایی دو روز اخیر در شهر نورسلطان این کشور درباره بحران سوریه اظهاراتی مطرح کرده است.

این مقام ارشد قزاقستانی اعلام کرد، در جریان رایزنی‌های روند آستانه درباره سوریه با حضور روسیه، ایران، ترکیه، دولت سوریه، معارضان سوری و نمایندگان سازمان ملل، اردن، لبنان و عراق درباره مسائل مختلف از قبیل اوضاع ادلب و تبادل زندانیان بحث و رایزنی شده است.

مدیر آسیا و آفریقای وزارت خارجه قزاقستان افزود: «این موضوع که دور بعدی (نشست روند آستانه) در ماه مارس (۱۱ اسفند ۱۳۹۸ تا ۱۲ فروردین ۱۳۹۹) برگزار شود، مورد تایید قرار گرفته است».

این مقام قزاقستانی به تاریخ دقیق زمان برگزاری دور آتی نشست روند آستانه درباره سوریه اشاره نکرده است.

پیشتر «علی‌اصغر خاجی» دستیار ارشد وزیر امور خارجه ایران در امور ویژه درباره حضور هیأت‌ ایرانی در چهاردهمین نشست روند آستانه در نورسلطان اعلام کرد، در رایزنی‌ها با هیأت‌های شرکت کننده،‌ درباره آخرین وضعیت شرق فرات، ادلب و کمیته قانون اساسی گفتگو شده است (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: ایران سوریه قزاقستان ترکیه روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۵۹۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدیدترین موضع گیری حماس درباره مذاکرات آتش بس

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری شهاب، طاهر النونو مشاور رئیس دفتر سیاسی حماس به روند جاری مربوط به مذاکرات توافق آتش بس غزه واکنش نشان داد.

وی افزود: هرگونه توافقی باید دربرگیرنده برقراری آتش بس، خروج نظامیان صهیونیست و شروع بازسازی غزه باشد.

النونو بیان کرد: افزوده شدن کشورهای ترکیه و روسیه به کشورهای ضامن توافق نکته بسیار مهمی است.

این در حالی است که مقامات صهیونیست مدعی شدند: نمی خواهیم که قبل از هرگونه نرمش حماس هیاتی بفرستیم.

گفتنی است که دقایقی قبل برخی منابع از پیشرفته های حاصل شده در روند مذاکرات مربوط به آتش بس خبر داده بودند.

کد خبر 6096498

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان: احتمال توقف جنگ در غزه نسبت به گذشته قدری افزایش پیدا کرده است
  • ملاقات امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالی در گامبیا
  • رایزنی وزیران امور خارجه ایران و بنگلادش در مورد آخرین تحولات غزه
  • جدیدترین موضع گیری حماس درباره مذاکرات آتش بس
  • کارگاه اموزشی هنرمند ایرانی در قزاقستان
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • مذاکرات طالبان برای صادرات نفت روسیه
  • رایزنی وزیرخارجه استونی درباره کشتی توقیفی در ایران
  • رایزنی ایران و افغانستان بر تقویت ترانزیت از مسیر چابهار
  • سوئیس: روسیه به مذاکرات صلح اوکراین دعوت نشده است