Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@01:55:34 GMT

جاهای دیدنی تهران در ایام عید باستانی نوروز

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۵۹۷۵۱

جاهای دیدنی تهران در ایام عید باستانی نوروز

اگر هنوز برای عید امسال برنامه ای ندارید، اگر تهرانی هستید و نمی خواهید امسال جایی بروید، اگر دنبال جاهای دیدنی تهران می گردید که یک برنامه ریزی خوب برای تعطیلات عید نوروز داشته باشید، این مطلب را از دست ندهید.

جاهای دیدنی تهران در همه فصول سال جذاب و دیدنی بوده و نیازی نیست که منتظر آب و هوای خاصی باشید، ولی در ایام عید نوروز یک ویژگی خاصی دارد و آن هم خلوت بودن است و خبری از ترافیک نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس می توانید به راحتی چند روز را برنامه ریزی کرده و به تهرانگردی بپردازید. ما در اینجا به برخی از جاهای دیدنی تهران خواهیم پرداخت تا شما را با جاذبه های گردشگری تهران آشنا کنیم.

کاخ گلستان

کاخ گلستان از زیباترین و قدیمی‌‌ترین مجموعه‌های تاریخی تهران، شاهکاری به جا مانده از دوره قاجار و ترکیبی از هنر زیبای ایرانی و معماری الهام گرفته از غرب است. این مجموعه شامل شمس‌العماره، تالار سلام، تالار آینه، ایوان تخت مرمر، تخت مرمر، حوضخانه، کاخ ابیض، خلوت کریمخانی، عمارت بادگیر، تالار عاج، تالار الماس، تالار برلیان و حوضخانه عمارت بادگیر است. این مجموعه در خیابان پانزده خرداد و در مرکز شهر تهران است. روزهای تعطیل عید نوروز، با توجه به خلوت بودن شهر فرصت خوبی برای بازدید از این کاخ است. همچنین در اطراف مجموعه کاخ گلستان، قطارهای تفریحی و درشکه‌هایی در نظر گرفته شده است که در تهران قدیم، از میدان امام خمینی تا میدان ارگ می‌چرخد و می‌توانید قلب تاریخی شهر دوری بزنید.

دربند

دربند از جاهای دیدنی تهران در منطقه‌ای خوش آب و هوا در دامنه کوهپایه البرز است که علاوه بر طبیعت زیبا، برای کوهنوردی نیز مسیرهای مناسبی دارد که به پناهگاه شیرپلا و آبشار دو قلو ختم می‌شود. در ایام نوروز از رستوران‌های ایرانی دربند غفلت نکنید.

برج میلاد یکی از بهترین جاهای دیدنی تهران

برج میلاد بلندترین برج ایران و ششمین برج مخابراتی بلند دنیا است و هر کسی را ترغیب به بازدید از آن و تماشای شهر تهران از فراز این برج می‌کند. هوای پاک و بهاری نوروز برای دیدن شهر تهران از سکوی دید باز تجربه بی‌نظیری است که نباید آن را از دست داد. گنبد شیشه‌ای در طبقه آخر برج، رستوران برج بر فراز شهر و بزرگترین رستوران گردان جهان در داخل برج میلاد به همراه باشگاه پینت بال، دلفیناریوم، سینما و جشن نوروزگان در مجموعه برج میلاد از دیگر دیدنی‌های این مجموعه است.

باغ پرندگان

باغ پرندگان در شرق شهر تهران و در جنگل لویزان واقع شده و زیستگاه بسیاری از پرندگان است که با مسیرهای پیچ در پیچ طراحی شده در باغ، شما را به بازدید از انواع مختلف پرندگان هدایت می‌کند. باغ پرندگان تهران یکی از بهترین جاذبه های گردشگری تهران از نظر کاربران در ایام عید نوروز است که حتما توصیه می شود برای یکبار هم شده با خانواده به این مجموعه سر بزنید و از شگفتی های پرندگان لذت ببرید.

دریاچه چیتگر

دریاچه چیتگر بزرگترین دریاچه ی مصنوعی کشور است که در شب به دلیل انعکاس نور ساختمان های مسکونی اطراف بسیار دیدنی تر می شود. در این مکان زیبا برای چند ساعت می توان از دل ترافیک و شلوغی های شهر فاصله گرفت. در این دریاچه امکانات تفریحی ای از قبیل پیست پرش در آسمان، سافاری وحشت، چرخ و فلک،سینمای هرم هیجان، ماشین برقی، پیست دوچرخه سواری و قایق سواری در دریاچه وجود دارد.

دریاچه سد لار

دریاچه سد لار یکی دیگر از جاهای دیدنی تهران است که در ۸۴ کیلومتری تهران قراردارد و این منطقه به دلیل نزدیکی به قله دماوند هوایی خنک و چشم اندازهایی زیبا دارد و ورزش‌هایی مانند شنا و اسکی در این دریاچه امکان‌پذیر است.

پارک ملت

بوستان ملت به لحاظ جغرافیایی در شمال تهران واقع شده است. این بوستان، با وسعتی حدود ۳۴ هکتار جزء بزرگترین بوستان‌های تهران به شمار می‌آید. طریقه ساخت این بوستان از پارک‌های کشور انگلستان برگرفته شده است. پارک ملت از دهه چهل تاکنون میزبان علاقمندان داخلی و خارجی می‌باشد. منطقه خوش آب‌و‌هوا و زمین پوشیده از برگ‌های طلایی این بوستان، از جذابیت‌های پارک ملت در فصل پاییز و البته فرصت و ایده‌های عکاسی جالبی را برای دوستداران طبیعت فراهم می‌آورد.

سوارکاری

اسب سواری یکی از تفریحات لاکچری ویژه آقایان و بانوان است که از سالیان دور مورد توجه کسانی بودند که به این رشته علاقه داشته اند شما می توانید در باشگاههای اسب سواری تهران عضو شوید و آموزش سوارکاری ببینید و اگر از قبل با سوارکاری آشنا شده اید با کرایه اسب از این ورزش زیبا لذت ببرید .در سایت سیری در ایران به معرفی باشگاههای سوارکاری تهران به صورت مجزا پرداخته ایم که می توانید از آنها استفاده کنید .

رویا پارک

رویا پارک یکی از جاذبه های زیبا و تازه تاسیس تهران که به عنوان یک مفرح مکان در تعطیلات آخر هفته می توان بشمار آورد. در اصل رویا پارک موزه خطای دید است . خطای دید عنوانی است کلی برای معرفی اختلاف آنچه انسان از پیرامونش درک میکند با آنچه واقعا وجود دارد. خواه این اختلاف بر اثر پردازش و تحلیل مغز ما باشد و یا بر اثر ویژگی های سیستم بینایی. به همین دلیل خطای دید به موضوعی جذاب برای مطالعه دانشمندان و سرگرمی در عموم مردم تبدیل شده است. در حقیقت خطای دید برای بسیاری از مردم آشنا ولی اسرار آمیز است، تنوع بسیار زیادی دارد و دارای نمونه های قابل نمایش است. همچنین مطالعه خطای دید در رویاپارک به معنی مطالعه ادراک بصری و سیستم بینایی انسان است. در سالهای اخیر تعداد زیادی از این سبک موزه ها در نقاط مختلف جهان و با نام های متفاوت شروع به فعالیت کرده اند، اما ایده های همه آنها پدیده های خطای دید بوده است.

منبع : جامع ترین پایگاه معرفی جاهای دیدنی ایران  –  سیری در ایران

منبع: فارس

کلیدواژه: تهران نوروز گردشگری ترافیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۵۹۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر به گورستان باستانی خالد نبی (عکس)

عصر ایران -  خالد نبی یا خالد بن سنان پیامبری بوده که قبل از ظهور پیامبر اسلام مردم منطقه را به مسیحیت دعوت می‌کرده و جزو پنج پیامبر تبلیغی بین حضرت عیسی  و حضرت محمد بوده است.

در کتاب ناسخ التواریخ آمده است که، خالد بن سنان شش هزار و یکصد و بیست و سه سال بعد از به دنیا آمدن آدم و در سال ۵۳۰ میلادی به مقام نبوت رسیده و مردم زمان خود را به شریعت «اسماعیل ذبیح اله» دعوت می‌کند. او در سرزمین عدن که در یمن می‌باشد، می‌زیسته و از قبیلهٔ «بنی عبس بغیض» بوده‌است. در آن زمان در ایران، خسرو انوشیروان پادشاهی می‌کرد و آیین زرتشت مذهب رسمی اکثر ایرانیان بود. فاصلهٔ زمانی بین ظهور خالدنبی و ولادت محمد چهل سال است. به طوری که دختر خالد نبی در دوران پیری با محمد دیدار می‌کند و به آیین اسلام ایمان می‌آورد. در حدیث آمده‌است که پیغمبر به او فرمود: «مرحبا بإبن اخی».

گورستان خالد نبی  قبرستان خالد نبی در شهر گنبد به سنگ‌ قبرهایش مشهورش است. این قبرستان در ارتفاعات کوهستانی استان گلستان، کمی با فاصله از زیارتگاه خالد نبی، روی یکی از تپه‌های بی‌شمار این منطقه، تندیس‌های سنگی زیادی را به شکل پراکنده در کنار خود جمع کرده است.    برای دیدن بهتر عکس ها روی آن کلیک کنید عکس ها: محمد آریان نیا     

 

 

 

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: پيامبران مدفون در ايران گورستان و زیارتگاه خالد نبی (عکس) این گورستان باستانی برای شیطان پرستان نیست! / آتش سوزی متعصبانه در یک اثر ملی (+فیلم)

دیگر خبرها

  • ورزش باستانی ترویج فرهنگ پهلوانی و جوانمردی
  • خطر ریزگرد‌های قم بیخ گوش تهران
  • خطر ریزگردهای قم بیخ گوش تهران
  • ببینید | نخستین بنای مذهبی ایرانیان
  • آمار نهایی فوتی‌ها و مصدومان تصادفات در نوروز ۱۴۰۳ اعلام شد
  • سفر به گورستان باستانی خالد نبی (عکس)
  • پرچم گنبد حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) تعویض شد
  • تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر ۶ شهید گمنام در پایتخت
  • کاهش شمار قربانیان حوادث رانندگی در نوروز امسال
  • نخستین بنای مذهبی ایرانیان + فیلم