Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل تأمین اجتماعی غرب استان تهران گفت: ۶۲ درصد بازنشستگی‌های زودهنگام مربوط به مشاغل سخت و زیان‌آور است. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، ناهید حیدری در جلسه هم‌اندیشی اعضای کمیته‌های بدوی و تجدیدنظر مشاغل سخت و زیان‌آور اظهار داشت: امروزه نیروی کار سالم یکی از شاخصه‌های توسعه‌یافتگی جامعه است و در کشور ما هم با توجه به اقتصاد مقاومتی و محور تولید نیروی کار سالم مورد نیاز است و توجه به این حوزه ضرورت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی خاطرنشان کرد: ما باید دارای نیرو‌های سالم باشیم تا وقتی که بعد از بازنشستگی در جمع خانواده قرار می‌گیرد سلامت خود را حفظ کرده باشد و با بیماری و فرسودگی در محیط خانواده قرار نگیرد.

حیدری با اشاره به اینکه تغییر نگرش در مشاغل سخت و زیان‌آور ضروری است، گفت: این نوع نگرش تغییر نمی‌کند مگر با آموزش که نوع نگاهمان را به مشاغل سخت و زیان‌آور تغییر دهیم.

مدیرکل تأمین اجتماعی غرب استان تهران بیان داشت: نباید به بهانه بازنشستگی زودهنگام و استفاده از سنوات ارفاقی سلامت نیروی کار را به مخاطره بیندازیم که با فلسفه وجودی تأمین اجتماعی و قانون کار هم مغایرت دارد.

وی خاطرنشان کرد: ۱۳ گروه شغلی وجود دارد که جزو مشاغل سخت و زیان‌آور محسوب می‌شود و در تبصره ۲ ماده ۷۶ قانون به صراحت اعلام شده که اصلاح و استانداردسازی محیط کار انجام شود و امیدواریم که این اصل از قانون مغفول نماند.

حیدری بیان داشت: از دهه ۶۰ تاکنون تعداد بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی ۸ برابر افزایش یافته، ولی تعداد خروجی‌ها و بازنشستگان ۱۹ برابر شده است و از این میان ۳۵ درصد بازنشسته‌ها مربوط به بازنشستگی زودهنگام و از بازنشستگان زودهنگام هم ۶۲ درصد مربوط به مشاغل سخت و زیان‌آور است.

مدیرکل تأمین اجتماعی غرب استان تهران بیان داشت: این آمار به نحوی زنگ خطر محسوب می‌شود و باید در این خصوص آسیب‌شناسی صورت بگیرد که به این مقوله از زاویه‌های مختلف بنگریم و نشان می‌دهد که تعداد زیادی از کارگران هنگام بازنشستگی دچار مشکلات جسمی و روانی می‌شوند.

وی گفت: این که ۶۲ درصد از نیرو‌های فعال و حرفه‌ای در خدمات تولیدی به دلیل عدم رعایت آلایندگی‌های محیطی به صورت زودهنگام بازنشسته شوند به تولید لطمه می‌زند و میانگین محاسباتی نشان می‌دهد که این بازنشستگان در حدود ۳۰ سالگی از کار دست می‌کشند و ۱۰ سال از سن مقرر زودتر بازنشسته می‌شوند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مشاغل سخت نیروهای سالم بیماری فرسودگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۵۹۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهمیت تشخیص زودهنگام دیابت

یک متخصص طب ایرانی درباره بیماری دیابت صحبت کرد و گفت: دیابت یک بیماری مزمن و خاموش است که باید در تشخیص و درمان آن تعجیل کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • ۸۹ درصد فقرا از شاغلین سابق و امروز هستند
  • پرداخت ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه
  • پرهزینه و زیان‌ده؛ پول قرارداد پرداخت بازیکنان استقلال و پرسپولیس از جیب کارگران و بازنشستگان!
  • تمدید نام نویسی بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری
  • رفع ابهامات حق بیمه مشاغل سخت و زیان‌آور و مفاصا حساب قراردادها
  • اهمیت تشخیص زودهنگام دیابت
  • پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی
  • بیمه فراگیر خانواده ایرانی برای تحقق توسعه پوشش‌های بیمه‌ای در خوزستان
  • کنایه رئیس سازمان تأمین اجتماعی به مشاغل سخت! / جدّیت قالیباف به روایت یک عضو جبهه پایداری
  • پرداخت بیش از یک هزار میلیارد ریال تسهیلات به فعالان مشاغل خانگی در همدان