Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد قاسمی روز چهارشنبه در مراسم رزمایش ترافیکی طرح زمستانی، اظهار داشت: دستگاه قضا بر اساس وظیفه ذاتی خود تلاش‌های فراوانی را در جهت حفظ حقوق مردم در سال‌های اخیر انجام داده است که تشکیل کمیسیون پیشگیری از سوانح جاده‌ای یکی از همین فعالیت‌ها به شمار می‌رود.

وی افزود: هزینه پیشگیری از حادثه نسبت به هزینه‌ای که پس از حادثه و بحران اتفاق می‌افتد بسیار کمتر است به همین سبب ضرورت دارد که با برنامه‌ریزی دقیق از وقوع بحران و حادثه جلوگیری کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قاسمی عنوان کرد: تلاش دستگاه‌های امدادی و اطلاع‌رسانی و همچنین حضور پلیس سبب کاهش چشمگیر حوادث در استان قزوین شده اما لازم است این حوادث ناگوار جاده‌ای به صفر برسد.

دادستان گفت:وقوع تصادف جاده‌ای تبعات اجتماعی فراوانی دارد و اگر در این حوادث سرپرست خانوار جان خود را از دست بدهد یک خانواده با بحران مواجه می‌شوند.

وی افزود: استان قزوین به‌عنوان شاهراه کشور روزانه آمار بالایی از ترددها را به خود اختصاص می‌دهد به همین سبب ضروری است ایمنی در سطح جاده‌های استان افزایش‌ یابد تا هم‌وطنان در کمال ایمنی و سلامت سفر کنند.

این مسئول گفت:البته با توجه به برودت هوا و نزدیک شدن به فصل زمستان لازم است که خانواده‌ها تا حد ممکن از مسافرت‌های غیرضروری پرهیز کنند تا از بروز حوادث ناگوار در این ایام کاسته شود.

کاهش تلفات جاده‌ای نشان دهنده پویایی دستگاه‌های امدادی است

مدیرکل دفتر فنی استانداری قزوین نیز در این مراسم اظهار داشت: زحمات دستگاه‌های امدادی و خدمات پلیس باعث شده که آمار کشته‌شدگان جاده‌ای استان قزوین نسبت به سایر استان‌ها تفاوت چشمگیری داشته باشد.

پیمان پیرمرادی با اشاره به اینکه کاهش آمار پلکانی تصادفات جاده‌ای در استان قزوین امری اتفاقی نیست، افزود: این کاهش تلفات جاده‌ای نشان از پویایی دستگاه‌های امدادی و پلیس دارد که باید قدردان آن بود.

پیرمرادی گفت: بیشتر تصادفات جاده‌ای در ۳۰ کیلومتری شهرها اتفاق می‌افتد درحالی‌که لازم است نقاط حادثه‌ خیز شناسایی‌ شده و برای تغییر این نقاط به کم‌خطر تمهیدات لازم اندیشیده شود.

مدیر کل دفتر فنی استانداری قزوین با اشاره به اینکه نیروهای اورژانس تلاش می‌کنند در حداقل زمان ممکن خود را به محل حادثه برسانند، اضافه کرد: بهتر است نیروهای پلیس استان قزوین نیز کمک‌های اولیه را آموزش ببینند زیرا در صورت وقوع یک حادثه تنها زمان بسیار کوتاهی برای نجات بیمار وجود دارد.

۳۵۰ راهدار در جاده‌های قزوین آماده خدمت‌رسانی به مردم هستند

مدیرکل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان قزوین نیز در این مراسم اظهار داشت: ۳۵۰ راهدار با ۳۰۰ دستگاه خودروی مخصوص در فصل زمستان، آماده خدمت‌رسانی به مسافران هستند.

جواد حق لطفی گفت: قرارگاه زمستانی راهداری و حمل‌ و نقل جاده ای در سطح استان تشکیل‌ شده است و ۳۰ گروه در ۲۴ پایگاه در سطح استان مستقر هستند.

وی با اشاره به اینکه از بیستم آذرماه تا بیستم اسفندماه طرح رزمایش زمستانی آغاز می‌شود، گفت: تاکنون چهار مرحله عملیات بازگشایی و برف‌روبی در جاده‌های استان انجام‌ شده و پنج هزار تن نمک‌پاشی در این مسیرها صورت گرفته است.

حق لطفی عنوان کرد: از ۶ هزار و ۷۰۰ کیلومتر راه در کل استان قزوین هزار کیلومتر گردنه‌های برفی و صعب‌العبور هستند که به سبب کولاک شدید باید همه همکاران ما به‌ صورت شبانه‌روزی تلاش کنند تا مسیری امن را برای مسافران فراهم نمایند.

حق لطفی با بیان اینکه اگر روش برخورد خود با حادثه را مدیریت نکنیم قطعاً تبدیل به بحران می‌شود، عنوان کرد: تصمیم‌گیری درست در زمان بحران می‌تواند از وقوع یک فاجعه جلوگیری کند.

برچسب‌ها پلیس راه راهداری استان قزوین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پلیس راه راهداری استان قزوین پلیس راه راهداری استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۵۹۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصادف مرگبار در جاده جنت آباد قم

بنا بر اعلام مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی قم،صبح امروز بر اثر برخورد یک دستگاه پراید با زانتیا در محور جنت آباد، متاسفانه پراید دچار آتش سوزی شد و یکی از سرنشینان آن فوت کرد. 

 هشت مصدوم این حادثه به وسیله سه دستگاه آمبولانس به بیمارستان مجتمع خیرین سلامت منتقل شدند. 

جانشین پلیس راه استان، علت حادثه را انحراف به چپ راننده پراید اعلام کرد. 

 سرهنگ سید صادق رسولی با اشاره به تعطیلی امروز و فردا و بالا بودن حجم تردد‌ها در محور‌های مواصلاتی استان به رانندگان توصیه کرد با سرعت مطمئنه رانندگی کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • تصادف زنجیره‌ای در آزادراه کرج - قزوین ۵ مصدوم برجای گذاشت
  • حادثه رانندگی در جاده کرج - چالوس ۸ مصدوم داشت
  • آواربرداری پس از نقشه‌برداری از خانه‌های آتش‌گرفته / ضرورت تسریع خدمات‌رسانی
  • تصادف مرگبار در جاده جنت آباد قم
  • اجرای طرح همیاران آرامش اجتماعی در قزوین آغاز شد
  • آماده‌ باش دستگاه‌ های امدادی و خدمات‌ رسان در چهارمحال و بختیاری
  • آماده‌باش دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان در چهارمحال و بختیاری
  • واژگونی پراید در قزوین سه کشته برجای گذاشت
  • آماده باش هلال احمر/ پرهیز از طبیعت گردی در کوهستان های البرز
  • آماده‌باش دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان چهارمحال و بختیاری در پی صدور هشدار هواشناسی