Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، امیر دریادار حبیب الله سیاری رئیس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش  در حاشیه جلسه کمیسیون فرهنگی مجلس که دوشنبه  برگزار شد، در جمع خبرنگاران، خوداتکایی در زمینه تجهیزات را از مهمترین دستاوردهای انقلاب در حوزه دفاعی دانست و ادامه داد: از ابتدای انقلاب تمام تلاش‌ها چه در حوزه نیروی انسانی و چه در حوزه تجهیزات در این راستا بوده است که روی پای خود بایستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیر دریادار سیاری گفت: با توجه به اینکه ما بدنبال ارتقای توان بازدارندگی کشور هستیم و باید توان دفاعی را بالا ببریم، یکی از مولفه هایی که در ارتقای توان دفاعی کشور اثر دارد نیروی انسانی است.

وی افزود: متغییری که روی انسان تاثیر می‌گذارد مسائل فرهنگی است که ارتش جمهوری اسلامی ایران در مسائل فرهنگی برای ارتقای توان دفاعی کشور به آن اهمیت می دهد.

معاون هماهنگ کننده ارتش افزود: در جلسه کمیسیون فرهنگی مجلس، مسائل مربوط به فعالیت های فرهنگی در سطح ارتش جمهوری اسلامی ایران که ابعاد مختلفی را به خود اختصاص می دهد را مطرح کردیم و همچنین در زمینه کمبودها هم مسائلی عنوان شد.

رئیس ستاد ارتش گفت: دستگاه‌ها و نهادهای مختلف فرهنگی موجود در سطح کشور یک تکلیف و وظیفه‌ای هم نسبت به پشتیبانی ارتش دارند که ما در کمیسیون مطرح کردیم. مثلاً در فضای مجازی، موضوعات هنری، ارزشی، فرهنگی، فیلم و سریال که لازم است نقش و جایگاه ارتش در این حوزه‌ها به‌خوبی دیده شود.

وی با تأکید بر اینکه نگاه ما به درون است و تولیدات و تجهیزات را در داخل کشور می سازیم افزود: با توجه به همت، غیرت، توان ایثارگری و از خود گذشتگی و مقاومت و مدیریت و عشق و علاقه ای که در جوانان و متخصصان و فرماندهان ما وجود دارد توانسته‌ایم با همین اعتبارات کم کار را جلو ببریم و به دستاوردهای بزرگی در زمینه ساخت مدرن ترین و پیچیده ترین تجهیزات دفاعی در حوزه های مختلف اعم از زمین، دریا، زیر سطح و هوا شامل انواع ناوهای موشک انداز، ناوشکن‌ها، زیردریایی‌های کلاس سبک و نیمه سنگین، جنگنده‌ها و انواع تانک‌ها و موشک‌ها و رادارها و اژدرها دست پیدا کنیم.

امیر دریادار سیاری اذعان داشت: ارتش جمهوری اسلامی ایران خلاء بودجه‌ای خود را با خلاقیت، ابتکار، روحیه جهادی و تجارب هشت سال دفاع مقدس پر کرده ولی لازم است مسئولان کشور از جمله نماینده‌های مجلس شورای اسلامی با جدیت و توجه ویژه به امنیت کشور برای تقویت نیروهای مسلح از جمله ارتش حمایت و پشتیبانی لازم را به عمل آورند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دریادار سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش بودجه دفاعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۰۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حرکت علمی باید همراه با روح تمدنی انقلاب اسلامی باشد

به گزارش حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، آیت الله علیرضا اعرافی در دیدار روح الله دهقانی فیروز آبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور که در دفتر مدیر حوزه‌های علمیه کشور برگزار شد، اظهار کرد: در انقلاب اسلامی دو عنصر علم و فناوری و روحیه معنوی از اهمیت بسیاری برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه پیروزی وعده صادق و توازن قدرت جدید در جهان برخاسته از تئوری‌های اصیل امام راحل است، مطرح کرد: در طول این مسیر نقش حوزه علمی و دانشی بسیار مهم بوده است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه حرکت علمی باید همراه با روح تمدنی انقلاب اسلامی باشد، عنوان کرد: برای تحقق این هدف نیازمند پیگیری و مطالبه‌گری هستیم.

وی اضافه کرد: با یک فکر و بررسی اساسی باید به یک برنامه دقیق برسیم که چگونه می‌توان روح تمدنی انقلاب اسلامی را در مباحث علمی مختلف جاری کنیم.

آیت الله اعرافی با اشاره به اینکه اگرچه این یک موضوع پیچیده است، ولی باید گام به گام به سمت آن برویم، خاطرنشان کرد: با این منطق باید در عرصه بین المللی کردن دانشگاه‌های کشور نیز اقداماتی انجام می‌شد.

نقش مهم علم و فناوری در معادلات امروز دنیا

در ابتدای این دیدار، روح الله دهقانی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور با اشاره به جایگاه علم و فناوری در معادلات امروز دنیا اظهار کرد: عملیات «وعده صادق» دو ویژگی داشت. یکی دارا بودن فناوری واقعی و دوم شجاعت در استفاده فناوری.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور علم و فناوری را یکی از مهم‌ترین ارکان پیشرفت، توسعه و رشد کشور عنوان کرد و افزود: علم در گذشته بیشتر جنبه زینتی داشت. بعد از انقلاب صنعتی، علم یک محصول داد که عبارت از فناوری بود. غرب از این محصول علم برای بهره کشی از طبیعت و ثروت آفرینی استفاده کرد، اما در دهه‌های اخیر علم از عوامل ایجاد اقتدار و قدرت آفرین است.

دهقان با اشاره به اهمیت علوم اجتماعی اظهار کرد: از سال گذشته سعی کردیم به فضای تولید علوم اجتماعی بیشتر توجه کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دبیر شورای فرهنگ عمومی تغییر کرد
  • حرکت علمی باید همراه با روح تمدنی انقلاب اسلامی باشد
  • گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در اندونزی
  • «بی حجابی» گره‌ای که با دست باز می‌شود
  • با سفارش نمی‌توان مأموریت مبارزه با فساد را دنبال کرد
  • آغاز طرح انسداد مرزهای شرقی کشور
  • دانشگاه‌ها در اجرای برنامه‌ها سند دانشگاه اسلامی را ملاک قرار دهند
  • دانشگاهها در اجرای برنامه‌ها سند دانشگاه اسلامی را ملاک قرار دهند
  • از وابستگی مطلق دفاعی به توان دفاعی و بازدارندگی رسیدیم
  • مرزبانان کشور برای دفاع ازمرزها و انقلاب دراوج آمادگی قرار دارند