Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-04@23:15:57 GMT

کانادا هم از فولکس‌واگن شاکی شد

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۶۱۰۲۴

کانادا هم از فولکس‌واگن شاکی شد

پس از آنکه فولکس واگن در حدود 50 کشور به دلیل دستکاری در آلایندگی خودروهای خود تحت تعقیب قضایی گرفت، حالا کانادا هم علیه این شرکت خودروسازی دست بکار شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشاتودی، شرکت فولکس واگن آلمان که به دلیل دستکاری عمدی در آلایندگی خودروهای خود در حدود 50 کشور جهان تحت تعقیب قضایی قرار گرفت این‌بار در کانادا باید پای میز محاکمه برود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شرکت در کانادا با اتهام 58 مورد تخلف از قوانین محیط زیست و 2 مورد تخلف در ازائه اطلاعات ناردست به مقامات دولتی روبرو است.

فولکس واگن بین سال‌های 2008 تا 2015 حدود 128 هزار دستگاه خودروی خود را در کانادا به فروش رسانده است که قوانین محیط زیستی را در این کشور نقض کرده است.

 شرکت فولکس واگن اعلام کرده است که در این زمینه با مقامات کانادایی همکاری کامل خواهد داشت و در تلاش است تا پیش از برگزاری نخستین جلسه دادگاه به قصور خود اعتراف کرده و به سمت مصالحه با مقامات کاناددا برود.

فولکس واگن متهم است که در خودروهای خود نرم افزاری نصب کرده که در زمان تست آلایندگی خودروها، نرم افزار فعال می‌شد و میزان آلایندگی این خودروها را پایین‌تر از میزان واقعی نشان می‌داد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: کانادا محیط زیست آلمان فولکس واگن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۱۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار به شهرداری‌های کهگیلویه و بویراحمد پرداخت شد

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سال گذشته ۲۰۰ میلیارد تومان از محل عوارض، مالیات و حق آلایندگی به شهرداری‌های استان پرداخت شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، علی‌محمد روستا، امروز _چهاردهم اردیبهشت_ در نشست با در نشست با شهرداران شهرهای یاسوج، دهدشت و گچساران، اظهار کرد: وصول عوارض آلایندگی کار سخت و طاقت فرسایی است و انتظار مردم از مسئولان هزینه کرد این اعتبارات در حوزه عمرانی و مبلمان شهری توسط شهرداری‌های استان است.

وی افزود: سال گذشته از محل عوارض، مالیات و حق آلایندگی مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان به شهرداری‌های استان پرداخت شد.

معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه گاهی مبالغ پرداخته شده صرف پرداخت حقوق کارگران شده‌است، گفت: دغدغه ما مصرف بهینه تخصیص‌های مذکور و جهت‌دهی به سمت پروژه‌های عمرانی است.

وی تصریح کرد: انتظار می‌رود شهرداری‌های سه شهر بزرگ استان لیستی از پروژه‌های عمرانی در جهت بهبود فضای شهری ارائه دهند تا از محل آلایندگی اعتبارات پروژه‌ها اختصاص یابد.

کد خبر 750359

دیگر خبرها

  • بارش ۳۰ میلی‌متر باران طی ۳۰ دقیقه در اهواز
  • ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار به شهرداری‌های کهگیلویه و بویراحمد پرداخت شد
  • گام ستاد اقلیم و محیط زیست برای رسیدن به الگوی کاهش آلایندگی در نیروگاه‌ها و صنایع بزرگ
  • واکاوی تخصیص «۲ و نیم میلیارد دلار ارز برای مونتاژ ۲۵۰ هزار خودروی چینی» به جای تولید ۷۰۰ هزار خودرو در داخل!
  • ابهام در قرارداد زاکانی با چینی‌ها | واردات هزاران خودروی برقی با شرکت ساختمانی | تردید بزرگ که آیا اصلا قراردادی منعقد شده یا نه!
  • نصب حدود ۴ هزار علمک جدید گاز در چهارمحال و بختیاری
  • ابهام در قراردادهای زاکانی با چینی‌ها/ عضو شورای شهر: هنوز تردید داریم که آیا این قراردادها منعقد شده است یا خیر؟
  • برگزاری آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در مشهد
  • پول بیت‌المال پس گرفته شد حامیان بابک زنجانی شاکی شدند!
  • شکایت علیه فوتبال: جان فوتبالیست‌ها بی‌اهمیت است