Web Analytics Made Easy - Statcounter

از هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال کشورمان، پارس جنوبی جم و شاهین شهرداری بوشهر به مصاف نفت مسجد سلیمان و استقلال تهران می‌روند.

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، از هفته پانزدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور، پارس جنوبی در شهر جم میزبان نفت مسجد سلیمان است و شاهین شهرداری بوشهر در تهران مهمان استقلال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پارس جنوبی جم و نفت مسجد سلیمان جز تیم‌های نفتی لیگ برتر هستند که به مصاف هم می‌روند. این دو تیم هر دو به دلیل عدم حمایت وزارت نفت شرایط مناسبی ندارند اما وضعیت پارس جنوبی با توجه به بدهی‌ها و مسدود شدن حساب باشگاه و همچنین بسته شدن پنجره نقل و انتقلاتی این تیم سبب شده تا شرایط سخت‌تری را نسبت به سایر تیم‌های نفتی داشته باشد.

حضور مربیان و بازیکنان سابق پارس جنوبی در شهر جم

این دو تیم در حالی روز شنبه در شهر جم برابر هم قرار می‌گیرند که سرمربی و مربی و خیلی از بازیکنان نفت مسجد سلیمان فصل گذشته در پارس جنوبی حضور داشته‌اند و حالا باید در برابر تیم سابق خود به میدان بروند.

حسین پاشایی مربی نفت مسجد سلیمان و بازیکنانی از جمله محمد طیبی، حامد نور محمدی، میثم نقی‌زاده، فرزاد حاتمی و میرهادی میرجوان بازیکنان نفت مسجد سلیمان کسانی هستند که فصل گذشته در پارس جنوبی بازی می‌کرده‌اند. اما چهره مورد توجه این مسابقه مهدی تارتار سرمربی نفت مسجد سلیمان است که حدود سه فصل با پارس جنوبی نتایج خوبی گرفت و در مقطعی نیز صدرنشین لیگ برتر شد.

مهدی تارتار سرمربی‌ای بود که در لیگ دسته اول هدایت پارس جنوبی را بر عهده گرفت و جمی‌ها را به سطح اول فوتبال کشور آورد و طی حضور وی به عنوان سرمربی، جمی‌ها خاطرات شیرینی با وی دارند و بی‌شک حضور مجدد او در شهر جم و این بار به عنوان سرمربی نفت مسجد سلیمان می‌تواند این رقابت را حساس کند.

خداحافظی کمالوند با پارس جنوبی بعد از این مسابقه؟

سرمربی سابق پارس جنوبی در حالی در این هفته لیگ برتر به جم می‌آید که جانشین وی در پارس جنوبی، یعنی فراز کمالوند با توجه به مشکلات مالی گفته نیم فصل از پارس جنوبی جدا خواهد شد تا شرایط پارس در حالی که باشگاه هیئت مدیره ندارد و به صورت موقتی توسط مدیرعامل موقت اداره می‌شود، دشوارتر شود.

آنچه ذهن هواداران تیم پارس جنوبی را به خود مشغول کرده این است که آیا فراز کمالوند بعد از پایان این مسابقه از سرمربی‌گری تیم کناره‌گیری می‌کند؟

نفت مسجد سلیمان با ۲۲ امتیاز تیم هفتم جدول است و شرایط خیلی خوبی در لیگ برتر دارد، پارس جنوبی نیز با یک بازی کمتر و ۱۰ امتیاز تیم چهاردهم جدول است. مسجد سلیمانی‌ها با پیروزی به دنبال این هستند تا از رقبای بالانشین جدول عقب نمانند و پارس جنوبی نیز به دنبال این است تا در پایان نیم فصل شرایط تیمی خود را بهبود ببخشد و به همین دلیل این مسابقه و تقابل فراز کمالوند و مهدی تارتار بسیار حساس است.

پارس جنوبی جم و نفت مسجد سلیمان روز شنبه ۲۳ آذرماه از ساعت ۱۶:۳۰ در ورزشگاه تختی شهر جم به مصاف هم می‌روند که پیام حیدری به همراه محمدرضا منصوری، فرهاد فرهادپور و محسن سلطانی با نظارت حیدر شکور این دیدار را قضاوت می‌کند.

تقابل شاهین با پرافتخارترین تیم ایران در آسیا

دیگر نماینده فوتبال استان بوشهر در رقابت‌های لیگ برتر از هفته پانزدهم باید در تهران به مصاف استقلال، پرافتخارترین تیم ایران در آسیا برود.

شاهینی‌ها در حالی به مصاف استقلال می‌روند که تاکنون با مربی کروات خود روی دور مساوی افتاده‌اند و با ۶ امتیاز تیم شانزدهم جدول رده‌بندی رقابت‌ها هستند. بوشهری‌ها هر چند دیدارهای سختی را با مربی کروات خود به تساوی رسیده‌اند اما امیدوارند تا در برابر استقلال صدرنشین نیز حداقل امتیاز را بگیرند و در نیم‌فصل با تقویت تیم، شرایط بهتری را در نیم فصل دوم برای خود به سرانجام برسانند و از سقوط به لیگ یک نیز جلوگیری کنند.

استقلال با یا بدون استراماچونی در برابر شاهین شهرداری؟

حریف شاهین اما این روزها علی‌رغم اینکه در صدر جدول لیگ برتر تکیه زده اما بدون مربی است و معلوم نیست روز شنبه این تیم با هدایت سرمربی ایتالیایی خود در مقابل شاهین قرار خواهد گرفت یا اینکه این تیم بدون سرمربی مثل بازی با پیکان پا به مسابقه می‌گذارد.

استقلال تهران و شاهین شهرداری بوشهر روز شنبه ۲۳ آذرماه از ساعت ۱۵:۱۵ در ورزشگاه آزادی به مصاف هم می‌روند که علی بای با همراهی حسین ظهیری، علیرضا ایلدروم و میلاد قاسمی و با نظارت محسن ترکی این مسابقه را قضاوت می‌کند.

گزارش: رضا رئیسی

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: شاهین شهرداری بوشهر پارس جنوبی جم استقلال تهران لیگ برتر فوتبال مهدی تارتار فراز کمالوند نفت مسجد سلیمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۲۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاهی به رویارویی ذوب‌آهن و استقلال

تیم فوتبال ذوب‌آهن در هفته بیست و ششم رقابت‌های لیگ برتر به مصاف تیم استقلال تهران می‌رود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، هفته بیست‌وششم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال، جام خلیج فارس عصر امروز با برگزاری 7 دیدار خاتمه می‌یابد که در حساس‌ترین این رقابت‌ها ذوب‌آهن اصفهان در ورزشگاه آزادی به مصاف استقلال تهران خواهد رفت.

لیگ بیست و سوم به 5 هفته پایانی خود رسیده و ذوب‌آهن در یکی از مهم‌ترین بازی‌های هفته مهمان صدرنشین لیگ است؛ دیواری حساس و 6 امتیازی که نتیجه آن می‌تواند معادلات قهرمانی را دست‌خوش تغییر کند و علاوه بر دو تیم برگزار کننده برای تیم‌های پرسپولیس، گل‌گهر و شمس‌آذر قزوین نیز حائز اهمیت است.

ذوب‌آهن درحالی آماده مصاف با استقلال می‌شود که هفته گذشته مقابل نساجی با نتیجه 2 بر صفر شکست خورد و درگیر حواشی عجیبی شد؛ سبزپوشان اصفهانی نه شانسی برای کسب سهمیه دارند و نه خطر سقوط آنها را تهدید می‌کند و  می‌توان گفت که در هفته‌های گذشته جایگاه‌شان را در میانه جدول به تثبیت رسیده و همین امر موجب شده تا نتیجه بازی امروز برای آنها چندان حائز اهمیت نباشد با این حال ربیعی و  شاگردانش اگر بتوانند از سد استقلال بگذرند، شانس این را دارند که جایگاه‌شان را بهبود ببخشند و این موضوع می‌تواند به آنها انگیزه ببخشد. ذوب‌آهن در 25 هفته گذشته 8 برد، 9 تساوی و 8 شکست را به دست آورده‌ و در رده هشتم جدول ایستاده است.

در طرف مقابل استقلالی‌ها در شرایطی آماده مصاف با ذوب‌آهن شده‌اند که هفته گذشته مقابل تراکتور با تساوی بدون گل متوقف شدند و شانس فاصله گرفتن از پرسپولیس را از دست دادند. آبی‌پوشان استقلال تنها یک امتیاز با پرسپولیس فاصله دارند و می‌دانند که هر نتیجه‌ای غیر از پیروزی ممکن است به قیمت از دست رفتن قهرمانی تمام شود و به همین دلیل با تمام توان به میدان خواهند آمد. استقلال طی 25 هفته گذشته 15 برد، 9 تساوی و یک شکست به دست آورده و با اندوختن 54 امتیاز صدرنشین فعلی لیگ است.

تقابل ذوب‌آهن و استقلال مهم‌ترین رقابت هفته بیست‌وششم بوده و به نوعی کلید اصلی تعیین سرنوشت قهرمان لیگ بیست و سوم است. دیداری که اگر با پیروزی آبی‌پوشان پایتخت همراه شود، آنها را یک قدم دیگر به قهرمانی نزدیک و شانس سایر مدعیان را کم‌رنگ‌تر از قبل خواهد کرد و اگر شاگردان‌ ربیعی پیروز میدان شوند و یا بتوانند از استقلال امتیاز بگیرند، امید را به اردوی پرسپولیس برمی‌گردانند و همین امر  این دیدار را به  یک دوئل پرهیجان تبدیل می‌کند.

شاگردان ربیعی برای این دیدار از شرایط خوبی برخوردار هستند. ذوبی‌ها این روزها در اوج آمادگی به سر می‌برند و از طرف دیگر با توجه به نیاز کمتر آنها به کسب نتیجه، فشار روانی کمتری را نیز تجربه می‌کنند و همین امر باعث می‌شود تا شاگردان ربیعی با خیال آسوده‌تری بازی کنند. سبزپوشان اصفهانی در بعد فنی نیز شرایط خوبی داشته و در هر 2 حالت هجومی و دفاعی از آمادگی بالایی برخوردار هستند.

در آن سو تیم نکونام نیز این روزها در ایده‌آل‌ترین فرم خود قرار دارد. اضافه شدن بازیکنان تازه وارد استقلال در نیم‌فصل دوم رقابت‌ها، خون تازه‌ای در پیکر این تیم تزریق کرده و دست برانکو برای اجرای تاکتیک‌های مدنظرش باز است. پوئن مثبت و تأثیرگذار شاگردان نکونام در روند موفقیت‌هایشان‌ آبی‌پوشان پایتخت بعد از پرسپولیس با 13 گل‌خورده، عنوان دومین خط دفاعی لیگ را در اختیار دارند و در فاز هجومی نیز با 34 گل‌زده صاحب دومین خط حمله برتر لیگ هستند. استقلال در هر 2 جناح خود از قدرت بالایی برخوردار بوده و در میانه زمین نیز هافبک‌های خوش‌فکر و خلاقی را در اختیار دارد.

آنچه مشخص است تقابل ذوب‌آهن و ذوب‌آهن تقابل لحظه‌هاست و باید دید اندیشه‌های کدام مربی پیروز این نبرد بزرگ خواهد بود.

شکست ذوب‌آهن در فولادشهر، بحران در خانه جدی‌تر از همیشهتوقف خارج از خانه ملوان و فولاد/نساجی از سد ذوب‌آهن گذشت

 

برترین گلزنان:

جواد محمدی با 7 گل و مهرداد محمدی با 6 گل، برترین گلزنان این دیدار هستند.

ترکیب احتمالی استقلال:

سیدحسین حسینی، روزبه چشمی، آرمین سهرابیان، محمدحسین مرادمند،صالح حردانی، ابوالفضل جلالی، زبیر نیک‌نفس، آرش رضاوند، جلال الدین ماشاریپوف،مهرداد محمدی، گوستاوو بلانکو

سرمربی: نکونام

ترکیب احتمالی ذوب‌آهن:

پارسا جعفری، امیرحسین جدی، سیدمحمد قریشی، فریبرز گرامی، جواد محمدی؛ کمال کامیابی‌نیا، ارشیا سرشوق، محسن آذرباد، شایان مصلح، محمدحسین اسلامی، فردین یوسفی.

سرمربی:ربیعی

آمار رویارویی استقلال و ذوب‌آهن در ادوار مختلف لیگ برتر فوتبال به شرح زیر است:

لیگ برتر - فصل اول

ذوب‌آهن 2 - استقلال یک

استقلال 2 - ذوب‌آهن 2

لیگ برتر - فصل دوم

استقلال صفر- ذوب‌آهن صفر

ذوب‌آهن صفر- استقلال 3

لیگ برتر - فصل سوم

ذوب‌آهن 2 - استقلال یک

استقلال یک - ذوب‌آهن صفر

لیگ برتر - فصل چهارم

ذوب‌آهن 3 - استقلال یک

استقلال صفر- ذوب‌آهن 3

لیگ برتر - فصل پنجم

استقلال 3 - ذوب‌آهن صفر

ذوب‌آهن یک - استقلال یک

لیگ برتر - فصل ششم

استقلال 2 - ذوب‌آهن یک

ذوب‌آهن صفر- استقلال صفر

لیگ برتر - فصل هفتم

ذوب‌آهن صفر- استقلال یک

استقلال یک - ذوب‌آهن 2

لیگ برتر - فصل هشتم

استقلال 2 - ذوب‌آهن صفر

ذوب‌آهن یک - استقلال یک

لیگ برتر - فصل نهم

ذوب‌آهن یک - استقلال صفر

استقلال یک - ذوب‌آهن صفر

لیگ برتر - فصل دهم

ذوب‌آهن یک - استقلال یک

استقلال یک - ذوب‌آهن 2

لیگ برتر - فصل یازدهم

ذوب‌آهن صفر- استقلال 2

استقلال 2 - ذوب‌آهن 2

لیگ برتر - فصل دوازدهم

استقلال یک - ذوب‌آهن صفر

ذوب‌آهن صفر- استقلال صفر

لیگ برتر- فصل سیزدهم

ذوب‌آهن 2 - استقلال صفر

استقلال یک - ذوب‌آهن یک

لیگ برتر - فصل چهاردهم

ذوب‌آهن 2 - استقلال یک

استقلال یک - ذوب‌آهن یک

لیگ برتر - فصل پانزدهم

استقلال صفر - ذوب‌آهن 2

ذوب‌آهن‌ صفر - استقلال صفر

لیگ برتر - فصل شانزدهم

استقلال 2 - ذوب‌آهن یک

ذوب‌آهن صفر - استقلال 2

لیگ برتر - فصل هفدهم

استقلال یک - ذوب‌آهن یک

ذوب‌آهن 2 - استقلال یک

لیگ برتر - فصل هجدهم

ذوب‌آهن 2 - استقلال 2

استقلال 3 - ذوب‌آهن صفر

لیگ برتر-فصل نوزدهم

ذوب‌آهن 2 - استقلال 2

استقلال 2 - ذوب‌آهن یک

لیگ برتر-فصل بیستم

ذوب‌آهن صفر- استقلال صفر

استقلال صفر - ذوب‌آهن 2

لیگ برتر- فصل بیست و یکم

ذوب‌آهن صفر – استقلال 2

استقلال یک – ذوب‌آهن صفر

لیگ برتر- فصل بیست و دوم

ذوب‌آهن صفر- استقلال یک

استقلال 2_ذوب‌آهن صفر

لیگ برتر_فصل بیست و سوم

ذوب‌آهن یک_استقلال یک

برنامه سایر بازی‌های هفته به شرح زیر است:

دوشنبه 17 اردیبهشت ماه

نساجی مازنداران_پرسپولیس

استقلال_ذوب‌آهن

پیکان آلومینیوم اراک

ملوان_هوادار

صنعت نفت آبادان _ مس رفسنجان

فولاد _ تراکتور

انتهای پیام/170

دیگر خبرها

  • نگاهی به رویارویی ذوب‌آهن و استقلال
  • باشگاه فولاد خوزستان از حق سرمربی خود کوتاه نمی‌آید
  • حلالی: پرسپولیس با جبران یک امتیاز، صدرنشین می‌شود و قهرمان لیگ
  • کاتالوگ و جزییات ال۹۰ بومی‌سازی منتشر شد +تصویر
  • گل‌گهر- شمس آذر؛ تقابل ۶امتیازی در سیرجان
  • (عکس) ال۹۰ هم بومی‌سازی شد!
  • معضل کانال‌های فاضلاب رو باز در مسجد سلیمان استان خوزستان
  • نکونام قهرمانی استقلال را قطعی کرد (ویدیو)
  • چادرملو صدرنشین لیگ برتر شمشیربازی اسلحه اپه شد
  • ربیع خواه: من از فوتبال شناور پرسپولیس لذت می‌برم/ گل محمدی جزو ۲ سرمربی برتر ایران است