Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-26@04:00:27 GMT

شناسایی گونه پرنده جدید در بوشهر

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۶۲۴۹۸

شناسایی گونه پرنده جدید در بوشهر

خبرگزاری میزان- پرنده ابیا به عنوان یک گونه جدید به فهرست پرندگان استان بوشهر اضافه شد. تاریخ انتشار: 17:48 - 20 آذر 1398 - کد خبر: ۵۷۶۱۹۸

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، پرنده ابیا به عنوان یک گونه جدید به فهرست پرندگان استان بوشهر افزوده شد و به این ترتیب، تعداد پرندگان استان بوشهر به ۳۲۲ گونه افزایش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول درمان حیات وحش وکارشناس بانک ژن اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: یک فرد پرنده یاد شده به علت ناتوانی در پرواز و ضعف عمومی به نقاهتگاه اداره کل منتقل شد که پس از بیومتری و نمونه برداری گونه ابیا شناسایی شد.

محمد پاپری زارعی افزود: طول بدن این پرنده، ۳۳ تا ۳۵ سانتیمتر و گستردگی بال‌ها ۵۶ تا ۶۰ سانتی متر است.

او ادامه داد: ابیا، پرنده‌ای جنگل زی است که به علت رنگ آمیزی بدن قدرت استتار بالایی دارد.

بیشتر بخوانید: مشاهده سمور سنگی در منطقه الموت غربی

مسئول درمان حیات وحش وکارشناس بانک ژن اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: پراکنش این گونه به تعداد فراوان در نواحی پست و جلگه‌های جنوب خزر زمستان گذرانی می‌کند. همچنین به صورت معمول در استان تهران و به تعداد کم در امتداد زاگرس تا استان فارس، گاهی به سمت شرق سیستان وبلوچستان دیده می‌شود.

منبع:باشگاه خبرنگاران
انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: محیط زیست محیط زیست محیط بان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۲۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۷۹ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در استان بوشهر شناسایی شد

به گزارش خبرنگار مهر، احمد مشایخی ظهر چهار شنبه در جمع خبرنگاران گفت: ساخت و ساز غیرمجاز به معنای انجام فعالیت‌های ساخت و ساز بدون رعایت قوانین، مقررات و مجوزهای لازم است.

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی استان بوشهر افزود: ساخت و ساز در مناطق ممنوعه یعنی اراضی کشاورزی، تخطی از مقررات قانون اصلاحی قانون حفظ کاربری است و موجب ایجاد خطرات جبران ناپذیر برای تأمین امنیت غذایی است.

مشایخی با تاکید بر جلوگیری از گرایش افراد به تغییر کاربری اراضی زراعی از طریق اطلاع رسانی‌های سودمند و هدفمند افزود: در جهت جلوگیری از تخریب اراضی کشاورزی با ساخت و سازهای بدون مجوز باید اطلاع رسانی‌هایی با هدف آگاهی سازی و ایجاد انگیزه برای کشاورزان و بهره برداران صورت پذیرد.

وی ادامه داد: همراه بودن مردم با واحدهای گشت در جهت شناسایی و گزارش تخلفات ساخت و سازهای غیر مجاز کمک مؤثری در حفظ و صیانت از اراضی کشاورزی دارد.

وی بیان کرد: در سال جاری تاکنون ۱۷۹ مورد ساخت و ساز غیر مجاز توسط واحدهای گشت شهرستان‌های تابعه شناسایی و از ادامه عملیات جلوگیری شده است.

کد خبر 6087500

دیگر خبرها

  • بازدید رایگان از موزه تاریخ طبیعی زنجان
  • رهایی پرندگان کمیاب زینتی از دست قاچاقچیان در مرزهای سیستان و بلوچستان
  • آشیانه ساختن پرستو‌های دریایی در تالاب بین المللی انزلی
  • آیا مورچه‌ها صدا دارند و چرا صدای مورچه‌ها را نمی‌شنویم؟
  • ۱۷۹ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در استان بوشهر شناسایی شد
  • رشد ۳۵ درصدی بارگیری در راه‌آهن لرستان
  • طبخ غذاهای دریایی در مناطق کم‌برخوردار آذربایجان‌شرقی
  • تقدیر حفاظت محیط زیست اشنویه از دانش آموز حافظ حیات وحش
  • تلف شدن ۴۰ پرنده سبز قبا به دلیل تخلف کندوداران
  • تعداد نیروگاه‌های اتمی افزایش می‌یا‌بد