Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی هیأت کشتی استان کرمانشاه گفت: ریالی از هزینه جام تختی از هیأت کشتی صرف نمی‌شود و هزینه‌های موجود در جام تختی مختص این جام بوده و از منابع بالادستی تامین می‌شود.

نادر تقی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار داشت: اقشار با درآمد متوسط و ضعیف جامعه دارای روحیه جنگنده‌ای با مشکلات هستند و همین مساله سبب شده است که کشتی در بین این افراد طرفداران بیشتری داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: خرده فرهنگ‌های موجود در اقشار مرفه جامعه به هیچ وجه مورد قبول دنیای کشتی نیست و با توجه به این نکته که بخش اعظم مردم کرمانشاه در زمره اقشار متوسط و کم درآمد جامعه قرار دارند، ورزش کشتی از طرفداران بسیار زیادی در استان برخوردار است.

سخنگوی هیأت کشتی استان کرمانشاه تصریح کرد: برگزاری مسابقات برندینگ همچون جام تختی سبب تسریع در توسعه رشته کشتی در استان می‌شود آمار ورزشکاران این رشته را افزایش می‌دهد، نمود مشهود این مساله آن است که تا یک هفته پس از اتمام جام تختی سال گذشته با انبوهی از ثبت‌نام کنندگان در رشته کشتی مواجه بودیم.

وی در پاسخ به برخی انتقادات در خصوص هزینه‌های برگزاری جام تختی، یادآور شد: منتقدان باید توجه داشته باشند که ریالی از هزینه جام تختی از هیأت کشتی صرف نمی‌شود و هزینه‌های موجود در جام تختی مختص این جام بوده و از منابع بالادستی تامین می‌شود از طرفی اثرات این جام در ابعاد مختلف گردشگری، توسعه و معرفی استان کرمانشاه بسیار زیاد است.

*کرمانشاه بیش از 4300 ورزشکار سازمان‌یافته در رشته کشتی دارد

تقی‌زاده با تمجید از زیرساخت‌های این رشته در استان، گفت: یکی دیگر از دلایل وجود مخاطبان بسیار زیاد در رشته کشتی در استان کرمانشاه، وجود زیرساخت‌های مناسب این رشته در استان است به نحوی که در مقایسه با استان‌های طراز اول کشتی زیرساخت‌های مناسبی داریم.

وی با بیان این مساله که آمار ورزشکاران سازمان یافته در این رشته بیش از 4 هزار و 300 نفر است، گفت: در گذشته اعتبار بیمه ورزشی تا پایان سال شمسی بود و مربیان ما در ابتدای سال نسبت به کنترل بیمه ورزشی تمام شاگردان خود اقدام می‌کردند، اما در حال حاضر اعتبار بیمه ورزشی یک سال کامل است و مربی نمی‌تواند هر روز نسبت به چک کردن کارت بیمه‌های ورزشی وقتی را اختصاص بدهد.

سخنگوی هیأت کشتی استان کرمانشاه، یکی دیگر از موانع افزایش آمار ورزشکاران سازمان یافته را عدم حضور باشگاه‌های حرفه‌ای دانست و گفت: در دنیای ورزش حرفه‌ای، وظیفه اصلی هیأت‌های ورزشی کشف استعدادها و حضور در مسابقات و لیگ‌ها برعهده باشگاه‌های حرفه‌ای است اما ما در دنیای کشتی شاهد فعالیت هیچ گونه باشگاهی به صورت حرفه این رشته ورزشی نیستیم

*استفاده از تشک کشتی به عنوان سایبان اشتباه است

وی با اعتراض نسبت به استفاده از تشک‌کشتی به‌عنوان سایبان دیواره صخره‌نوردی، گفت: هیأت کشتی استان با مشاهده این اقدام در مجموعه ورزشی آزادی در یک تماس تلفنی با مسؤولان ورزش نسبت به این اقدام اعتراض کرده است.

تقی‌زاده با اشاره به پاسخ اداره ورزش و جوانان، گفت: مسؤولان ورزش اعلام کرده‌اند که این رویه تشک در اختیار بخش خصوصی قرار داشته است، اما هیچ تشک خصوصی در استان وجود ندارد و این اقدام توسط ارگان‌های دولتی منطقی به نظر نمی‌رسد.

وی اضافه کرد: بر فرض تامین این رویه تشک از طرف یک شخص خصوصی، هزینه تامین یک رویه تشک بسیار بالاست و این اقدام بخش خصوصی نیز منطقی به نظر نمی‌رسد حال سئوال این است که دلیل این اقدام مجموعه ورزش استان چیست؟.

انتهای پیام/پ

منبع: فارس

کلیدواژه: کرمانشاه کشتی جام تختی ورزشی مرفه کم درآمد علاقه سازمان یافته تشک صخره نوردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۲۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی جام تختی در اهواز


به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما؛  در این رقابت‌ها ۱۲۰ کشتی گیر در ۱۰ وزن با یکدیگر به رقابت می‌پردارند که از این تعداد ۴۰ نفر خوزستانی هستند.

این مسابقات به دلیل اینکه مرحله آخر چرخه انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی محسوب می‌شود از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و تمام ظرفیت کشتی فرنگی ایران به غیر از نفرات اعزامی به مسابقات آسیایی و گزینشی المپیک نیز حضور دارند.

در این رقابت‌ها کشتی گیرانی از کشور‌های ارمنستان، عراق و سوریه و ایران با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

حسن رنگرز سرمربی تیم ملی کشتی به همراه کادر فنی تیم ملی بزرگسالان، با حضور در اهواز از نزدیک نظاره گر این رقابت‌ها هستند.

بر اساس این گزارش، پیش از این شهرستان‌های اندیمشک و ماهشهر میزبان مسابقات بین‌المللی جام تختی بودند.

دیگر خبرها

  • کشتی فرنگی جام تختی| نتایج فینال ۵ وزن نخست اعلام شد
  • کشتی فرنگی جام تختی، فینالیست‌های پنج وزن نخست مشخص شدند
  • کشتی فرنگی جام تختی| فینالیست‌های پنج وزن نخست مشخص شدند
  • آغاز مسابقات بین المللی کشتی فرنگی جام تختی دراهواز
  • آغاز رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی جام تختی در اهواز
  • آغاز مسابقات بین‌المللی کشتی فرنگی جام تختی در اهواز
  • آغاز رقابت‌های کشتی فرنگی جام تختی با حضور سرمربی تیم ملی
  • برگزاری کشتی فرنگی جام تختی بدون مدعیان
  • هزینه ۱۳ میلیارد ریالی درمان بیمه شدگان کرمانشاهی طی سال گذشته
  • محبی: حضور شیروان‌ و‌ ارشک در جام تختی به چه درد می‌خورد?