Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-03@22:35:02 GMT

سه نمودار پرکاربرد در تحلیل تکنیکال

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۶۳۱۱۵

سه نمودار پرکاربرد در تحلیل تکنیکال

پول نیوز - همه افرادی که از تحلیل تکنیکال برای بررسی بازار‌های مالی استفاده می‌کنند، هر ساعت یا هر روز، قیمت‌ها را بررسی و نمودار این تغییرات را ترسیم می‌کنند.

به گزارش واحد آموزش پول نیوز، نمودار‌های تکنیکال دو بعدی هستند. معمولا محور افقی را زمان و معمولا محور عمودی را قیمت تشکیل می‌دهد.

نمودارها دارای انواع مختلفی هستند: می‌توانند در بازه‌های زمانی مختلفی ترسیم شوند که این بازه از یک دقیقه شروع ‌شده و تا ماهیانه ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
می‌توانند ساده یا لگاریتمی باشند.(تفاوت نمودارهای ساده و لگاریتمی این است که نمودارهای لگاریتمی درصد تغییرات را به دقت نشان می‌دهند، اما در نمودارهای حسابی یا ساده این مورد وجود ندارد.) در حالت کلی سه نوع نمودار در تحلیل تکنیکال وجود دارد:

۱- نمودار خطی (Line Chart)

نمودار خطی ساده‌ترین و ابتدایی‌ترین نوع از نمودار است که به‌صورت خطی از بهم وصل کردن نقاط قیمت آخرین معامله به دست می‌آید.


۲- نمودار میله‌ای(Bar Chart)

این نوع نمودار اطلاعات بیشتری نسبت به حالت خطی به تحلیل‌گر می‌دهد و یکی از رایج‌ترین نمودارها در تحلیل تکنیکال است. با توجه به شکل زیر نوع نمودار به شرح زیر است و خط سمت چپ نشانگر قیمت گشایش و خط سمت راست نشان‌دهنده‌ی قیمت بسته شدن است.


۳- نمودار کندل شمعی ژاپنی (Candlestick Chart)

این نوع نمودار نسبت به سایر نمودارها اطلاعات بیشتری منتقل می‌کند و به همین دلیل در تحلیل تکنیکال به‌صورت غالب از این نوع نمودار استفاده می‌شود. هر کندل از اجزای مختلفی تشکیل‌شده است، به‌گونه‌ای که اگر روزی بازار را چک نکرده باشید، تغییرات آن را می‌توانید با نگاه کردن به کندل متوجه شوید.


توضیحات در خصوص یک کندل

همان‌طور که مشاهده می‌کنید این دو مورد، مثالی از الگوهای کندل استیک هستند که با نگاهی مختصر به آن‌ها می‌توان فهمید که در روز معاملاتی چه اتفاقاتی برای سهم یا آن شاخص افتاده است.

در یک کندل به این نکات باید توجه داشت:

بالای مستطیل پایین مستطیل بالای خط پایین خط رنگ مشکی در کندل رنگ سفید در کندل

به‌نوعی که یک نقطه شروع و یک نقطه پایان داریم که دو طرف مستطیل را تشکیل می‌دهند و نقاط حداقل و حداکثر نیز به‌صورت خط عمودی تعیین‌ شده است. در اصطلاح در نمودار سمت چپ ابتدا سهم در یک نقطه بالایی بازگشایی‌ شده و سپس در طول روز نوساناتی داشته و در انتهای روز در قیمت پایین‌تری بسته ‌شده است و به همین دلیل برای سهم‌هایی که کندل با بدنه تیره تشکیل می‌دهند از یک نقطه بالایی بازگشایی‌شده و در انتهای روز در قیمت پایین‌تری بسته‌شده است.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: سهام سهم قیمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۳۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارنامه سیاستهای مسکن پس از انقلاب و نتایج آن در یک قاب

گروه اقتصاد و درآمد: مرکز پژوهش های مجلس با انتشار جدولی از سیاستگذاری ها، اقدامات و تاثیرات آن در طول سالهای پس از انقلاب تا سال 1400 و همچنین ذیل شش برنامه اجرا شده پس از انقلاب، خواست در نهایی شدن برنامه هفتم، عملکرد احکام مربوط به مسکن و نتایجی که داشته اند مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش جماران، تحلیل پیشینه برنامه های توسعه پنج ساله اول تا ششم و اینکه چه چارچوبها، سرفصلها و هدفگذاری هایی به طور معمول انجام می شود، راهنمای خوبی برای ارزیابی و تحلیل برنامه هفتم است.

براساس اعلام این نهاد پژوهشی؛ با توجه به تقدیم لایحه قانون برنامه هفتم توسعه به مجلس لازم است عملکرد احکام مربوطه درقوانین برنامه های پنج ساله پیشین مورد ارزیابی و آسیب شناسی قرار گیرد تا ضمن تحلیل برنامه های گذشته، بررسی دستاوردها، مسائل و مشکلات، نسبت به تنظیم برنامه هفتم اقدام شود.

 

 

 

دیگر خبرها

  • تحلیل ژنرال صهیونیست از راهبرد اسرائیل مقابل ایران
  • خشم ژنرال صهیونیست از راهبرد اسرائیل مقابل ایران
  • جزئیات هوش مصنوعی آیفون لو رفت!
  • پادکست| تحلیل بازار طلا و ارز در هفته دوم اردیبهشت/ روند بازار‌ها در هفته آینده چگونه است؟
  • کارنامه سیاست‌های مسکن پس از انقلاب
  • کارنامه سیاستهای مسکن پس از انقلاب و نتایج آن در یک قاب
  • (ویدیو) ظریف تحلیل کرد؛ مهمترین کاری که باید پس از بحران غزه انجام می‌دادیم
  • گاف‌های بایدن به روایت آمار | کارکنان کاخ سفید جورکشِ جو!
  • آیین تحلیل از ۲۵۰۰ کارگر شهرداری بندرعباس
  • گاف‌های بایدن به روایت آمار/ کارکنان کاخ سفید جورکشِ جو!