Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@19:01:47 GMT

تلاش برای تقویت پیوند صنعت و دانشگاه در گلستان

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۶۳۶۳۷

تلاش برای تقویت پیوند صنعت و دانشگاه در گلستان

رییس سازمان صنایع معادن و تجارت استان گلستان در این نشست که امروز چهارشنبه برگزار شد گفت: یکی از دلایل عمده برقرار نشدن ارتباط موثر و مداوم بین صنعت و دانشگاه، اکتفا به ارتباط های سطحی و حداکثر چند برگ تفاهمنامه همکاری است.

حسین طلوعیان با بیان این که مهم ترین رکن در تولید و پیشرفت نیروی انسانی است گفت: یکی از راه های پیشرفت مجهز بودن به دانش است که در نتیجه آن می توان به تولید و خلق کالا و خدمات جدید و روزآمد امیدوار بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت : با وجود آن که در زمینه تعداد فارغ التحصیلان دانشگاهی و میزان پژوهش ها و مقالات در سطح مطلوبی قرار داریم اما در زمینه تکنولوژی و دانش کاربردی ضعیف هستیم و همین عامل موجب بروز مشکلات زیاد در صنعت شده است.

وی ادامه داد: تا زمانی که شناخت صنعت و دانشگاه با یکدیگر محدود باقی بماند، تفاهم نامه ها و قراردادهای بین این نهادها و دستگاه ها بی ثمر و ابتر خواهند ماند.

رییس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان هم در این نشست گفت: مسیر حرکت دانشگاه و صنعت در تولید یکسان است اما دانشگاه و دانشجو  علم و دانش تولید می کند و در مقابل صنایع با استفاده از همین داده ها، در مسیر تولید کالا، خدمات و ارزش افزوده قرار می گیرد.

علی نجفی نژاد ادامه داد: نبود واحدهای تحقیق و توسعه، یکی از خلاهای موجود در بخش صنعت و دانشگاه است که اگر این مراکز راه اندازی شوند زمینه ساز پیوند دانشگاه و صنعت و  در نتیجه رشد پیش از پیش صنعت خواهند شد.

به گفته وی برای داشتن صنایع کارآمد نیاز به تقویت ارتباط صنعت با مراکز علمی - پژوهشی در سطح آزمایشگاه ها و واحدهای توسعه هستیم.

رییس بنیاد نخبگان گلستان هم گفت: استکبار جهانی برای صدمه زدن به شاکله نظام، راهبرد های مختلفی را در چهل سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی ترسیم کرده که  یکی از این رویکردها، اعمال تنگناهای اقتصادی و معیشتی برای مردم از طریق وضع تحریم های اقتصادی است.

ابوالقاسم خزائیان گفت:‌ دشمن در خیال خود می خواهد با افزایش فشارهای اقتصادی موجب فروپاشی نظام شود که باید برای رهایی از این فشار اقتصادی، راهکارهای مناسب و میدانی طراحی شود.

وی گفت : ترسیم افق اقتصاد مقاومتی یکی از  راهبردهای نظام برای مقابله با تحریم است که عنصر اصلی آن رهایی از اقتصاد نفت محور و تمرکز بر اقتصاد دانش بنیان است

خزائیان گفت: ارتباط صنعت و دانشگاه، رمز شکل گیری اقتصاد دانش بنیان است و بنیاد نخبگان گلستان به عنوان سیاستگذار نخبگان ضمن شناسایی مستعدان اثرگذار، تلاش می کند در این مسیر به خوبی به ایفای نقش بپردازد.

برچسب‌ها صنعت گلستان طرح پژوهشی دانشگاه ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صنعت گلستان طرح پژوهشی دانشگاه ها صنعت گلستان طرح پژوهشی دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۳۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید وزیر خارجه مصر بر تقویت روابط مردمی و گردشگری با ایران

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در بانجول پایتخت گامبیا به سر می‌برد، با «سامح شکری» وزیر خارجه مصر دیدار کرد.

به گزارش ایسنا، در این دیدار، طرفین در خصوص آخرین روند تلاش‌های فی مابین برای ارتقای روابط دوجانبه و همچنین آخرین تحولات منطقه به خصوص اوضاع فلسطین و غزه و تلاش‌های جاری برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

وزیران امور خارجه ایران و مصر در ابتدای این ملاقات ضمن ابلاغ سلام‌ها و درودهای گرم روسای جمهور ۲ کشور به یکدیگر،  اهتمام ویژه سران ۲ کشور برای پیگیری تقویت روابط فیمابین را مورد تاکید قرار دادند.

۲ وزیر همچنین آخرین ارزیابی‌های خود را از تحولات منطقه به خصوص در عرصه فلسطین و جنگ علیه غزه را تبادل کردند.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این دیدار  از تلاش ها و مواضع مصر برای تلاش در توقف نسل‌کشی در غزه تشکر و آمادگی ایران را برای ارسال کمک های انسانی به غزه مورد تاکید مجدد قرار داد و خواستار مساعدت قاهره در این خصوص شد.

امیرعبداللهیان بر مبنای توافق روسای ۲ کشور تبادل هیات‌ها میان موسسات دینی ۲ کشور در چارچوب تقریب مذاهب و گفت‌وگوهای دینی را مفید و موثر دانست که این موضوع مورد استقبال طرف مصری قرار گرفت و وزیر خارجه مصر بر اهتمام ویژه الازهر مصر برای گفت‌وگوی بین مذاهب و همچنین تقویت روابط مردمی و گردشگری بین ۲ کشور تاکید کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ضمن تشریح ابعاد حمله تروریستی رژیم اسرائیل به سفارت ایران در دمشق و همچنین واکنش نیروهای مسلح ایران در چارچوب دفاع مشروع، از موضع مصر در محکومیت اقدام تروریستی رژیم اشغالگر تشکر کرد.

سامح شکری وزیر امور خارجه مصر نیز ضمن ابراز خرسندی از این ملاقات تاکید کرد: همواره برای گفت‌وگو و تماس بین مصر و ایران به عنوان ۲ کشور با تمدنی ریشه دار اهتمام داریم و مصر توجه ویژه به پیگیری توسعه روابط بین ۲ کشور دارد.

سامح شکری همچنین با اشاره به تبعات تداوم جنگ در غزه و حملات اسرائیل علیه مردم فلسطین و خسارات بالای انسانی و مادی به خصوص کشتار غیرنظامیان توسط رژیم اشغالگر، ابراز امیدواری کرد تلاش‌های جاری سیاسی و مذاکراتی، منجر به توقف جنگ علیه غزه و احقاق حقوق مردم فلسطین شود.

سامح شکری مجددا حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان سفارت ایران در سوریه را محکوم و شهادت جمعی از مستشاران نظامی ایران را تسلیت گفت و دیدگاه کشورش برای تلاش جهت جلوگیری از افزایش تنش در منطقه را مورد تاکید قرار داد.

وزیران امور خارجه ایران و مصر در پایان ابراز امیداری کردند برگزاری اجلاس سران همکاری اسلامی در گامبیا، موجب تقویت همبستگی و وحدت جهان اسلام در حمایت از مردم فلسطین و حل و فصل مسائل و مشکلات منطقه شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جوان مرگ مغزی بجنوردی جان چهار بیمار را نجات داد
  • عملیاتی کردن دستاوردهای علمی؛ ریشه پیوند دانشگاه و جامعه است
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان زمینه‌ساز تقویت چرخه تولید و اقتصاد کشور است
  • ریشه پیوند دانشگاه با صنعت و جامعه در نمایش علم توسط دانشگاه است
  • ارتباط هدفمند و توازن‌محور بین صنعت و دانشگاه تقویت شود
  • رویداد صدرا نقطه عطف حل مسائل جامعه است
  • کارگروه تخصصی برای ساماندهی شبکه مهندسی پوشاک دانشگاه تشکیل می‌شود
  • تاکید وزیر خارجه مصر بر تقویت روابط مردمی و گردشگری با ایران
  • مسیر تحقق واقعی مشارکت مهم ترین بخش مردمی اقتصاد در جهش تولید و صادرات کشور
  • صالحی عمران: نیازمند نظر کارفرمایان صنایع در تدوین برنامه‌های درسی هستیم