Web Analytics Made Easy - Statcounter

قالیباف عملکرد آنچنانی ندارد/ دولت را خود مقصر می داند

محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس‌جمهور امروز در حاشیه نشست هیئت دولت در جمع خبرنگاران به موضوعات مختلفی اشاره کرد که در ادامه به آنها اشاره شده است:

*{ جزئیات حوادث ماهشهر}بر اساس تصاویری که از این اتفاقات وجود دارد، عده ای مسلح به نیروی انتظامی و مردم تیراندازی می‌کردند که کار خیلی عجیبی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ماهشهر و عسلویه شاهد بودیم که اینها سنگربندی کرده بودند و اسلحه داشتند که موضوع عجیبی بود؛ عده ای از کشتارها هم توسط همین‌ها انجام شده است.

*{ بیانیه محمدباقر قالیباف} ایشان باید به گذشته و عملکرد خود برگردد. این که نه خودش جوان است و نه عملکرد آنچنانی دارد. اگر عملکردی هم در شهرداری داشته خیلی روشن است. این همه بدهکاری که در آنجا به بار آورده و با این دولت که در این تحریم‌ها این همه پروژه‌ها انجام می دهد قابل مقایسه نیست.   به نظر می‌رسد حرفی برای مردم ندارند و این گونه حرف زدن تبلیغات انتخاباتی است. به جای این که برنامه و سیاست‌های خود را بگویند و از خودشان حرف بزنند  فکر می‌کنند که اگر به دولت حمله کنند مردم به آنها اقبال نشان می دهند، در حالی که اشتباه می کنند چون مردم ما فهیم هستند و یادشان نرفته است که دیگران که در مسئولیت بودند چه کار کردند، بنابراین این روش ها جواب نمی‌دهد.

*{آیا دولت خود را در قضیه اطلاع‌رسانی سهمیه‌بندی بنزین مقصر می‌داند؟}بله، مسئولیت همه اینها با دولت است؛ وقتی آقای رحمانی‌فضلی فرمانده این مسائل می‌شوند و جلسات متعددی را برگزار می‌کنند، موضوع مشخص است. ایشان کمیته تعیین کرده‌اند از جمله کمیته اطلاع‌رسانی.

بیشتر بخوانید:

واعظی: دولت در اطلاع رسانی تصمیم بنزینی مقصر است/ مسئولیت خود را گردن صداوسیما نمی‌اندازیم

توضیحات واعظی درباره ماهشهر، FATF،‌ تبادل زندانیان و قالیباف

علی رغم صحبت های واعظی اما عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در حاشیه جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران در خصوص‌ انتقادها از نحوه اطلاع رسانی سهمیه بندی بنزین، گفت: این سوال را از صداوسیما بپرسید.

***

افراد فاسد تأیید صلاحیت نشوند

آیت الله جنتی، دبیر شورای نگهبان امروز گفت: در بررسی صلاحیت‌ها، حق کاندیدا‌ها و حق مردم هر دو باید حفظ شود و داوطلبانی که دارای شرایط هستند، در هیات‌های اجرایی رد صلاحیت نشوند و افرادی که آلوده به فساد یا فاقد شرایط هستند نیز تأیید نشوند.

وی خطاب به هیات‌های اجرایی متذکر شد: اگر دقت کافی در بررسی صلاحیت‌ها صورت بگیرد و نسبت به فساد اقتصادی و فساد اخلاقی و ضدیت با حاکمیت، مسامحه‌ای نشود، دیگر شاهد شکایت کمتر داوطلبان به شورای نگهبان در بررسی صلاحیتهایشان خواهیم بود.

بیشتر بخوانید:

آیت‌الله جنتی: هیئت‌های اجرایی انتخابات مراقبت کنند افراد فاسد تأیید صلاحیت نشوند

***

 یزدی کاندیدای مجلس خبرگان رهبری شد

پیش از ظهر امروز نماینده آیت الله یزدی با حضور در فرمانداری قم به نمایندگی از وی در انتخابات میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه استان قم ثبت‌نام کرد. گفتنی است تا پایان وقت ثبت نام روز گذشته 75 نفر برای این انتخابات در قم ثبت نام کرده بودند.

در ماهشهر می‌خواستند به خطوط اصلی انتقال انرژی کشور صدمه بزنند

امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: در ماهشهر تعداد زیادی از افراد کشته شده‌اند، دقیق می‌دانیم چه کسانی بوده‌اند، سلاح از کجا رفته است، می‌خواستند به خطوط اصلی انتقال انرژی کشور صدمه بزنند بعد آنجا مسئول امنیت آن خطوط باید چه کار می‌کرد؟ آیا کسی نمی‌داند وقتی می خواهد به خطوط اصلی انرژی کشور حمله کند چه اتفاقی رخ می‌دهد؟

وی در ادامه خاطرنشان کرد: به هر حال دستگاه‌هایی که باید پیشگیری می‌کردند مثل شورای امنیت کشور خیلی بد عمل کردند، مطرح شدن استیضاح وزیر کشور و وزیر نفت هم از همین زاویه است چون مقدمات کار را باید فراهم می‌کردند، روش اجرا و نوع اجرا و نوع گفت و گو با مردم درست نبود.

بیشتر بخوانید:

قاضی‌زاده هاشمی: شورای اقتصادی سران سه قوه فراقانونی نیست/ در ماهشهر تعداد زیادی کشته شده‌اند که می‌دانیم چه کسانی بوده‌اند

***

واکنش زنگنه به استعفا

بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت در حاشیه جلسه هیئت دولت در واکنش به سوال خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، مبنی بر شایعه استعفا از وزارت نفت، سکوت کرد. امیر خجسته نماینده مردم همدان در مجلس در توئیتی نوشته بود که «استیضاح زنگنه با سوالاتی که مطرح شده باید به نتیجه برسد. اما بنابر اخبار واصله ژنرال به دنبال سرنوشتی مشابه حجتی و آخوندی است. استیضاح زنگنه شاید آخرین فرصت نمایندگان برای دفاع از حیثیت مجلس است.»

* صداوسیما نیز در کمیته اطلاع‌رسانی حضور داشت اما با این حال، ما مسئولیت خود را گردن صداوسیما نمی‌اندازیم ولی وقتی کمیته‌ای تشکیل می‌شود، کمیته‌ها متناسب با موضوع کار می‌کنند. به نظر می‌رسد این وسط چند موضوع باهم قاطی شده است، ضمن اینکه صداوسیما کار خودش را انجام داده است البته اگر منظور از اطلاع‌رسانی این باشد که ما پنجشنبه ساعت 12 شب اعلام می‌کردیم، قراری بر این مسئله نبوده است.

***

روي خوش شوراي نگهبان به همه‌پرسي!

شرق نوشت: هادي طحان‌نظيف، عضو حقوق‌دان شوراي نگهبان در سخناني در جمع دانشجويان دانشگاه قم با دفاع از برگزاري رفراندوم، از استفاده‌نکردن از ظرفيت برگزاري همه‌پرسي براي گراني بنزين انتقاد کرده است. او گفته است: اصل ۵۹ و مسئله رفراندوم يکي ديگر از ظرفيت‌هاي قانون اساسي است، چرا از اين ابزار قانوني به‌عنوان اهرم سياسي استفاده مي‌شود؟ چرا در موضوع بنزين که مستقيما بر زندگي مردم اثر گذاشت و موجب اعتراض گسترده شد، از اين ظرفيت استفاده نشد؟ اين اولين بار نيست که يک عضو شوراي نگهبان از رفراندوم سخن مي‌گويد اما اولين بار است که يک عضو شوراي نگهبان بر تأثير مثبت رفراندوم در اداره کشور صحه مي‌گذارد و  حتي براي عبور از بحران‌هاي مديريتي آن را پيشنهاد مي‌دهد. موضوع رفراندوم و ضرورت برگزاري همه‌پرسي با تکرارهاي چندباره روحاني در سال‌هاي اخير به سوژه روز بدل شده است و هرازگاهي به دلايلي مختلف پيشنهاد مي‌شود که البته در شوراي نگهبان موافقي نداشته و همين امر با توجه به ظرفيت قانوني موجود برگزاري رفراندوم را دور از دسترس قرار داده است.

***

رحمانی‌فضلی استیضاح می‌شود؟

فرارو نوشت: نمایندگان مجلس به خاطر عملکرد ضعیت عبدالرضا رحمانی فضلی در اجرای طرح گران شدن بنزین، استیضاح وزیر کشور را به جریان انداخته اند. در همین راستا رحمانی فضلی روز گذشته در کمیسیون امور داخلی مجلس حاضر شد و به سوالات نمایندگان استیضاح کننده پاسخ داد... بسیاری معتقدند رحمانی فضلی سهمیه علی لاریجانی از دولت روحانی است. اگر این ادعا درست باشد، استیضاح رحمانی فضلی کار بسیار دشواری خواهد بود. چرا که نبض مجلس در دستان رییس مجلس است...

محمدجواد ابطحی، نماینده اصولگرای خمینی‌شهر در این باره می‌گوید که مایل نیست طرح استیضاح رحمانی فضلی را امضا کند چرا که معتقد است نباید بار همه چیز را روی دوش وزیر ریخت و اگر بنا به استیضاح باشد باید رئیس‌جمهور استیضاح شود.

***

جزییات اختلاف جهانگیری با حسن روحانی

سایت دیده بان ایران از طرفداران دولت مدعی شد: عدم اظهار نظر معاون اول رئیس جمهور درباره طرح جدید سهمیه بندی بنزین شائبه بروز اختلاف میان اسحاق جهانگیری و روحانی را دوباره در میان رسانه ها مطرح کرده است.  اطلاعات جدیدی که عصر خبر و عصر ایران منتشر کرده اند نشان می دهد؛  اسحاق جهانگیری با نحوه اجرای طرح سهمیه بندی بنزین مخالف بوده و دلیل خروج وی از جلسه سوم تیر ماه امسال مخالفت او با طرح جهانگیری برای مدیریت سهمیه بندی بنزین بر اساس هر نفر (دریافت سهمیه بر اساس کد ملی ) سهمیه مشخص و قیمت دو هزار تومانی بنزین بوده است. جهانگیری در آن جلسه به دلیل اظهارات روحانی از جلسه خارج می شود و با  وساطت علی لاریجانی به جلسه باز می گردد. 

***

اصولگرایان با چند لیست وارد انتخابات می شوند؟

آفتاب یزد نوشت: ...اصولگرایان از برنده شدن خود در انتخابات آتی به دلیل جایگاه کنونی اصلاح‌طلبان در بدنه اجتماعی مطمئن هستند به جای رقابت با رقیب، اکنون می‌خواهند به رقابت با خود بپردازند اما وجود سه لیست در تهران شاید فراتر از حد تصورات در رقابت‌های درون جناحی است. پرسش اینجاست که اگر چنین اتفاقی بیفتد و در نهایت جناح محافظه کار به این نتیجه برسد که دو یا سه لیست در تهران داشته باشد، آیا این موضوع می‌تواند برای اصلاح‌طلبان امیدوارکننده باشد؟ و شکسته شدن آرای اصولگرایان به دلیل لیست‌های متعددشان باعث ورود دوباره اصلاح‌طلبان به پارلمان یازدهم شود؟

صادق زیباکلام می‌گوید: اساسا در انتخابات آینده با توجه به عملکرد فراکسیون امید و روحانی اصلاح‌طلبان شانسی نداشتند اما وقایع آبان ماه امسال، تیر خلاصی بود که بر پیکره اصلاح‌طلبان خورد، بعد از این تاریخ اگر اصلاح‌طلبان مختصر کورسویی برای انتخابات داشتند، این کورسو به صورت کلی از بین رفت. وی اظهار کرد: بنابراین انتخابات 98، میان خود اصولگرایان است. اکثریت بدنه اجتماعی اصلاح‌طلبان دراین انتخابات شرکت نمی‌کنند...

زیباکلام در ادامه به نکته دیگری نیز اشاره می‌کند و آن اینکه دراین میان باید گفت اصولگرایان میانه و معتدل نیز هیچ شانسی برای موفقیت ندارند و عملا پیروز انتخابات جریانات تندرو اصولگرا هستند و در این میان طرفداران احمدی نژاد هم به میدان می‌آیند.

الیاس حضرتی، نماینده اصلاح طلب مجلس شورای اسلامی نیز به ایسنا گفت: برای ثبت نام انتخابات مجلس با شناختی که دارم چهره‌های خوبی از هر دو طرف آمدند... اگر شورای نگهبان سعه صدر داشته باشد و به اصل قانون عمل کند و نظارت استصوابی را با تفسیر تنگ نظرانه پیش نبرد و بدسلیقگی نکند ما قدرت انتخاب سه برابر مورد نیاز در تهران را خواهیم داشت.

حضرتی درباره احتمال شکل گیری دوقطبی اصولگرا - اصلاح طلب در رقابت‌های انتخابات آینده مجلس نیز یادآور شد: اگر تدابیر عاقلانه در اردوگاه دو طرف شکل بگیرد، دو لیست ۳۰ نفره برای اصولگرایان و اصلاح‌طلبان را شاهد خواهیم بود اما حدس می‌زنم هم در بین اصولگرایان و هم در بین اصلاح‌طلبان لیست‌های متعددی شکل خواهد گرفت.

***

جناب پناهیان! مسئله علی مطهری نیست! 

پرویز امینی در کانال شخصی خود نوشت: جناب پناهیان در توئیتی به قول معروف به شورای نگهبان گرا داده‌اند که علی مطهری را رد صلاحیت کند!...  جناب پناهیان این گزاره شما، تخفیف دادن جمهوری اسلامی است. حدود اپوزسیون‌ها، یک معیار اهمیت و شناخت موقعیت نظم‌های سیاسی است. بالا بردن علی مطهری‌ها در سطح اپوزسیون جمهوری اسلامی، پایین آوردن شأن و منزلت جمهوری اسلامی است. به نظر شما این زیادی مبتذل نیست که حکومتی اپوزسیون خارجی‌اش زم و اپوزسیون داخلی‌اش علی مطهری‌ها باشند؟! باور کنید این گراها خدمت نیست!

 از اینها گذشته، جناب پناهیان! الان مسئله مردم، مسئله جمهوری اسلامی و مسئله مجلس آینده، بود و نبود علی مطهری در انتخابات است؟! در آبان ۹۸ تصمیمی درباره بنزین اجرا شد که معیشت و بقای طبقه ضعیف و محروم را به توپ بست! بین حاکمیت و مردم شکاف حداکثری ایجاد کرد. سرمایه اجتماعی جمهوری اسلامی را بر باد داد‌. به دشمن گرا داد که تحریم‌ها کاملا مؤثر بوده است‌. نارضایتی و اعتراض را در کشور گسترده‌تر و عمیق‌تر کرد. عده‌ای در این حوادث، بی‌گناه جان باختند و...، آنوقت شما نگران تأیید و رد شدن علی مطهری هستید؟! کمی بدقوارگی در هندسه نظام مسائل خود احساس نمی‌کنید؟ گرا برای رد صلاحیت علی مطهری‌ها که هزینه‌ای ندارد، نوعی ضعیف‌کشی است و خوب بود جایی به میدان می‌آمدید که لااقل هزینه‌ای هم داشته باشد.

جناب پناهیان! راستی می‌دانستید این آزادسازی شوک‌آور قیمت بنزین و تصمیمات شبیه به این، پیامد اجرایی همان گزاره‌هایی است که در ماه محرم سال گذشته در دانشگاه امام صادق(ع) به عنوان سبک زندگی در اقتصاد بیان می‌کردید؟ آری جناب پناهیان! نئولیبرالیزم اینجوری به کف خیابان منتهی می‌شود. همینقدر و بلکه بیشتر خشن است و بحران، برایش عامل تغییر و پیش بردن نئولیبرالیزه کردن جامعه و حکمرانی است.

 جناب پناهیان من اگر جای شما بودم و احتمال می‌دادم که علی مطهری ممکن است رد صلاحیت شود، برعکس شما شورای نگهبان را توجیه می‌کردم که این کار را نکند و راه را برای حضور علی مطهری و افراد متفاوت‌تر از او در انتخابات باز کند. کار دومی که می‌کردم این بود که با جامعه گفتگو می‌کردم که در سیاست و حکمرانی، ابوذر زمانه‌ات را بشناس! اگر کسانی بودند که حتی از نظر فضائل اخلاقی و اسلامی در حد ابوذر بودند یا معرفی شدند اما در حکمرانی مثل ابوذر بودند که پیامبر(ص) درباره‌اش فرمود حتی سرپرستی دو نفر را قبول نکن، اینها اصلح نیستند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۳۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت‌الله جنتی: کارگران در صف مقدم دفاع از عزت ملی هستند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان در ابتدای جلسه امروز (چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) این شورا سالروز شکست حمله نظامی آمریکا به ایران در طبس را گرامی داشت و اظهار کرد: این اتفاق که در سال‌های ابتدایی پیروزی انقلاب رخ داد و اتفاقاتی مانند آن که به اشکال مختلف تکرار شده کینه‌توزی آمریکا با ایران اسلامی را بر همگان ثابت کرده است.

وی خاطرنشان کرد: البته شکست‌های مکرر آمریکا از ملت بزرگ ایران تاییدکننده این حقیقت است که اگر ملتی برای خدا قیام کند، قدرت‌های استکباری هرگز نمی‌توانند آن را شکست دهند.

دبیر شورای نگهبان با بیان اینکه ماجرای طبس یکی از بزرگترین شکست‌های توطئه‌های آمریکا علیه انقلاب اسلامی ایران است و از معجزه‌های بزرگ عصر حاضر برای اهل عبرت به حساب می‌آید، گفت: واقعه این روز، تذکری برای اثبات قدرت لایزال الهی و سستی مکر و حیله دشمنان خداست.

وی در ادامه به متولیان فرهنگی و رسانه‌ای کشور توصیه کرد تا برای آشنایی جوانان با تاریخ انقلاب برنامه‌ریزی کنند و اظهار داشت: ماجرای طبس یکی از اتفاقات مهم در تاریخ انقلاب اسلامی است که باید در عرصه داخلی و بین‌المللی و به جهانیان معرفی شود.

حضرت عبدالعظیم (ع)؛ الگویی برای جهاد تبیین

آیت‌الله جنتی همچنین به حسب روز  منتسب به وفات حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) به بیان سخنی از امام هادی (ع) که خطاب به ایشان بود، مبنی بر اینکه «انت ولینا حقاً؛ تو دوست‌دار و یاور حقیقی ما هستی» پرداخت و عنوان کرد: این توصیف از زبان امام معصوم نشانگر جایگاه برجسته این بزرگوار است.

وی یادآور شد: حضرت عبدالعظیم (ع) در دورانی بسیار سخت و پرمخاطره برای گسترش معارف ناب اسلام مجاهدت کردند و از این جهت، الگویی مناسب در عرصه جهاد تبیین هستند.

کارگران در صف مقدم دفاع از عزت ملی هستند

دبیر شورای نگهبان در بخش پایانی صحبت‌های خود در خصوص هفته کار و کارگر که از امروز آغاز می‌شود، گفت: در فرهنگ متعالی اسلام، کار و تلاش یک ارزش است و این موضوع باید در جامعه ما نمود بیشتری داشته باشد.

وی تاکید کرد: در جنگ اقتصادی بزرگی که دشمنان علیه مردم ایران به راه انداخته‌اند، کارگران، مدافعان صف مقدم هستند و مشارکت باانگیزه این قشر شریف، حقیقتاً دفاع مقدس از عزت ملی و لازمه شکست نقشه‌های ناجوانمردانه دشمنان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نقوی حسینی: طیف پایداری، شریان و مصاف برای ریاست مجلس، روی ذوالنور به جمع‌بندی می‌رسند
  • مناظرات دور دوم انتخابات مجلس در مشهد کلید خورد
  • نامه وزیر دفاع به قالیباف
  • پیام وزیر دفاع ایران به محمدباقر قالیباف+ جزئیات
  • مناظرات دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم در مشهد کلید خورد
  • ۱۲۰۰ شعبه اخذ رای در مرحله دوم انتخابات مجلس در مشهد و کلات فعال می‌شوند
  • راهبرد اصلاح طلبان برای مدیریت فضای داخلی مجلس دوازدهم/اعتراف تلویحی هم میهن: آشوب‌های ۷۸ کار دوستان ما بود!
  • آیت‌الله جنتی: کارگران در صف مقدم دفاع از عزت ملی هستند
  • منتجب‌نیا: اصولگرایان نمی‌توانند در مجلس با هم کار بیایند
  • پایان ریاست قالیباف نزدیک است؟