Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: بعد از انقلاب در مسیر دانش حرکت کردیم و فرصت‌های برابر ایجاد شد اما با جابه‌جایی ارزش‌ها روبه‌رو شدیم و تمام ارزش‌ها را در حوزه علم و برخورداری از مدرک و فارغ‌التحصیلی معطوف کردیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، علی اوسط‌هاشمی شامگاه جهارشنبه در جمع مدیران بنگاه‌های اقتصادی استان اظهار داشت: استعداد آدمی اگر به خوبی مورد توجه قرار گیرد و فرد به داشته‌های خود  پی ببرد مطمئنا می‌تواند در یک موضع ارزشمند برای ایفای نقش استقرار بیابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور افزود: قبل و بعد از  انقلاب در اوایل خیلی گرایش به دانش در جامعه عمومیت پیدا نکرده بود و در  بسیاری از مناطق کشور دیپلم پیدا نمی‌شد که بتوانیم به عنوان فرماندار و یا بخشدار منصوب کنیم.

وی تصریح کرد: بعد از انقلاب خوشبختانه در مسیر دانش حرکت کردیم و یک فرصت‌های برابر ایجاد شد که با جابه‌جایی ارزش‌ها روبه‌رو شدیم و تمام ارزش‌ها را در حوزه علم و برخورداری از مدرک و فارغ‌التحصیلی معطوف کردیم.

اوسط‌هاشمی گفت: به‌گونه‌ای این مسئله را در نگاه‌ها وسعت بخشیدیم که دانشگاه آزاد جای خالی دانشگاه دولتی را در سراسر کشور و حتی بخش‌ها پر کرد و چنین روزی را برآورد نکرد که با چنین بحرانی روبه‌رو شود.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور بیان داشت: امروز در نشریات، پذیرش دانشجو بدون کنکور و با اعطای تسهیلات تبلیغ می‌شود و عاقبت این کار معلوم است که چه می‌شود، پایان‌نامه رسما می‌فروشند و نیاز نیست به دنبال دانش و جستجوی آن باشیم و این مسئله در رسانه‌ها مطرح شد اما تاکنون جمع نشده و در آینده هم جمع نخواهد شد.

وی با بیان اینکه اگر بخواهیم امروز بر اساس آمار نگاه کنیم این آمار نگران کننده است و این سبک از پذیرش دانشجو این نگرانی را بیشتر می‌کند، تصریح کرد: یک تعداد بریده‌اند و به هیچ طریقی در خود توانایی و تمکن نمی‌بینند که بدیهی‌ترین حقوقشان را به‌دست بیاورند، من و شما در سن ۲۱ سالگی به‌دست آوردیم اما برای جوانان امروز تا سن ۳۱ تا ۳۵ سالگی حتی فراهم نیست.

اوسط‌هاشمی ابراز داشت‌: خیلی راحت همدیگر را اکنون با عنوان‌ها ارتقاء می‌دهیم و این مسئله نمی‌تواند جوابگوی کشور باشد زیرا ارزش‌ها با عنوان‌ها نیست بلکه با صلاحیت‌ها و شایستگی‌ها، خلاقیت‌ها و نوآوری‌ها است و ما به این مسائل کمتر فکر کرده‌ایم.

وی افزود: یک ورزشکار قهرمان اثر اجتماعی بیشتری نسبت به یک مدال‌آور المپیاد مهارتی و یک نخبه علمی دارد و این یک نوع جابه‌جایی ارزش‌ها است، چه‌قدر رسانه‌ها و مطبوعات، سمن‌ها، اصناف حتی اتاق بازرگانی به نخبه‌های علمی و مهارتی توجه کرده‌اند، اما ببینید سلبریتی‌ها چه هنری و ورزشی در چه موقعیت اجتماعی قرار دارند و متاسفانه همه به آن دامن می‌زنند.

انتهای پیام/80018/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: ارزش ها علم آموزش دانش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۵۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعطای مدرک دکترای افتخاری دانشگاه کراچی به رئیس جمهور

رئیس دانشگاه کراچی در مراسمی با حضور جمعی از مقامات ایالت سند، نمایندگان مجلس ایالتی و تعدادی از اعضای هیئت علمی دانشگاه، مدرک دکترای افتخاری این دانشگاه را به رئیس جمهور کشورمان اهدا کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور که بعد از ظهر امروز سه‌شنبه به وقت محلی در ادامه برنامه‌های دومین روز سفر به پاکستان به شهر کراچی مرکز ایالت سند سفر کرده است، در حضور «محمدکامران خان تسوری» استاندار و «سید مراد علیشاه» سروزیر ایالت پنجاب، جمعی از نمایندگان مجلس ایالتی و مقامات محلی و تعدادی از اعضای هیئت علمی دانشگاه کراچی، مدرک دکترای افتخاری این دانشگاه را از پروفسور «خالد عراقی» رئیس این دانشگاه دریافت کرد.

پروفسور عراقی در این مراسم تصریح کرد: این مدرک دکترای افتخاری نظر به سوابق تحصیلی و مدارج علمی رئیس جمهور در زمینه فقه و حقوق و نیز سابقه فعالیت طولانی دکتر رئیسی در حوزه قضایی به ایشان اعطا می‌شود.

دانشگاه کراچی به عنوان بزرگترین دانشگاه پاکستان قدمتی ۷۳ ساله دارد و یکی از مهمترین و معتبرترین دانشگاه‌های منطقه است که دانشجویان ایرانی زیادی نیز در آن مشغول تحصیل هستند.

دیگر خبرها

  • اداره سرمایه انباشته وقف باید علمی باشد/ تحقق شعار سال در حوزه کشت و صنعت
  • تاکنون از ۳۹ شرکت دانش بنیان حمایت کرده ایم
  • شاهد وحدت قابل توجهی بعد از وعده صادق هستیم
  • جذب هیات علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی و حرفه ای لغو شد
  • اعطای مدرک دکترای افتخاری دانشگاه کراچی به رئیس جمهور
  • (عکس) رئیسی دکتری گرفت
  • اعطای مدرک دکترای افتخاری دانشگاه کراچی به رئیس جمهور کشورمان
  • دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود
  • شناسایی و توسعه فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان در سطوح علمی و اقتصادی
  • انتخاب سه کارگر فارس به عنوان نخبه ملی کشور