Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-07@03:42:21 GMT

تولید آیرودینامیک‌ترین خودروی دنیا

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۶۵۳۶۷

تولید آیرودینامیک‌ترین خودروی دنیا

یک طراح خودرو به نام گوردون موری از طراحی خودرویی به نام تی ۵۰ خبر داده که عنوان آیرودینامیک‌ترین اتومبیل جهان را به خود اختصاص داده است.


این خودرو به علت شیوه طراحی، ویژگی‌های خاص موتور و ... می‌تواند در برابر وزش باد مقاومت کرده و از کاهش سرعت خود جلوگیری کند و هم با چسبیدن به جاده شتاب خود راحفظ کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

خودروی یادشده برای افزایش سرعت و شتاب به یک فن ۴۰۰ میلیمتری مکنده هوا در جلو مجهز شده که قدرت پیشرانه بیشتری به آن می‌بخشد. از این جریان هوا برای خنک کردن موتور خودرو هم استفاده می‌شود.

از جمله دیگر امکانات آئرودینامیکی خاص این خودرو می‌توان به دو ماهی واره در عقب آن به شکل بال هواپیما برای هدایت بهتر جریان باد اشاره کرد که به شش شیوه مختلف قابل برنامه ریزی است. با قرار دادن این ماهی واره‌ها در حالت خودکار تمامی تصمیمات آئرودینامیک بدون نیاز به دخالت راننده گرفته می‌شود.



به منظور بهبود شیوه ترمز می‌توان این ماهی واره‌ها را به شکلی تنظیم کرد که خودرو در زمان حرکت با سرعت ۲۴۰ کیلومتر در ساعت با طی مسافتی حداکثر ده متری متوقف شود.

موتور این خودرو از نوع ۶.۵ لیتری و Cosworth V ۱۲ بوده و با سرعت ۱۲۱۰۰ دور در دقیقه کار می‌کند. یک موتور کوچک ۴۸ ولتی تقویت کننده هم برای این خودرو در نظر گرفته شده است. خودروی مذکور هم به طور خودکار و هم به صورت دستی و شش دنده قادر به حرکت است.

وزن این خودرو ۹۸۰ کیلوگرم بوده و قرار است نمونه اولیه آن به طور رسمی در می‌سال ۲۰۲۰ عرضه شود. قیمت این خودرو در حدود ۲۶۳۰۰۰۰ دلار خواهد بود.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: تکنو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۵۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این برند لوکس چینی به میدان بازمی‌گردد | به دنبال تجسم آینده

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از آرنا ای‌وی، مشکلات مالی، این شرکت خودروساز برقی را مجبور به توقف موقت تولید کرد، اما به گفته رسانه‌های محلی، HiPhi تقویت مالی مورد نیاز خود را دریافت کرده و اکنون درحال آماده‌شدن برای احیای خطوط تولید است.

راه نجات از یک شرکت مستقر در هنگ‌کنگ آمد و یک سرمایه‌گذاری استراتژیک حیاتی برای HiPhi فراهم شد. گفته می‌شود که تولید می‌تواند اوایل ماه جاری میلادی (مه) از سر گرفته شود و HiPhi را پس از یک وقفه کوتاه دوباره به جاده سازندگان خودروهای برقی بازگرداند.

گزارش‌ها نشان می‌دهند که نمایشگاه‌های HiPhi درحال حاضر رانندگی‌های آزمایشی را ارائه می‌دهند و یکی از مکان‌های خود را در شانگهای آماده بازگشت به فروش می‌کند.

با این حال، هدف HiPhi فقط راه‌اندازی مجدد نیست. آنها به دنبال تجسم آینده هستند و می‌خواهند کارشان را طوفانی از سر بگیرند. طبق گزارش‌ها، یک مدل کاملاً جدید مبتنی بر HiPhi Y موجود در دست ساخت است، که ارتقاءهای هیجان‌انگیز و برچسب قیمت دوستانه‌تری دارد و برای جلب نظر مخاطبان وسیع‌تری طراحی شده است.

بیشتر بخوانید:

تصاویری از سریع‌ترین خودروی مفهومی جهان | EXE181 به نمایش گذاشته شد

HiPhi Y مقرون به‌صرفه‌ترین مدل این برند است که درحال حاضر حدود ۴۳هزار و ۶۰۰یورو قیمت دارد؛ درحالی که HiPhi X و HiPhi Z به ترتیب از ۷۳هزار و ۳۰۰یورو و ۶۵هزار و ۶۰۰یورو شروع می‌شوند. این تغییر به سمت یک خودروی الکتریکی ارزان‌تر می‌تواند دقیقاً همان چیزی باشد که HiPhi برای به‌دست آوردن جایگاه قوی‌تری به آن نیاز دارد.

کد خبر 849080 برچسب‌ها خودرو - جهانی باتری خودروی برقی چین خودرو خودرو مدرن، لوکس و هوشمند

دیگر خبرها

  • مطالبه لوازم‌خانگی و خودروی کیفی ارزان بر زمین مانده است
  • (عکس) مقایسه ال۹۰ با نمونه بومی‌سازی شده!
  • مهمترین نکات در رانندگی با خودروی دنده اتومات
  • مشخصات یک خودروی جدید ایرانی منتشر شد
  • بازگشت پرشکوه هاوال با H۶
  • مشخصات ال۹۰ ایرانی اعلام شد + عکس
  • ال۹۰ ایرانی چه مشخصات و ویژگی هایی دارد؟ + تصویر
  • مشخصات ال۹۰ ایرانی منتشر شد+ عکس
  • تمرکز بر توسعه سبد سوختی کشور با تکیه بر افزایش مصرف CNG و LPG ضروری است
  • این برند لوکس چینی به میدان بازمی‌گردد | به دنبال تجسم آینده