Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-05@23:52:45 GMT

۴ هزار معدن کوچک غیرفعال در کشور وجود دارد

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۶۵۵۱۵

به گزارش اکوفارس به نقل از باشگاه خبرنگاران، خداداد غریب پور معاون وزیر صمت امروز چهارشنبه ٢٠ آذر ٩٨ در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری ایمیدرو و دانشگاه صنعتی امیرکبیر، با بیان اینکه توسعه اکتشافات، ورود سرمایه گذار خارجی به بخش معدن و احیای معادن کوچک از برنامه‌های سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران است، گفت: در این حوزه ها، دانشگاه‌ها برای پیشبرد این برنامه ها، می‌توانند ایمیدرو را یاری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: فعال سازی معادن غیرفعال در قالب طرح احیا و فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس، در برنامه قرار دارد، به نحوی که حدود ۴ هزار معدن کوچک غیرفعال در کشور وجود دارد که تاکنون ۵۵ معدن فعال شده است.

وی تصریح کرد: در کنار برنامه‌هایی که در این راستا در مرکز استارت آپ ایمیدرو با هدف جذب ایده‌های نوین توسعه‌ای در بخش معدن و صنایع معدنی ایجاد شده و می‌تواند همگام با توسعه دانش و فناوری ها، در این بخش ایفای نقش کند؛ در این میان دانشگاه‌های مختلف از جمله دانشگاه صنعتی امیرکبیر می‌توانند در این مرکز فعالیت کنند.

رشد ۵۰ درصدی ایمیدرو در حوزه بودجه پژوهشی

رئیس هیات عامل ایمیدرو بیان کرد: براساس آمار‌های موجود، ایمیدرو امسال در حوزه بودجه پژوهشی رشد ۵۰ درصدی و در حوزه آموزشی رشد ۱۰۰ درصدی داشته است؛ البته تاکید ما بر این است که موضوع بومی سازی و توجه به فناوری و دانش روز نیز ملاک ارزیابی‌ها قرار گیرد.

همچنین احمد معتمدی، رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز در این مراسم با اشاره به شروع همکاری‌ها میان این دانشگاه و ایمیدرو، گفت: باید تلاش کنیم طرح‌های اثرگذار با این سازمان داشته باشیم؛ این در حالی است که این سازمان بودجه مناسبی برای تحقیقات دارد که دانشگاه ها، مراکز تحقیقاتی و محققان می‌توانند با تدوین طرح‌های تحقیقاتی موثر، از این بودجه استفاده کنند.

معتمدی با بیان اینکه این دانشگاه براساس قراردادی که با اتاق بازرگانی تهران دارد، درحال پیگیری پروژه‌های مختلف از جمله پروژه‌های معدنی است؛ تصریح کرد: بنا به این گزارش، براساس تفاهم نامه مذکور، قرار است جشنواره بهره وری در حوزه صنایع معدنی با محوریت دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شود.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۵۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست هم‌اندیشی نمایندگان مجلس با هیات رییسه دانشگاه مازندران

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، رییس دانشگاه مازندران در این نشست که با هدف بررسی مسایل و ظرفیت‌های آموزش عالی استان صورت گرفت، انتخاب دانشگاه برای اولین نشست توسط منتخبان مردم در مجلس را نشان از اعتقاد به کارآمدی و بهره‌گیری از ظرفیت علمی جامعه در راستای حل مشکلات و توسعه استان دانست.

دکتر علی‎نژاد با تاکید بر تاکیدات مقام معظم رهبری بر سه اصل تولید علم، تربیت عالم و جهت‌دهی به این دو، اظهار داشت: دو اصل اول در همه دنیا اجرا شده و موضوعی که غافل مانده است، اصل هدایت صحیح آن است که منجر به استفاده ابزاری در جهت امیال نفسانی و ظهور پدیده‌هایی مانند اوضاع امروز غزه می‌گردد.

رییس دانشگاه مازندران با اشاره به رخداد‌های دانشگاه‌های آمریکا به‌عنوان مدعی حقوق بشر، این امر را یکی دیگر از عوامل عدم هدایت صحیح علم و عالم دانست و افزود: در ایران اسلامی با بهره از تعالیم اسلامی و مدیریت دینی، هیچ‌گاه شاهد این اتفاقات در دانشگاه‌ها نبوده و نیستیم.

وی به ظرفیت‌های دانشگاه مازندران در حوزه‎های مختلف اشاره کرد و گفت: موضوعاتی مانند حوزه دریا و اقتصاد دریامحور، گردشگری، محیط زیست و پسماند و فناوری‌های راهبردی را ۴ ماموریت اصلی دانشگاه بیان کرد و با اشاره به اقدامات مختلف دانشگاه در این راستا همانند مسوولیت میز دولت و دانشگاه در حوزه اقتصاد دریا در تدوین سند برنامه هفتم توسعه، تاسیس مراکز مشترک پژوهشی با سازمان‌های مختلف مانند مرکز مشترک با قوه قضاییه و توسعه دانشکده‌های علوم دریایی و میراث فرهنگی و گردشگری، از راه‌اندازی دانشکده علوم و فناوری‌‎های راهبردی در دانشگاه مازندران خبر داد.

دکتر علی‌نژاد با بیان این‌که دانشگاه مازندران به همه استان تعلق دارد، بر لزوم مشارکت نمایندگان مجلس شورای اسلامی در توسعه این دانشگاه و تقویت زیرساخت‌ها از جمله تکمیل پروژه‎های عمرانی و رفاهی دانشجویی، از آمادگی دانشگاه مازندران و نخبگان دانشگاهی استان در راستای توسعه و آبادانی استان خبر داد و خواستار تشکیل دبیرخانه همکاری مشترک در این دانشگاه شد.

دکتر رضا حاجی‌پور نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه به اهمیت جایگاه دانشگاه و لزوم توجه و نگاه علمی به معضلات و مشکلات استان گفت: دانشگاه‌ها نقش مهم و اساسی در توسعه و پیشرفت هر کشوری دارند. استفاده درست و کامل از ظرفیت‌های دانشگاه و قشر فرهیخته دانشگاهی می‌تواند سرعت رسیدن به پیشرفت و تعالی یک جامعه را تسریع ببخشد.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی افزود: این که از توانمندی دانشگاهیان غافل شویم، اشتباهی نابخشودنی است که خسارات و صدمات جبران ناپذیری را در عرصه‌های مختلف توسعه رقم خواهد زد.

دیگر خبرها

  • بازخوانی پرونده توسعه برق هسته‌ای در ایران؛ از برجام تا مشارکت مردم
  • پیمایش چهارگانه ۲۶۲ هزار کیلومتر از سطح کشور در برنامه هفتم توسعه به روش ژئوفیزیک هوابرد
  • نشست هم‌اندیشی نمایندگان مجلس با هیات رییسه دانشگاه مازندران
  • سرمایه‌گذاری ۱۸ همت در بخش معدن و صنایع معدنی آذربایجان شرقی
  • معادن؛ ثروتی نهفته در خاک/ بی بهره چون کهگیلویه و بویراحمد
  • جان باختن یک کارگر در معدن زغال‌سنگ هشونی کوهبنان
  • ظرفیت ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان برای رفع نیازهای فناورانه صنایع معدنی کشور
  • رفع نیازهای فناورانه صنایع معدنی با کمک ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان
  • اکتشاف ۴ ماده معدنی ارزشمند در خوسف
  • تعارضات محیط زیستی ۲ معدن بزرگ زنجان رفع شد