Web Analytics Made Easy - Statcounter

ولی پور گفت: ۱۲ هزار عضو فعال آماده خدمت در عرصه امداد و نجات و سوانح هلال احمر گیلان حضور دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «مهدی ولی پور» امروز ( چهارشنبه،۲۰ آذر) همزمان با روز جهانی داوطلب در همایش تجلیل از داوطلبان منتخب جمعیت هلال احمر با بیان اینکه بر اساس برنامه ریزی های پنج ساله و به یُمن فعالیت های اثربخش و هدفمند جمعیت داوطلبان گیلان، قرار است یک درصد جمعیت گیلان به عضویت جمعیت هلال احمر و پنج درصد از جوانان فعال به عضویت سازمان داوطلبان جمعیت درآیند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان گیلان تعداد داوطلبان جمعیت هلال احمر استان گیلان را در حدود ۱۲ هزار نفر جمعیت فعال آماده خدمت گذاری دانست و بیان کرد: این اعضا در عرصه‌های مختلف امداد و نجات از جمله در سوانح و حوادث حضور دارند.

وی با اشاره به اینکه در گیلان ۱۸۰ خانه‌ هلال روستایی با هدف آموزش همگانی و افزایش شمار داوطلبان برای ارائه خدمات بهتر در جامعه فعالیت می‌کنند، افزود: طی هشت‌ماهه اخیر بالغ ‌بر یک هزار حادثه در سطح استان روی‌داده است که بالغ‌ بر پنج فقره از آن‌ها حادثه ویژه بودند و نتیجه امدادرسانی داوطلبان، نجات حداقل پنج هزار تن بوده است.

ولی پور با بیان اینکه هلال احمر استان در کنار خدمات انسان دوستانه،  اعتبارات و امکانات لجستیکی را نیز برای گیلان به ارمغان داشته و در این شاخص رتبه تراز اول کشور را نیز کسب کرده‌است تصریح کرد: طی هشت‌ماهه اخیر بیش از ۱۰ میلیارد ریال خدمات به آسیب دیدگان توسط پنج هزار داوطلب گیلانی ارائه‌شده و بالغ‌بر ۳۲ هزار بهره‌بردار از این خدمت استفاده کرده اند.

 



گفتنی است، در حاشیه این همایش که از  ۲۴ تن از داوطلبان، پزشکان، خیران، واقفان، جوانان و امدادگران منتخب به نمایندگی از داوطلبان فعال جمعیت تجلیل به عمل آمد، «بازارچه نیکوکاری چتر مهربانی» به نفع دانش آموزان مناطق کم برخوردار نیز با همراهی بانوان داوطلب هلال احمر استان به مدت دو روز در محل جمعیت هلال احمر گیلان در رشت گشایش یافت.

پایان پیام/165

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد سامانه فهما قرآن کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های مساجد قرآن کریم انتخابات خانه هلال داوطلبان هلال احمر هلال احمر گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۵۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات ۱۸ نفر از سیل در روستای شادکام بافق در استان یزد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد از نجات ۱۸ نفر از سیل در روستای شادکام بافق خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از صدا و سیما، محمد عشقی اظهار کرد: در ساعت ۱۹ شب گذشته با دریافت خبری مبنی بر گیر افتادن ۱۸ نفر در سیل روستای شادکام، دو تیم امدادی سیلاب و کوهستان هلال احمر شهرستان بافق با ۳ خودرو امدادی به منطقه اعزام شدند.

وی ادامه داد: با استفاده از تجهیزات کارگاه این افراد را نجات و به مکان امن انتقال دادند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر یزد بیان کرد: همچنین قبل از این حادثه ساعت ۱۶ دیروز تیم‌های امدادی به روستای قطرم بافق اعزام و پس از رهاسازی چندین خودرو گرفتار در سیل و خارج نمودن افراد از منازل متأثر از رودخانه‌ها تا پاسی از شب تلاش و خدمات رسانی کردند.

کد خبر 747969

دیگر خبرها

  • ادامه امدادرسانی هلال احمر در ۱۱ استان متأثر از سیل
  • تداوم امدادرسانی هلال احمر در مناطق متأثر از سیل و آبگرفتگی
  • ادامه امدادرسانی هلال احمر در ۱۱ استان متاثر از سیل
  • تداوم امدادرسانی نیرو‌های هلال احمر در مناطق متأثر از سیل و آبگرفتگی
  • نجات ۱۸ نفر از سیل در روستای شادکام بافق در استان یزد
  • امدادرسانی هلال احمر به ۱۳۰۰ نفر در۴۸ ساعت گذشته در۱۱ استان
  • امدادرسانی‌ نیروهای هلال احمر به ۱۱ استان متأثر از سیل و آب‌گرفتگی
  • ۱۱ استان کشور متأثر از سیل و آبگرفتگی / امدادرسانی نیرو‌های عملیاتی جمعیت هلال احمر به بیش از ۱۳۰۰ نفر
  • فرهنگ داوطلبی را به مردم آموزش دهیم/ ارائه خدمات باید منجر به توانمندسازی نیازمندان شود
  • ضرورت آموزش فرهنگ داوطلبی به مردم