Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-30@07:53:12 GMT

کجای جهان تئاتر هنری تجاری محسوب می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۶۶۵۲۶

کجای جهان تئاتر هنری تجاری محسوب می‌شود؟

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران پییش‌تر گفته بود «اینکه تئاتری بلیت‌های خود را در سایت به فروش برساند، دلیلی بر تجاری بودن آن تئاترها نیست و اگر چنین برداشتی شده، غلط است و تأکید می‌کنم روال تبلیغات تئاترهای هنری همانند گذشته است.» ایرج راد رئیس هیأت مدیره خانه تئاتر

اما روال تبلیغات آن‌طور که برزین ضرغامی گفته پیش نرفت و زیباسازی شهرداری تهران بر خلاف گفته‌های مدیرعامل خود، در را بر همان پاشنه قدیمی می‌چرخاند و با بی‌توجهی به هنرهای نمایشی که همیشه نیازمند حمایت در زمینه تبلیغات شهری است به گروه‌ها اعلام می‌کند؛ تئاتر چون بلیت فروشی دارد و مقوله‌ای تجاری است بیلبورد رایگان به آن تعلق نمی‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



من متوجه این مسأله که می‌گویند تئاتر یک کار تجاری‌ است نمی‌شوم. کجای جهان تئاتر را یک هنر درآمدزا محسوب می‌کنند که برخی در کشور ما این باور برایشان قطعی شده و مدام درباره آن حرف می‌زنند؟ باید از این مدیران فرهنگی پرسید که یک نمونه یا کشور در جهان را مثال بزنید که در آنجا تئاتر درآمدهای هنگفت دارد و به همین دلیل هم از آن حمایت مالی نمی‌شود. این تصویر کاملاً اشتباه است. اتفاقاً در همه جا از تئاتر به این دلیل که مخاطب خاص خود را دارد و مثل سینما نیست که گیشه‌های فروش بلیتش پاسخگوی هزینه‌های ساخت فیلم باشد حمایت می‌کنند. در خبرها خواندم که مدیران فرهنگی شهرداری تهران گفته‌اند چون تئاتر بلیت فروشی دارد و درآمد، پس تجاری حساب می‌شود و نمی‌توان از آن حمایت کرد. من نمی‌دانم این دوستان از کدام تئاتر حرف می‌زنند. تئاتری که بچه‌های زحمتکش و عاشق نمایش، بدون هیچ‌سرمایه‌گذار و پشتوانه‌ مالی آن چنان با هزار زحمت روی صحنه می‌برند چه فروش بلیتی دارد که آقایان به آن لقب تجاری می‌دهند. نکند انتظار دارند تئاتر را هم رایگان کنیم تا یکی‌یکی گروه‌های تئاتری زمین بخورند. من نمی‌خواهم درباره تئاترهای لاکچری حرف بزنم که سرمایه‌گذارها و پول‌های آن‌چنانی دارند و هرجای شهر که می‌روید بیلبوردهایشان را می‌بینید. ولی تئاترهای مستقلی که جوان‌ها با هزار خون دل و زحمت روی صحنه می‌برند واقعاً می‌شود به عنوان تئاتر تجاری حرف زد؟ برخی از دوستان به نظر اصلاً به تماشای این تئاترها نرفته‌اند که ببینند فروش بلیت آنها چطور است. فکر می‌کنم اینها بهانه است که هر گروهی نمایشی که مورد تأیید باشد از تعرفه تبلیغات معاف باشد. کدام تأیید؟ کدام نمایش؟ بعد هم که می‌گویند از هیچ گروه نمایشی حمایت نمی‌شود چون درآمد و بلیت فروشی دارند و... سؤال من این است که چرا انقدر مدیران ما در حرف حامی تئاترند ولی در نهایت حمایتشان رفتن به تئاترهای شناخته شده یا لاکچری است و هیچ توجهی به نسلی از جوان‌های بااستعدادی که امروز بی‌هیچ حمایتی کار می‌کنند ندارند. مسأله این است که ما نمی‌خواهیم به تئاتر توجه کنیم و این بزرگ‌ترین اشتباهی است که مدیران ما به آن تن می‌دهند. همه نهادهای فرهنگی باید از تئاتر بدون نگاه سلیقه‌ای و تجاری و سلیقه‌محور و... حمایت کنند و اگر این اتفاق نیفتد همین جوی باریک هم بسته می‌شود و روزهای سخت‌تری در انتظار تئاتر خواهد بود. چنین کاری با تبصره و بیانیه و حرف و شعار محقق نمی‌شود و یک دغدغه جدی لازم دارد.
 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۶۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با ۵۰۰ میلیون تومان در کجای تهران می‌توان خانه رهن کرد؟

با ۵۰۰ میلیون تومان می‌توان در محله پیروزی آپارتمانی با عمر بنای ۹ سال و دارای پارکینگ و یا در محله سبلان، واحدی ۶۲ متری و ۸ سال ساخت و دارای آسانسور و پارکینگ را به صورت رهن کامل اجاره کرد.

به گزارش اکوایران، بررسی بازار رهن و اجاره در تهران نشان می‌دهد هم‌اکنون تعداد فایل‌های اجاره در حال افزایش است و به نظر می‌رسد رفته رفته با نزدیک شدن به فصل جابه‌جایی‌ها، موجران به بازار وارد شده‌اند.

بنا به مشاهدات ما، با بودجه‌ای معادل ۵۰۰ میلیون تومان در پایتخت می‌توان واحدی با متراژ حدودی بین ۳۰ تا ۹۰ مترمربع با سن بنای نوساز تا ۳۰ سال ساخت را به صورت رهن کامل اجاره کرد.

برخی از واحد‌ها دارای امکاناتی همچون پارکینگ و آسانسور و انباری نیز هستند و برخی دیگر یک یا دو مورد از این ویژگی‌ها را دارند و اغلب یک الی دو اتاق خواب را دارا هستند.

با ۵۰۰ میلیون تومان می‌توان در محله پیروزی واحدی ۹ سال ساخت و دارای پارکینگ و یا در محله سبلان، واحدی ۶۲ متری و ۸ سال ساخت و دارای آسانسور و پارکینگ را به صورت رهن کامل اجاره کرد.

در محله سلسبیل، برای رهن کامل واحدی ۸۶ متری و ۱۷ سال ساخت، به همراه پارکینگ و انباری و در محله استادمعین، برای آپارتمانی ۵۶ متری و ۱۳ سال ساخت، ۵۰۰ میلیون تومان تعیین شده است.

آپارتمانی ۹۰ متری و ۴ سال ساخت در محله جوانمرد قصاب واپارتمانی ۵۰ متری و ۴ سال ساخت در طوس، ۵۰۰ میلیون تومان رهن کامل قیمت‌گذاری شده است.

شما در جدول زیر می‌توانید قیمت رهن و اجاره خانه در مناطق مختلف تهران را مشاهده کنید: 

دیگر خبرها

  • حرکتی بزرگ برای تجاری‌سازی دستاوردهای علمی دانشگاه امیرکبیر
  • تشکیل قرارگاه شهید آوینی فرصتی برای حمایت از تولیدات هنری است
  • خلیج‌ فارس امن‌ترین نقطه دریایی جهان است | اسکورت کشتی‌های تجاری ایران در آب‌های فرامرزی
  • کامران قاسم‌پور کجای ماجراست؟
  • دو انتصاب جدید در جشنواره اتقان
  • تونس حوزه هنری را نماینده تئاتر ایران می‌داند/مفاهیم مشترک تئاتری
  • موافق اجرای نمایش در سالن‌های خصوصی نیستم/ اقتصاد تئاتر رضایت‌بخش نیست
  • تفاهم تولید آثار نمایشی مشترک و حمایت از نمایشنامه‌های برتر منعقد شد
  • ایران آماده تعامل است/ ۱۵۳ میلیارد دلار حجم تجارت خارجی داریم
  • با ۵۰۰ میلیون تومان در کجای تهران می‌توان خانه رهن کرد؟