Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-09@00:21:14 GMT

مسئولیت ‌پذیری اجتماعی از مدارس به جامعه پمپاژ شود

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۶۷۳۵۵

مسئولیت ‌پذیری اجتماعی از مدارس به جامعه پمپاژ شود

به گزارش خبرنگار مهر، داود گرشاسبی، امروز در جلسه هم‌ اندیشی مدیران مدارس شهرستان مرند و حوزه علمیه با محوریت نماز جماعت مدارس که در مدرسه علمیه حضرت صاحب الزمان(عج) مرند برگزار شد، مدیران مدارس را نخبگان فرهنگی شهرستان دانست و گفت: مسئولیت‌پذیری اجتماعی باید از مدارس به جامعه پمپاژ گردد.

فرماندار شهرستان ویژه مرند با بیان اینکه مدیران و معلمان باید در صف اول نماز جماعت مدارس باشند، افزود: نهادینه‌ کردن نماز جماعت در مدارس با بکارگیری شیوه‌ ها و رفتارهای صحیح و الگوپذیری دانش ‌آموزان از عوامل مدرسه امکان ‌پذیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان مرند با تأکید بر نهادینه‌ کردن رفتارهای اخلاقی در جامعه با داشتن نگاه کلان و فرابخشی به مسائل ادامه داد: بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری، مبتنی بر نسل ‌سازی، فرهنگ‌ سازی و تربیت نسل جوان است.

همچنین در این جلسه، معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش شهرستان مرند با قدردانی از زحمات مدیران و معلمان در تربیت آینده‌سازان کشور به کسب رتبه‌های برتر استانی و کشوری دانش‌آموزان و فرهنگیان در حوزه‌های مختلف فرهنگی اشاره و تصریح کرد: اخیراً آموزش و پرورش شهرستان مرند در بین دستگاه‌ های اجرایی منطقه، رتبه برتر برگزاری بیشترین فعالیت‌های اوقات فراغت را کسب کرد.

اباذر کاظمی بر زیباسازی و رسیدگی به وضعیت نمازخانه مدارس تأکید کرد و اظهار داشت: با عنایت به آیات و روایات، بهترین امر به معروف، امر به اقامه نماز است.

همچنین در ادامه حجت الاسلام عباس اختیاری، مدیر مدرسه علمیه صاحب‌الزمان(عج) شهرستان مرند با اشاره به رونق ‌بخشیدن نماز جماعت در مدارس ابراز داشت: دانش‌آموزان هر اندازه از حیث بصیرتی، اعتقادی و مهارتی رشد یابند، به همان میزان از آسیب‌های مختلف اجتماعی در امان خواهند بود.

کد خبر 4795718

منبع: مهر

کلیدواژه: گام دوم انقلاب مرند نماز جماعت مدرسه انتخابات مجلس شورای اسلامی بوشهر مجلس شورای اسلامی ایلام گرگان قزوین بارش برف ثبت نام کاندیداها یاسوج تعطیلی مدارس بیرجند شهرکرد انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ویروس آنفلوانزا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۷۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باشگاه خبرنگاران پلیس در اردبیل راه اندازی شد

به گزارش خبرنگار مهر، فرمانده انتظامی استان اردبیل بعدازظهر دوشنبه در مراسم افتتاح باشگاه خبرنگاران پلیس در اردبیل اظهار کرد: در تولید و گسترش امنیت و حس خوشایند در این زمینه خبرنگاران و صاحبان رسانه‌ها نقش آفرین اصلی هستند و امیدواریم این حرکت توسعه نظم و امنیت را در جامعه منجر شود.

سردار جواد تقوی خاطرنشان کرد: پیش از این در قالب همیاران پلیس تعامل و ارتباط خوبی را با مجموعه آموزش و پرورش داشتیم که آثار مثبت این فعالیت را در کاهش وقوع جرایم به ویژه به حداقل رساندن تخلفات راهنمایی و رانندگی در بین خانواده‌ها شاهد بودیم.

وی اهمیت کار زیربنایی را با محوریت مدارس در گسترش مفاهیم ارزشی و انسانی یادآور شد و بیان کرد: ما باید تمامی فعالیت‌های آموزشی و فرهنگسازی را از دل مدارس آن هم در گروه‌های سنی پایه آغاز کنیم تا در فرآیند رشد نوجوانان و جوانان این آموزش‌ها مؤثر و تأثیرگذار باشد.

فرمانده انتظامی استان اردبیل افزود: با همراهی دانش آموزان خبرنگار پلیس بیش از هر زمان دیگر به وظیفه خطیر خود مسلط عمل کرده و انتظار بهبود فرآیندها را داریم.

در این مراسم مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل نیز بر اهمیت جهاد تبلیغ و تبیین اشاره و اظهار کرد: خبرنگاران و اصحاب رسانه در این سنگر نقش آفرین اصلی هستند.

کلام الله صفری خاطرنشان کرد: دانش آموزان در کنار حضور مؤثر در سنگر تعلیم و تربیت در فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ورزشی نقش آفرینی می‌کنند که این خود حرکتی پسندیده و شایسته به نظر می‌رسد.

کد خبر 6098671

دیگر خبرها

  • خبر مهم آموزش و پرورش برای دانش‌آموزان و معلمان
  • ۵ مددسرا و ۱۰ مرکز جامعه‌پذیری تا پایان سال افتتاح می‌شود
  • (ویدئو) پخش اقامه نماز جماعت به امامت یک زن روی آنتن تلویزیون
  • ایستگاه قانون، گامی در راستای افزایش دانش حقوقی دانش‌آموزان
  • پخش نماز جماعت به امامت یک زن در تلویزیون
  • ببینید | نماز جماعت بر عرشه ناو شهید ناظری سپاه
  • ببینید | اقدام خارج از عرف صداوسیما؛ پخش اقامه نماز جماعت به امامت یک زن روی آنتن تلویزیون
  • درگذشت امام جماعت مسجدی در اندونزی هنگام نماز صبح+ فیلم
  • باشگاه خبرنگاران پلیس در اردبیل راه اندازی شد
  • عدم تامین معیشت؛ مانع استقبال روحانیون از مسئولیت امامت جماعت