Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@22:50:52 GMT

علیرغم تحریم آمریکا از اس-۴۰۰ استفاده می‌کنیم

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۶۷۶۵۳

علیرغم تحریم آمریکا از اس-۴۰۰ استفاده می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «ابراهیم کالین» سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه در واکنش به تصویب لایحه تحریم آنکارا از سوی کمیته روابط خارجی سنای آمریکا، گفت: این اقدام حتی اگر به تائید کنگره آمریکا هم برسد تاثیری بر استفاده آنکارا از سامانه دفاع موشکی اس-۴۰۰ ندارد.

گفتنی است بهانه کمیته روابط خارجی سنای آمریکا برای تحریم ترکیه خرید سامانه پدافند هوائی اس- ۴۰۰ از روسیه عنوان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سناتور «باب منندز» یک از دموکرات های برجسه این کمیته در این خصوص در پیامی توئیتری گفت: این مصوبه نشان می دهد که رفتار ترکیه غیرقابل قبول است.

این در حالی است که با وجود گذشت چند ماه از تنش‌ها میان آمریکا و ترکیه در خصوص سامانه اس ۴۰۰، جنگ لفظی مقامات دو کشور در این رابطه همچنان ادامه دارد.

به عنوان مثال، روز گذشته  «مولود چاوش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه در بیانیه ای هشدار داد: اگر آمریکا به دلیل اقدام ترکیه در خرید سامانه موشکی اس ۴۰۰ تحریمی را علیه آنکارا اعمال کند، ترکیه نیز پایگاه هوایی اینجرلیک را تعطیل کرده و نظامیان آمریکایی از ترکیه خارج می شوند. ما بدترین سناریوی ممکن را بررسی کرده و تصمیم می گیریم. اگر آمریکا تحریمی را علیه ترکیه اعمال کند آنگاه موضوع پایگاه‌های اینجرلیک و ایستگاه راداری کورجیک در جنوب شرقی ترکیه را مد نظر قرار می دهیم.

کد خبر 4795740 مریم خرمایی

منبع: مهر

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا کنگره آمریکا تحریم های ترکیه سامانه اس 400 ابراهیم کالین ترکیه ایالات متحده آمریکا عراق رژیم صهیونیستی ایران سوریه دونالد ترامپ روسیه ترکیه ناتو عربستان سعودی لبنان فرانسه فلسطین داعش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۷۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کره‌شمالی: گروه‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها شکست خواهند خورد

سفیر کره‌شمالی در سازمان ملل امروز (یکشنبه) گفت، تلاش‌های آمریکا و دیگر کشورهای غربی برای تشکیل گروه‌های جدید نظارت بر تحریم‌ها علیه پیونگ‌یانگ محکوم به شکست است.

به گزارش ایسنا، گفته‌های «کیم سونگ» سفیر کره‌شمالی در سازمان ملل در واکنش به بیانیه مشترک آمریکا و متحدانش است که اخیرا منتشر شد و در آن، آنها خواستار تداوم فعالیت گروهی از کارشناسان ناظر بر تحریم‌ها علیه پیونگ‌یانگ شده‌اند.

به نقل از خبرگزاری رویترز، اوایل سال جاری میلادی روسیه در حالی تجدید فعالیت این گروه نظارتی تحت رهبری آمریکا را وتو کرد که این گروه، پیونگ‌یانگ را به ارسال تسلیحات به مسکو برای استفاده در جنگ اوکراین متهم کرده بود. اتهامی که مسکو و پیونگ‌یانگ رد می‌کنند.

خبرگزاری رسمی کره‌شمالی از قول سفیر این کشور در سازمان ملل گزارش کرد: «نیروهای متخاصم شاید دومین و سومین گروه نظارت بر تحریم‌ها را در آینده برقرار کنند اما آنها با گذر زمان نابودی خود را می‌بینند.»

لیندا توماس گرینفیلد، سفیر آمریکا در سازمان ملل ماه گذشته میلادی به منطقه غیرنظامی‌ شده بین دو کره رفت و به روسیه و چین تاکید کرد تا از حمایت از کره‌شمالی دست بردارند. سفر او پس از آن انجام شد که روسیه تمدید سالانه فعالیت هیات کارشناسان چند ملیتی را که طی ۱۵ سال گذشته اجرای تحریم‌های سازمان ملل را با هدف محدود کردن برنامه‌های هسته‌ای و موشکی کره‌شمالی نظارت کرده‌اند، رد کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • استقبال «اردوغان» از امیر کویت در آنکارا
  • ادعای ترکیه درباره شرط حماس برای کنارگذاشتن سلاح
  • کشتی‌گیران اسرائیلی به دلیل تحریم ترکیه، از حضور در المپیک پاریس محروم شدند
  • کره شمالی: هیات‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها، محکوم به شکست هستند
  • تحریم ترکیه طی چند روز بر مصرف‌کنندگان اسرائیلی تأثیر خواهد گذاشت؟
  • ترکیه: از تمام ابزار‌ها برای اعمال فشار به اسراییل استفاده می‌کنیم
  • واکنش طالبان به تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه
  • قدردانی طالبان از تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه
  • ترکیه: از تمام ابزارها برای اعمال فشار به اسراییل استفاده می‌کنیم
  • کره‌شمالی: گروه‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها شکست خواهند خورد