Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-08@17:45:30 GMT

۶۸۰ روستا از نعمت گاز بهره مند می‌شوند

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۶۷۹۲۵

۶۸۰ روستا از نعمت گاز بهره مند می‌شوند

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، سیروس شهبازی ماموریت اصلی شرکت گاز استان را تامین و توزیع گاز و سوخت پایدار برای مشترکان بخش‌های مهم خانگی، تجاری، صنعتی و... دانست و اظهار داشت: گاز یک منبع انرژی ارزان و سهل‌الوصول برای مصرف‌کنندگان در زمینه‌های مختلف است.

او در خصوص آخرین وضعیت گازرسانی استان، گفت: هم‌اکنون ۹۹.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ درصد خانوار‌های شهری در قالب ۲۸ شهر و ۷۲ درصد از خانوار‌های روستایی در قالب یک‌هزار و ۳۱۰ روستا از نعمت گاز برخوردار هستند.

به گفته مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه، در مجموع ۹۲ درصد خانوار‌های شهری و روستایی در قالب ۵۸۰ هزار مشترک خانگی، تجاری و صنعتی از نعمت گاز برخوردار هستند.

او به وجود ۲ هزار و ۵۴۳ روستا با جمعیت بالای ۲۰ خانوار در استان اشاره کرد و افزود: وزارت نفت در خصوص گازرسانی به روستا‌ها اولویت‌بندی کرده که اولویت نخست گازرسانی به روستا‌های بالای ۲۰ هزار خانوار است.

شهبازی با بیان اینکه در اولویت‌های بعدی روستا‌های زیر ۲۰ هزار خانوار را زیر پوشش قرار می‌دهیم، ادامه داد: برنامه وزارت نفت پوشش ۹۵ درصدی روستا‌های استان از نعمت گاز است.

او یادآور شد: عملیات‌های اجرایی گازرسانی هم‌اکنون در ۶۸۰ روستا با اعتبار اولیه ۴۰۰ میلیارد تومانی در دست پیمانکاران است.

این مسؤول گفت: با اتمام پروژه‌های مذکور ضریب نفوذی در بخش روستایی به ۹۱ درصد و در کل استان (خانوار‌های شهری و روستایی) به ۹۸ درصد می‌رسد.

شهبازی با بیان اینکه در بخش پروژه‌های اجرایی در سرتاسر استان روزانه ۳ هزار متر شبکه کار می‌شود، افزود: از ابتدای سال‌جاری تا به امروز ۵۳۰ کیلومتر شبکه در سطح استان اجرا شده که در راستای آن ۱۰ هزار مشترک جدید اضافه و ۸ هزار علمک نیز نصب شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه به فعالیت ۷۴ جایگاه سی. ان. جی در سطح استان اشاره و بیان کرد: این تعداد جایگاه‌ها روزانه ۸۰۰ هزار مترمکعب گاز مصرف می‌کنند یعنی چیزی در حدود ۳۰ هزار خودرو از جایگاه‌ها سوختگیری انجام می‌دهند.

او مصرف گاز روزانه استان را در حال حاضر حدود ۱۳.۵ میلیون مترمکعب اعلام کرد و گفت: ۲ هزار و ۲۸۵ واحد صنعتی و ۱۸ شهرک صنعتی استان، از نعمت گاز برخوردار هستند.

شهبازی در ادامه اشاره‌ای نیز به حذف قبوض کاغذی گاز در استان داشت و در این رابطه، خاطرنشان کرد: از ابتدای آذرماه این کار را در راستای حفاظت از محیط زیست و صرفه‌جویی در هزینه‌ها شروع کرده‌ایم.

او  ادامه داد: لازم است مشترکان شماره اشتراک روی قبض گاز خود را به سامانه ۳۰۰۰۶۱۸۳۰۰ ارسال کنند تا در سامانه ثبت شوند.

به گفته این مسئول، تاکنون ۶۲ درصد از مشترکان شرکت گاز استان اطلاعات خود را ارسال و برای حذف قبوض کاغذی در سامانه مورد نظر ثبت شده‌اند.

شهبازی در خصوص مزیت حذف قبوض کاغذی، اضافه کرد: در سال هشت دوره کنتورخوانی مشترکان انجام می‌شد که در راستای آن ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار قبض صادر می‌شد.

او افزود: هر سه تا قبض معادل یک برگ کاغذ A۴ است، یعنی سالانه یک‌میلیون و ۶۰۰ برگ کاغذ A۴ استفاده می‌شد حال اگر هر برگه را پنج گرم تصور کنیم تقریبا معادل ۸ هزار کیلوگرم می‌شود، برای هر هزار کیلوگرم کاغذ ۲۴ درخت نیاز است، به عبارتی سالانه باید ۲۴ هزار درخت برای صدور قبض کاغذی گاز مشترکان استان قطع شود.

انتهای  پیام/ز

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گاز رسانی وزارت نیرو اخبار اقتصادی جایگاه سوختگیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۷۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۸ و ۸ دهم درصد نرخ باسوادی در کهگیلویه و بویراحمد

فریبا زرافشان با اشاره به اینکه نرخ باسوادی در کهگیلویه و بویراحمد با یادآوری پراکندگی و سختگذر بودن روستا‌های استان تاکید کرد: رشد سوادآموزی در کهگیلویه وبویراحمد با همت جهادی آموزش دهنده‌ها صورت گرفته است.   وی بیان کرد:در سال تحصیلی جاری ۷۲۱ آموزش دهنده در حوزه سوادآموزی کهگیلویه و بویراحمد فعالیت دارند.   رییس اداره سوادآموزی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمدتصریح کرد: امسال ۱۰ هزار و ۹۶ نفر در ۸۱۸ کلاس درس زیرپوشش طرح‌های نهضت سوادآموزی هستند.   وی رویداد روستای باسواد به عنوان یک ابتکار را از دیگر فعالیت‌ها برای کاهش نرخ بی سوادی ذکر کرد و افزود: با تشکیل شورای سوادیار روستا این طرح نقش مهمی در کیفیت بخشی به سوادآموزی است.   زرافشان اجرای طرح "شناسایی کوچه به کوچه، محله به محله و روستا به روستا را از دیگر طرح‌های مهم برای افزایش نرخ باسوادی در برخی نقاط ذکر کرد و افزود: دولت در کنارسوادآموزی برنامه‌های دیگری برای افزایش سواد اجتماعی جامعه هدف در دست اجرا دارد.   وی ابراز کرد:طرح خواندن با خانواده، حلقه‌های کتابخوانی و آموزش عملی نماز از جمله برنامه‌های تکمیلی دولت برای سوادآموزان است.   زرافشان خاطرنشان کرد: همچنین مسابقات علمی و کار با رایانه برای برای شرکت کنندگان در دوره تحکیم اجرا می‌شود.   وی شناسایی، جذب، آموزش و نظارت و ارزشیابی سنین ۱۰ تا ۴۹ را جامعه هدف نهضت سواد آموزی دانست و خاطر نشان کرد:براساس سرشماری سال ۱۳۹۵ نرخ باسوادی جمعیت استان در رده سنی ۱۰ تا ۴۹ ساله، به ۹۲/۸ درصد رسید و مطابق با برآورد سال ۱۴۰۰ به بالای ۹۵ درصد رسید. باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • حق بیمه اجتماعی ۱۰۴ بانوی سرپرست خانوار در قشم پرداخت شد
  • در هیچ کشوری مانند ایران رهن و اجاره گرفته نمی‌شود
  • بهره‌مندی ۵۸۰ خانوار روستایی خراسان جنوبی از اینترنت پرسرعت
  • بهره مندی هزار و ۶۸۳ شهر و روستای کردستان از گاز طبیعی
  • ۱۸۳ روستای خدابنده با جمعیت بالای ۲۰ خانوار از نعمت برق برخوردار است
  • ۹۸ و ۸ دهم درصد نرخ باسوادی در کهگیلویه و بویراحمد
  • ۳۰۰ روستای لرستان از نعمت آب شرب سالم بهره‌مند می‌شوند
  • تامین آب پایدار روستا‌های بخش گابریک نیازمند تخصیص اعتبار
  • بهره‌برداری از ۴۰۶ پروژه عمرانی در روستا‌های کرمانشاه
  • روستا‌های بالای ۱۰ خانوار بخش مرکزی گناوه برق‌رسانی می‌شوند