Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسینقلی قوانلو روز پنجشنبه در نشست هیات تجاری استان سامارای فدراسیون روسیه در مرکز استان مازندران گفت: شرایط اقتصادی ۲ کشور ایران و روسیه و مواجه بودن این دو همسایه با دشمن مشترکی به نام تحریم اقتصادی آمریکا ، انتظار همکاری و تعمیق روابط تجاری را توجیه پذیر می کند. 

وی با بیان اینکه تا کنون حجم مبادلات تجاری مازندران و ایران با استان سامارای و روسیه به تعادل نرسیده است ، افزود: سال جاری حجم واردات ایران از استان سامارای حدود ۱۱۰ میلیون دلار بود در حالی که صادرات ایران به این استان هیچگاه در بهترین شرایط از مرز ۳۰ میلیون دلار عبور نکرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل صمت مازندران با اشاره به اینکه شرایط جمعیتی ، توان تجاری ، جغرافیای اقتصادی و اهمیت تجاری ۲ استان مازندران و سامارای هم شکل است ، افزود: انتظار داریم که طرف تجاری ما نیز بسترهای فعالیت های تجار مازندرانی و ایرانی را در آن استان فراهم سازد. 

قوانلو با اشاره به اینکه مازندران بزرگ ترین تولیدکننده برنج ، خاویار ، لبنیات و مرکبات در خاورمیانه و حاشیه دریای خزر است که همه این محصولات را سامارا از خارج وارد می کند ،افزود: انتظار ما این است که سامارای برای محصولات استان مازندران درها را بیشتر بگشاید و تسهیلات بیشتری فراهم کند. 

وی تاکید کرد: ما ثابت کردیم که همیشه از روابط تجاری با استان های فدراسیون روسیه استقبال کرده ایم و می طلبد طرف مقابل نیز برای ما همین شرایط را ایجاد کند. 

مدیرکل صمت مازندران اظهار داشت که این توانایی در ایران و استان مازندران وجود دارد که سطح تجارت و صادرات به استان سامارا و دیگر استان های روسیه افزایش دهد و فقط منتظر راهگشایی طرف مقابل است.  

قوانلو همچنین گفت: مازندران این توانایی و آمادگی را نیز دارد در استان سامارای سرای تجاری ایجاد کند.

استان سامارای با جمعیت حدود سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفری یکی از واحدهای فدرالی فدراسیون روسیه است که در ناحیه فدرالی ولگا قرار گرفته و مرکز آن شهر سامارای است.

حجم تجارت این استان با ایران در سال میلادی گذشته ۲۳ میلیون دلار بود که بنا به گفته مسئولان آن در پنج ماه نخست امسال به بیش از ۱۱۰ میلیون دلار رسید. 

برچسب‌ها روسیه وزارت صنعت معدن و تجارت اتاق بازرگانی ایران مازندران ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روسیه وزارت صنعت معدن و تجارت اتاق بازرگانی ایران مازندران ایران روسیه وزارت صنعت معدن و تجارت اتاق بازرگانی ایران مازندران ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۸۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی پنجشنبه‌ها مراودات اقتصادی را به سه روز کاهش می‌دهد

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل نود مجلس گفت: باید توجه کرد که مسئله تعطیلی روز پنجشنبه کشور باعث اختلاف چهار روزه مراودات اقتصادی کشور ما با بازارهای جهانی می‌شود. - اخبار سیاسی -

الهام آزاد عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، درباره بحث افزایش تعطیلات آخر هفته و تعطیلی شنبه یا پنجشنبه، اظهار کرد: باید توجه کرد که مسئله تعطیلی روز پنجشنبه کشور باعث اختلاف چهار روزه مراودات اقتصادی کشور ما با بازارهای جهانی می‌شود.

وی با اشاره به مزایای تعطیلی روزهای شنبه، گفت: به نظر می‌رسد تعطیلی شنبه‌ها گام بلندی با هدف بهبود شرایط اقتصادی کشور باشد و به نوعی ما را به بازار‌های جهانی می‌رساند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با اشاره به تعداد روزهای تعطیل در کشور، گفت: در کشور ما (با احتساب 26 روز تعطیل رسمی و 52 روز تعطیل روز جمعه) تعداد تعطیلات سالانه 104 روز است که نسبت به متوسط جهانی پایین‌تر است؛ لذا اگر تعداد تعطیلات آخر هفته در ایران 2 روز باشد، میزان تعطیلات سالانه، 125 روز می‌شود که با متوسط جهانی هم همخوانی دارد.

آزاد بیان کرد: اگر در ایران تصمیم به تعطیلی پنجشنبه گرفته شود، تنها کشوری در جهان خواهیم بود که این روز را تعطیل کرده است و احتمالاً این موضوع، مراودات مالی و اقتصادی ایران با دنیا را با مشکلاتی مواجه خواهد کرد چرا که تنها 3 روز در هفته فرصت باقی می‌ماند.

انتهای‌پیام/

دیگر خبرها

  • معاون رئیسی : دارایی بلوکه شده در عراق نداریم / برخی مراودات مالی وجود دارد که همیشه با گفت‌وگو حل شده
  • تشدید بارش‌های بهاری در آسمان مازندران
  • گزارش سفیر ایران در روسیه به امیرعبداللهیان
  • تلاش برای افزایش مراودات تجاری با کشور ترکمنستان
  • سامانه جدید بارشی فردا به مازندران می‌رسد
  • راه اندازی سامانه نظارت مردمی دیوان محاسبات مازندران
  • ۸۴۹ هزار تردد در تعطیلات نیمه اول اردیبهشت در جاده‌های مازندران
  • صادرات ۱۰۸ هزار تنی کالا به روسیه در فروردین ماه
  • تعطیلی پنجشنبه‌ها مراودات اقتصادی را به سه روز کاهش می‌دهد
  • ثبت بیش از ۸۴۹ هزار تردد طی تعطیلات اواسط اردیبهشت در محور‌های مازندران