Web Analytics Made Easy - Statcounter

 علی عبدی  روز پنجشنبه در همایش مشترک کارشناسان نظام مهندسی ساختمان و اداره کل استاندارد البرز افزود: برای استحکام بخشی به بناها و سازه ها در برابر حوادث توجه به کیفیت مصالح ساختمانی و رعایت الزامات ایمنی ضروری است.

وی  اقدمات موثر مهندسان ناظر در اجرای استاندارد، کنترل استفاده از مصالح ساختمانی مشمول استانداردهای اجباری حین ساخت، استعلام فرآورده های ساختمانی مشمول استانداردهای اجباری از استاندارد ، مراجعه به سامانه ۱۰۰۰۱۵۱۷برای استعلام فرآورده های ساختمان  ، مشارکت در بروز رسانی ، تدوین و بازنگری استاندردهای ملی فرآورده های ساختمانی ، ترغیب  سازندگان پروه های عمرانی به استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد را ضروری دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبدی گفت : استاندارد ها به ۲ دسته اجباری و تشویقی تقسیم می شود، استاندارد اجباری رعایت آن برای تولید کننده ها اجباری است و توزیع کننده ها را مکلف کرده که از توزیع کالاهای غیر استاندارد خودداری کنند.

وی ادامه داد: ۷۱ استاندارد ملی مشمول استانداری اجباری است که ساختمانی، شیمی ساختمان،  برق و الکترونیک ، مکانیک و تاسیسات ساختمان  از جمله آنها است.

معاون ارزیابی و انطباق اداره کل استاندارد البرز بیان داشت : رعایت استانداردهایی که مقاومت ساختمان را در مقابل زلزله بیشتر می کند  مورد تاکید است. 

۱۱۵ واحد تولیدی مصالح  ساختمانی در استان البرز  وجود دارد و تاکنون در این بخش  ۲۰۹ پروانه استاندارد صادر شده است.

عبدی گفت : امسال در بخش صنعت ساختمان البرز ۱۵ استاندارد تشویقی  صادر کرده ایم

وی اهم اقدامات نظارتی اداره کل استاندارد البرز را بازسی از مراکز عرصه فرآوده های ساختمانی است ، شناسایی و کنترل مراکز تولید فرآورده های ساختمانی ، خرید فرآورده های ساختمانی مشمول استاندارد اجباری از مراکز عرصه و ارسال به آزمایشگاه های همکار برای آزمون ، بازدید های مشترک با سایر دستگاه های نظارتی از مراکز عرضه فرآورده های ساختمانی مشمول استاندارد اجباری ذکر کرد.

وی گفت: سیاست سازمان ملی استاندارد این است که از کالایی نمونه برداری شود که به دست مصرف کننده نهایی برسد.

به گفته عبدی، ۴۰ درصد مصرف انرژِی کشور در بخش ساختماها است که باید به مصرف صفر حرکت کنیم.

همایش یک روزه مهندسان ناظر ساختمان و استاندارد با هدف ارتقای کیفیت ساخت بناها و تبادل نظر برای همکاری بیشتر برگزار شد.

برچسب‌ها مصالح ساختمانی استاندارد استان البرز سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مصالح ساختمانی استاندارد استان البرز سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور مصالح ساختمانی استاندارد استان البرز سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۸۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب رتبه دو کشوری در شاخص بی دردی زایمان طبیعی

به گزارش جام جم آنلاین البرز،شهرام صیادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت:هفته ملی ماما با شعار هر ماما یک سفیر جوانی جمعیت از ۱۵ اردیبهشت ماه آغاز می‌شود و جامعه مامایی در ارتقای شاخص‌های رشد جمعیت و زایمان طبیعی در استان تلاش‌های زیادی انجام داده است.

دکتر صیادی خاطر نشان کرد در سال گذشته بیش از ۱۱ هزار زایمان طبیعی در استان انجام شده است و زایمان طبیعی در مادران ایرانی فرزند اول با رشد ۲/۳ درصدی همراه بوده است.

رییس دانشگاه افزود: استان البرز در شاخص‌های بی دردی زایمان طبیعی رتبه ۲ کشوری را دارد و در سال گذشته این شاخص رشد داشته است.

وی با بیان اینکه طبق استاندارد جهانی به ازای هر دو مادر باید یک ماما وجود داشته باشد گفت: خوشبختانه این شاخص در تمامی بیمارستان‌های استان که زایشگاه دارند رعایت شده است و فقط بیمارستان کمالی با این استاندارد کمی فاصله دارد و یکی از اولویت‌های دانشگاه در ارتقا جامعه مامایی افزایش تعداد ماما شاغل در بیمارستان کمالی است که به شاخص جهانی استاندارد برسیم.

دیگر خبرها

  • سکانس‌هایی از فیلم نگهبان شب
  • شهری عجیب با شهروندانی در یک ساختمان! (+عکس)
  • جمع آوری روغن زیتون از بازار چهارمحال و بختیاری
  • جمع آوری روغن زیتون با نام تجاری «سابرسو»
  • پیش‌بینی جدید مشاوران املاک از قیمت مسکن در ماه‌های آینده/ الان خانه بخریم یا نخریم؟
  • بیش از ۱۲۰۰ ماما در استان البرز فعالیت می‌کنند
  • تحقق ۱۲۸ درصدی آزمون کمیت محصولات پیش بسته بندی
  • اجرای موفقیت‌آمیز آزمون نمونه‌های طرح پیش بسته‌بندی در خراسان جنوبی
  • کسب رتبه دو کشوری در شاخص بی دردی زایمان طبیعی
  • ثبت بیش از ۱۱ هزار زایمان طبیعی در البرز