Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-27@14:35:21 GMT

حمله راکتی به اطراف فرودگاه بین‌المللی بغداد

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۶۸۳۳۳

حمله راکتی به اطراف فرودگاه بین‌المللی بغداد

به گزارش جماران؛ منابع خبری چهارشنبه گزارش دادند؛ دو فروند راکت به اطراف فرودگاه بین‌المللی بغداد اصابت کرده است.

به گزارش پایگاه خبری الاخباریه عراق، این دو فروند راکت در نزدیکی حصار امنیتی فرودگاه بین‌المللی بغداد فرود آمده و تاکنون گزارشی در خصوص خسارت‌های احتمالی آن دریافت نشده است.

بامداد دوشنبه نیز دو فروند موشک در اطراف فرودگاه بین‌المللی بغداد، هم‌جوار با محل حضور نیروهای آمریکایی فرود آمده بود که بر اثر آن دستکم پنج نفر زخمی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاکنون بارها پایگاه‌های نظامی آمریکا در عراق هدف حملات راکتی و خمپاره‌ای قرار گرفته‌اند.

از پایگاه‌های نظامی «ویکتوریا» در حومه فرودگاه بین المللی بغداد در غرب پایتخت، «التاجی» شمال بغداد، «الحبانیه» و «عین الاسد» در استان الانبار، «پایگاه هوایی بلد» در استان صلاح الدین، «رینگ» در کرکوک، «القیاره» در نینوا و پایگاه اربیل به عنوان معروف‌ترین پایگاه‌های نظامی آمریکا در عراق یاد می‌شود.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 عراق فرودگاه بغداد قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۸۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر دوربین مداربسته از لحظه حمله پهپادی به میدان گازی در عراق | جزئیات جدید از حمله پهپادی | ویدئو

دریافت 157 KB

به گزارش همشهری آنلاین، رسانه‌های عراقی امروز با انتشار تصاویر لحظه قرار گرفتن میدان گازی کورمور در استان سلیمانیه، جزئیات جدیدی از این حمله منتشر کردند و گزارش دادند که این حمله با یک پهپاد صورت گرفته است.

خبرنگار شبکه العهد در استان سلیمانیه عراق از ورود یک کمیته تحقیق از بغداد به این استان برای بررسی زوایای پنهان حمله عصر روز جمعه به این میدان گازی خبر داد. وی گفت که انگشت اتهام سیاست‌مداران کُرد، به سمت گروه‌های مرتبط با ترکیه است.

طی سه سال اخیر، این پنجمین بار است که میدان گازی کورمور که از سال ۲۰۰۷ احداث شده، هدف حمله قرار می‌گیرد. این میدان گازی در منطقه «قادر کرم» از توابع منطقه چمچمال در استان سلیمانیه قرار دارد که در آن شرکت اماراتی دانه گاز مشغول به کار است.

در پی این حمله، رئیس جمهور عراق ، عبداللطیف جمال رشید، آن را به شدت محکوم کرد و خواستار بررسی ابعاد گوناگون این حمله و مجازات عاملان آن شد.

گروه‌ رسانه‌ای «الاعلام الامنی» عراق نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که بر اساس دستورات فرمانده کل نیروهای مسلح، فرماندهی عملیات مشترک، در راستای کشف ابهامات حمله پهپادی به میدان گازی کورمور کمیته تحقیقات فنی را تشکیل داده است.

فرماندار چمچمال رمک رمضان صبح شنبه (۲۷ آوریل) با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد که شمار جان‌باختگان این حادثه به ۴ تن رسیده و ۲ تن نیز به شمار مجروحان اضافه شده است و ۶ کشته و زخمی این حادثه همگی شهروندان یمنی فعال در شرکت دانه‌گاز هستند.

کد خبر 847459 منبع: فارس برچسب‌ها هواپیما - پهپاد خبر ویژه عراق

دیگر خبرها

  • نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند
  • تصاویر دوربین مداربسته از لحظه حمله پهپادی به میدان گازی در عراق | جزئیات جدید از حمله پهپادی | ویدئو
  • حمله پهپادی به یک میدان گازی در سلیمانیه عراق
  • جزییاتی از حمله پهپادی به یک میدان گازی در سلیمانیه عراق
  • حمله موشکی به میدان گازی سلیمانیه عراق
  • شواهد جدید از به گلوله بستن مردم توسط آمریکایی‌ها در کابل
  • حملات موشکی، راکتی و پهپادی مقاومت لبنان و فلسطین به پایگاه‌های مختلف صهیونیست‌ها
  • آمریکا مهاجم فرودگاه کابل را به افغانستان منتقل کرده بود
  • افشاگری سی‌ان‌ان از فاجعه فرودگاه کابل هنگام خروج نظامی آمریکا
  • حمله موشکی و راکتی مقاومت به سه پایگاه نظامی رژیم صهیونیستی