Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@20:51:23 GMT

۲۲۶ نفر در مناطق سیلزده لرستان بیمه بیکاری گرفتند

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۶۸۳۷۰

۲۲۶ نفر در مناطق سیلزده لرستان بیمه بیکاری گرفتند

علی آشتاب روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در مجموع چهار هزار و ۸۰۰ کارگر در مناطق سیلزده کشور مشمول بیمه بیکاری شدند که در لرستان نیز فراخوان این مهم اعلام و بر مبنای خود اظهاری کارگران و بررسی های انجام شده، ۲۲۶ نفر از این خدمت بهره مند شدند.

وی ادامه داد: امسال بیمه بیکاری برای ۲ هزار و ۳۱نفر در استان مقرر شده و با توجه به اهمیت حرفه آموزی، ۲۳۰ نفر از این تعداد برای یادگیری مهارت های اشتغال، به آموزش فنی و حرفه ای معرفی شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مقرری بیمه بیکاری معادل یک پایه حقوق است تصریح کرد: مقرری بیمه بیکاری به کارگرانی که بدون میل و اراده از کار بیکار شوند تعلق می گیرد که تشخیص آن و تاریخ وقوع بیکاری به عهده واحدهای تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان ادامه داد: در بنگاههای اقتصادی پرداخت مزد و حقوق کارگران از محل کار، تولید محصول و فروش تولیدات است بنابراین محصول کمی و کیفی برای کارگران حائز اهمیت می باشد و هرگونه وقفه در کار تولید و فعالیت بنگاه های اقتصادی به هیچ عنوان پذیرفته نیست.

آشتاب در خصوص شرایط بیمه بیکاری  اضافه کرد: هرگونه تغییر یا بازسازی خط تولید، جابجایی کارگاه و ماشین آلات که به منظور کاهش وابستگی و بهینه کردن تولید در راستای سیاست اقتصادی و اجتماعی دولت صورت گیرد، تغییر ساختار اقتصادی تلقی می شود و کارکنان این قبیل بنگاهها که به طور موقت بیکار می شوند در چهارچوب بند الف تبصره ۷ قانون بیمه بیکاری از مقرری استفاده می نمایند.

وی  تاکید کرد: مدیران و کارفرمایان این بنگاهها موظف هستند طرح تغییر ساختار اقتصادی خود را به تصویب استانها برسانند و اسامی کارکنان مشمول که به طور موقت بیکار می شوند با مدت زمان استفاده از مقرری بیمه بیکاری را اعلام کنند تا پس از تایید و تصویب شورای عالی کار، نسبت به بیمه بیکاری این افراد اقدام شود.

حدود ۲۶۰ هزار کارگر در کشور با دریافت مقرری ماهانه بیمه بیکاری تحت حمایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار دارند.

برچسب‌ها مناطق سیل زده وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان بیمه بیکاری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مناطق سیل زده وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان بیمه بیکاری مناطق سیل زده وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان بیمه بیکاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۸۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادای احترام جامعه کار و کارگری آذربایجان غربی به شهدا

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، به مناسبت هفته کار و کارگر مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی به همراه جمعی از مردم و مسئولین به مقام شامخ شهدا ادای احترام کردند.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان آذربایجان غربی در این مراسم گفت: یاد و خاطره شهدا موجب اعتلای پرچم مقدس کشور مان می‌شود

دهقانی افزود:  بر همگان لازم است یاد و اهداف شهدا را زنده نگه داریم و بر وصیت های شهدا عمل نماییم.

نظیر این مراسم در نقاط مختلف آذربایجان غربی نیز برگزار شد.

 

 

دیگر خبرها

  • کاهش ۳ درصدی نرخ بیکاری گیلان
  • بیکاری در کشور تک رقمی شد
  • کاهش ۳ درصدی نرخ بیکاری گیلان/ برخورد قضایی با ۱۵۰ کار فرمای متخلف
  • بازگشت ۳۰۰۰ واحد تعطیل به تولید/ ۱.۲ میلیون نفر بیمه شدند
  • جوانان باید به دنبال کسب مهارت برای ایجاد شغل باشند
  • ادای احترام جامعه کار و کارگری آذربایجان غربی به شهدا
  • بیش از ۳۰۰ برنامه هفته کار و کارگر در مازندران برگزار می‌شود
  • گرامیداشت هفته کارگر در مازندران با ۳۰۰ برنامه
  •  اخبار رسمی کالابرگ‌ فقط از مراجع رسمی وزارت رفاه پیگیری شود
  • هشدار وزارت کار درباره پیامک‌های جعلی کالابرگ