Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-02@03:12:55 GMT

شهیدی که لباس پاسداری را هرگز بدون وضو نپوشید

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۶۸۳۹۱

شهیدی که لباس پاسداری را هرگز بدون وضو نپوشید

شرط شهید با همسرش احترام و پاسداشت ویژه به لباس مقدس پاسداری بود به نحوی که خود هرگز، این لباس مقدس آغشته به خون مطهر شهدا را درطول خدمت بدون وضو نپوشید و همسر مکرمه اش نیز هیچگاه این لباس مقدس را به همراه لباس های دیگر و بدون وضو نشست. ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۶ رسانه ها خواندنی نظرات - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم،  به مناسبت 20 آذر سالروز شهادت سرگرد پاسدار شهید احمد جلالی نسب، مدافع حرم حضرت زینب(س)، مرور کوتاهی داریم بر زندگی پرافتخار وی که توسط برادر شهید به نگارش درآمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بسم رب الشهدا و الصدیقین

شهید مدافع حرم حاج احمد جلالی نسب شم آبادی فرزند علی اصغر در سی ام شهریور 1352 در روستای نمونه کشوری شهید پرور شم آباد  دیده به جهان گشود و بعد از هفت سالگی با مهاجرت خانواده به شهر مقدس قم  ، در این ام القرای تشیع ، رشد و نمو یافت.

این شهید والامقام به دلیل شدت علاقه وافر به جهاد و شهادت و خدمت به اسلام و انقلاب در سال 1373 به همراه برادر کوچکترش لباس مقدس پاسداری برتن نمود و وارد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گردید.

شرط شهید با همسرش احترام و پاسداشت ویژه به لباس مقدس پاسداری بود به نحوی که خود هرگز،  این لباس مقدس آغشته به خون مطهر شهدا  را درطول خدمت بدون وضو نپوشید و همسر مکرمه اش نیز هیچگاه این لباس مقدس را به همراه لباس های دیگر و بدون وضو نشست.

پدر شهید،  بسیجی جانبازی بود که در رژیم منحوس پهلوی خدمت سربازی نرفته و فراری بود و گفته بود :« من و فرزندانم به طاغوت خدمت نخواهیم نمود اما آرزو دارم خون فرزندانم در راه آزاد سازی قدس شریف ریخته شود.»

لیکن ایشان پس از انقلاب بارها داوطلبانه در دفاع از اسلام و کیان اسلامی به جبهه های حق علیه باطل مشرف و به شرف جانبازی نائل گشت و درعاقبت امر نیز در اثر عوارض ناشی از آن جراحت ها در سال 1393 آسمانی شد.

احترام ویژه به والدین ، نماز اول وقت ترجیحا به جماعت در مسجد و خدمتگذاری خالصانه و بی ریا در هیئات مذهبی و تبعیت محض و مخلصانه از مقام عظمای ولایت از شاخصه های اخلاقی این شهید بود و خادمی مجالس اهل بیت عصمت و طهارت در هیئات مخصوصا در هیئت رزمندگان اسلام قم و همچنین خدمت افتخاری در واحد تنظیف حرم بی بی فاطمه معصومه (س) از اهم افتخارات ایشان بود.

عشق وافر و عطش دفاع از حریم اهل بیت و شور دلدادگی و شهادت طلبی ایشان باعث گردید پس از مدت زیادی پیگیری و توسل در سال 1395 توفیق دفاع از حرم آل الله را کسب نماید.  این شهید والامقام در اولین مرحله اعزام که به همراه برادر کوچکتر پاسدارش (موسی) عازم سوریه شد به فیض جانبازی نائل گشت و در سومین اعزام پی در پی بالاخره دعا و آرزوی پدر ، پس از غریب چهل و پنج سال در حق ایشان به هدف اجابت رسیده و حاج احمد عزیز در تاریج 95/9/20 در مصاف تن به تن و رودر رو با دشمن وهابی و تکفیری در شهر تدمر سوریه با مقاومت غیرتمندانه درس شجاعت ، ایستادگی و حریت داده و با اصابت مستقیم موشک بر جسم مطهرش مزد مجاهدت وخلوص و دلدادگی اش را با رسیدن به کاروان عظیم شهدا دریافت نموده و روح بلند و ملکوتی اش ناظر  به وجه الله گشت و مادر شهیدپرورش نیز پس از اطلاع از خبر غرورآفرین شهادت فرزند ، پس از حمد الهی فرمود: « خداوند این قربانی را از من قبول فرماید و ای کاش پدر مرحومتان زنده بود و این روز را می دید ، دشمن بداند که راه و رسم شهادت کور شدنی نیست و سه فرزند دیگرم نیز آماده شهادتند.»  این خانواده اکنون  افتخار دارد که ده فرزند پاسدار انقلاب ،  سه جانباز و چهار مدافع حرم جان برکف و لبیک گوی امام انقلاب در دفاع از انقلاب و اسلام دارد.

برادر و همرزم شهید : موسی جلالی نسب

منبع:فارس

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه رسانهها

R41383/P/S9,1299/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۸۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از وابستگی مطلق دفاعی به توان دفاعی و بازدارندگی رسیدیم

جانشین ریاست سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به پیشرفت ایران در قدرت دفاعی و بازدارندگی، گفت: از وابستگی مطلقی که قبل انقلاب وجود داشت اکنون به جایی رسیده‌ایم که ما را تحریم می‌کنند تا به کشورهای دیگر موشک و پهپاد نفروشیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، سردار سیدقاسم قریشی امروز در آیین گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی و تجلیل از مربیان بسیج استان چهارمحال و بختیاری، ضمن گرامیداشت مقام معلم و هفته عقیدتی سیاسی، اظهار داشت: پاسداران در رسالت پاسداری خود پیمانی با خدا بستند تا جان و هستی خود را در راه امنیت مردم فدا کنند.

وی با بیان اینکه الگوی ما در انقلاب اسلامی و پاسداری، حضرت اباعبدالله(ع) و حضرت امیرالمؤمنین(ع) است، عنوان کرد: برای همین است که پاسداری از انقلاب و اسلام، مقدس است.

جانشین ریاست سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه ایران اسلامی در حوزه‌های مختلف از جمله قدرت دفاعی و بازدارندگی، پزشکی، علم و فناوری، پیشرفت بسیاری داشته است، گفت: به خاطر توان دفاعی مادی و معنوی به سپاه و بسیج و نیروهای مسلح ایران باید افتخار کرد.

وی ادامه داد: در توان دفاعی و تسلیحات نظامی، از وابستگی مطلقی که قبل انقلاب وجود داشت اکنون به جایی رسیده‌ایم که ما را تحریم می‌کنند تا به کشورهای دیگر موشک و پهپاد نفروشیم.

قریشی خاطرنشان کرد: اعتقاد و معنویت عامل مهمی در توان دفاعی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است.

انتهای پیام/7540/

دیگر خبرها

  • تشییع و خاکسپاری شهید دفاع مقدس در گناوه برگزار می‌شود
  • گناوه میزبان شهید دوران دفاع مقدس خواهد بود
  • تشییع و خاکسپاری پیکر ۲۰ شهید دفاع مقدس در ۹ استان‌
  • شهدای کربلای ۵ و عاشورا مهمان مسجد مقدس جمکران
  • پیکر دو شهید گمنام در مسجد جمکران مقدس آرام می‌گیرد
  • ۲ شهید گمنام در آستان مقدس مسجد جمکران آرام می‌گیرند
  • شناسایی هویت شهید دفاع مقدس
  • برگزاری آیین سوگواری شهادت امام صادق‌(ع) در باغ موزه انقلاب
  • تغییر در میزبانی استان کرمان از شهدای گمنام
  • از وابستگی مطلق دفاعی به توان دفاعی و بازدارندگی رسیدیم