Web Analytics Made Easy - Statcounter

پس از آن که شهردار تهران و رییس بنیاد مستضعفان تفاهمنامه ای در دفتر شهردار به امضا رساندند. رییس بنیاد مستضعفان بازدید سرزده ای ازساختمان در حال احداث پلاسکو داشت. یک هفته ای بود فعالیت های عمرانی این پروژه به دلیل عدم ارائه نقشه از سوی مالک ودریافت پروانه ساختمانی متوقف شده بود. در این فاصله جلسه ای در کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران هم برگزارشد و ۵ تصمیم برای رفع ابهامات و سرعت بخشی به روند ساخت و ساز قانونی پلاسکو گرفته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبدالرضا گلپایگانی معاون معماری وشهرسازی شهردار تهران نیز درخصوص آخرین وضعیت پروانه ساختمانی پلاسکو و جزییات جلسه ای که در شورای شهر تهران با موضوع ساختمان جدید پلاسکو داشته اند  گفت: در جلسه تاکید بر این بود که ساختمان جدید پلاسکو حتما باید پروانه ساخت دریافت کند زیرا صراحت قانونی در این رابطه وجود دارد.

 وی ادامه داد : طراح و مجری پروژه و مسئولیت کسی که  به عنوان مدیر یا مهندس ناظر حضور دارد باید  کاملا شفاف و روشن باشد و از نظر فنی برایمان اطمینان حاصل شود که ساخت و سازی که دارد انجام می شود منطبق بر اصول فنی و مقررات ملی ساختمان و ضوابط و معیارهای طرح تفصیلی است.

معاون شهردار تهران با اشاره به این که پلاسکو شرایط ویژه دارد و به همین دلیل  وظیفه مدیریت شهری است  که در این رابطه  کمی مساعدت کند گفت: ابهاماتی وجود داشت  از جمله این که مالک پلاسکو تصور می کرد براساس بندی از صورت جلسه ای که  با  شهردار وقت منطقه امضاء کرده (که البته ایشان ادعا می کنند این امضاء در شرایط خاصی بوده و بند را بعدا اضافه کرده اند.) پروانه  به صورت رایگان صادر شود، اما قانون این اجازه را نداده که پروانه را به صورت رایگان صادر کنیم؛ موضوع دریافت عوارض کاملا قانونی است؛ ولی این هم نیست که بگوییم   بنیاد مستضعفان اول باید عوارض را بدهد تا پروانه را بدهیم کمکی که می توانیم به بنیاد  کنیم این است که در بده بستان هایی که با بنیاد داریم  عوارض محاسبه شده  را هم به عنوان بدهی بنیاد منظور  کنیم یعنی فیش اعلام عوارض صادر می شود عدد قطعی را به عنوان بدهی بنیاد در حساب و کتاب های فی مابین با بنیاد لحاظ می کنیم. اگر شورای اسلامی شهر تهران تشخیص داد این عوارض بخشیده شود،   این عدد از حساب بدهی بنیاد خارج می شود در غیر این صورت یک بدهی است و نحوه پرداختش باید تعیین تکلیف شود.

گلپایگانی با اشاره به موضوع پارکینگ ساختمان جدید پلاسکو گفت : مالک پلاسکو تصورش این بود که نباید   پارکینگ تعیین کنند؛ ما با اشاره به مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری بر این موضوع  تاکید کردیم ولی پارکینگ در خود ملک نیست؛ براساس مصوبه شورای عالی پارکینگ بایددر محیط پیرامونی و جای مناسب باشد که چند گزینه هم در این رابطه وجود دارد  یکی از گزینه ها زمینی است که متعلق به خود بنیاد است(پارکینگ اکبر) که مربوط به زمانی است  که قرار بوده پلاسکو طبقاتی نشود و به صورت شش طبقه ساخته شود ولی میراث با آن موافقت نکرد به این دلیل که در حریم ساختمان ژاندارک بود. برای ساخت پارکینگ زیرزمین این هم به عنوان یک گزینه مطرح است که قرار شده بنیاد با میراث فرهنگی گفتگو کند و اگر این اجازه را داد همان جا پارکینگ را بسازند. ایراداتی که بر روی نقشه ها بود که  اصلاح شده و تغییرات مورد نظر را انجام داده اند، نقشه ها برای سازمان نظام مهندسی فرستادیم و اگر تاییدش را بدهد در اینجا با چند آیتمی که داریم پروانه را صادر می کنیم تا عملیات اجرایی  بدون مشکل تداوم داشته باشد.

۲۳۵۲۳۱ کد خبر 1330373

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: شهرداری تهران پلاسکو شهر تهران باشگاه استقلال آندره استراماچونی ایالات متحده آمریکا ایران و آمریکا لیگ برتر نوزدهم استان کردستان موسیقی عراق محیط زیست دونالد ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۸۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویکرد جدید ارائه خدمات در شهرداری اصفهان/ تقویت خدمات‌دهی در ایام اربعین حسینی

معاون خدمات شهری شهردار کربلا با بیان اینکه شاهد رویکرد جدیدی از ارائه خدمات در شهرداری اصفهان از جمله سیستم زمان‌بندی حمل زباله هستیم، گفت: امیدواریم بتوانیم تجربیات موفق شهرداری اصفهان را به‌خوبی به شهردار کربلا انتقال دهیم.

علی یحیی‌عبد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به سفر اخیر خود به شهر اصفهان اظهار کرد: با دعوت رسمی شهردار اصفهان به اصفهان آمدیم و در هفته فرهنگی اصفهان با جشنواره پوپک افتخار حضور در نصف جهان را داشتیم.

وی افزود: به دلیل اشتراکات بین شهرداری‌های اصفهان و کربلا و مردم این دو شهر، علاوه بر جشنواره‌ای که در آن حضور داشتیم، با شهردار اصفهان، معاون خدمات شهری شهردار و تیم استانداری دیدار داشتیم که تمام مباحث حول محور اربعین بود و امیدواریم بتوانیم بالاترین سطح انتقال تجربه را از سوی شهرداری اصفهان داشته باشیم.

معاون خدمات شهری شهردار کربلا با اشاره به دیدار با مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان، گفت: امیدواریم بتوانیم تجربیات موفق شهرداری اصفهان را به‌خوبی به شهردار کربلا انتقال دهیم؛ البته طبق توافق با شهرداری اصفهان مقرر شد در تأمین ماشین‌آلات تخصصی حمل پسماند، جاروی مکانیزه شست‌وشو و کیسه‌های زباله در ایام اربعین به شهرداری کربلا کمک شود.

یحیی‌عبد با بیان اینکه علاوه بر تأمین ماشین‌آلات تخصصی که از اصفهان وارد شهر کربلا می‌شود، برای تأمین نیروهای فنی نیز از شهرداری اصفهان کمک می‌خواهیم، تصریح کرد: طبق توافق طرفین، شهرداری اصفهان حدود دو تا سه هفته یعنی ۲۰ روز قبل از اربعین و سه روز بعد از اربعین به شهر کربلا خدمات‌دهی می‌کند.

وی با بیان اینکه احداث باغ‌های بانوان در سطح مناطق شهرداری اصفهان، باغ پرندگان با نگهداری گونه‌های مختلف پرندگان برای ما قابل توجه بود، ادامه داد: نمونه کوچک باغ پرندگان در شهر کربلا وجود دارد، اما در صدد گسترش آن هستیم؛ بعضی ارتباطات بین شهرداری اصفهان و کربلا ویژه است که در ایام اربعین سال‌های قبل نیز این همکاری را دیدیم.

معاون خدمات شهری شهردار کربلا با بیان اینکه مقرر شد در ایام اربعین مکانی در اختیار شهرداری اصفهان برای اطلاع‌رسانی، فرهنگ‌سازی و آموزش در شهر کربلا قرار داده شود، گفت: نصب بنرهای جمع‌آوری زباله در محل‌های پرتردد به زبان عربی از دیگر اقداماتی است که مقرر شد در اربعین حسینی انجام شود، البته خدمات شهرداری اصفهان در تمام حوزه‌ها در ایام اربعین قابل وصف نیست.

یحیی‌عبد با بیان اینکه شاهد رویکرد جدیدی از ارائه خدمات در شهرداری اصفهان از جمله سیستم زمان‌بندی حمل زباله هستیم، خاطرنشان کرد: مردم اصفهان فرهنگ بالایی دارند و به مهمان‌نوازی شهرت دارند.

کد خبر 751090

دیگر خبرها

  • رویکرد جدید ارائه خدمات در شهرداری اصفهان/ تقویت خدمات‌دهی در ایام اربعین حسینی
  • طرح نهضت ملی مسکن رضوانشهر در مرحله صدور پروانه
  • معاون شهردار تهران: قرارداد چین ابهامی ندارد و باعث افتخار است
  • سامانه پایش اجرای مصوبات شورای شهر تهران رونمایی شد
  • معاون شهردار تهران: قرارداد چین ابهامی ندارد و باعث افتخار ماست
  • رونمایی از سامانه پایش اجرای مصوبات شورای شهر تهران | معاون شهردار: نظارت گریز نیستیم
  • ایجاد ۳۰هزار پارک حاشیه‌ای در مناطق یک، ۴ و ۵ | ۱۰ پارکینگ جدید در تهران ساخته می‌شود
  • جمع‌آوری نمای کامپوزیت برخی از بیمارستان‌های تهران به دلیل ناایمن‌بودن
  • احداث ۲۰ پروژه جدید در جنوب تهران/ ساخت پارکینگ زیرسطحی در محله جوادیه
  • بسته‌های تشویقی شهرداری جهت رغبت در نوسازی بافت‌های فرسوده!