Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیماران خراسان جنوبی در حالی در صف انتظار طولانی برای درمان می‌نشینند که مشکلاتی اعم از کمبود پزشک متخصص بر رنج بیماری‌شان می‌افزاید و شرایط دشواری را پیش رویشان ترسیم می‌کند. ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۶ استانها خراسان جنوبی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، بر کسی پوشیده نیست که بیمارستان‌ها یکی از مهمترین مراکز خدمت رسانی به مردم بوده که روزانه با افراد زیادی از اقشار مختلف مردم مواجه است؛ بنابراین خدمت رسانی هرچه بیشتر و بهتر به مردم نیازمند تامین تجهیزات و به روز رسانی امکانات موجود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که مردم خراسان جنوبی به ویژه در شهرستان‌ها از دیرباز از کمبودهایی مانند کمبود پزشک متخصص و انتظار چند ماهه در بحث سونوگرافی برخی بیمارستان‌های تامین اجتماعی رنج می‌برند؛ اما طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در سال جاری 70 نیروی متخصص برای خراسان جنوبی جذب شده است.

با توجه به اینکه تعداد زیادی از جمعیت استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند جای سوال است که با جذب 70 نیروی متخصص نمی‌توان چند متخصص را در بیمارستان‌های تامین اجتماعی استان به کار گمارد تا مشکل کنونی مردم رفع شود.

کمبود پزشک متخصص در بیمارستان‌های تامین اجتماعی

فاطمه زهرایی یکی از اهالی بیرجند در گفتگو با خبرنگار تسنیم با گلایه از نبود پزشک متخصص در بیمارستان‌های تامین اجتماعی گفت: با وجود اینکه ماهیانه مبالغی برای هزینه بیمه از حقوق همسرم کم می‌شود اما باز هم به دلیل نبود پزشک متخصص مجبور هستیم به مطب پزشکان مراجعه کنیم.

وی افزود: از مسئولان تقاضا داریم به فکر قشر نیازمند باشند و حداقل پزشکان متخصص را برای بیمارستان‌های تامین اجتماعی تأمین کنند.

یک ماه است که در انتظار گرفتن نوبت برای سونوگرافی هستم

مریم حسینی یکی دیگر از بیماران بیمارستان شهید دکتر رحیمی بیرجند که مدت زیادی است که در انتظار گرفتن نوبت برای پزشک متخصص و سونوگرافی است بیان کرد: حدود یک ماه است که در انتظار گرفتن نوبت برای سونوگرافی هستم.

وی عنوان کرد: دلیل این انتظار طولانی برای گرفتن نوبت کمبود پزشک متخصص در بیمارستان‌های دولتی است و بیشتر اقشار مردم درآمد زیادی ندارند که به بیمارستان‌های دیگر مراجعه کنند و مجبور هستند یا مدت‌ها در انتظار نوبت بمانند و یا بی‌خیال بیماری خود شوند.

به دلیل بالا بودن هزینه‌ها مردم بی خیال درمان می‌شوند

علی هاشمی یکی دیگر از بیماران بیمارستان شهید دکتر رحیمی بیرجند نیز گفت: کارگر هستم و ماهیانه مبلغی از حقوقم برای حق بیمه کم می‌شود اما به دلیل نبود پزشک متخصص مجبور هستیم با این درآمد بسیار کم به مطب‌های خصوصی برویم و هزینه‌های بسیاری را پرداخت کنم.

هاشمی بیان کرد: درخواست ما این است که مسئولان به فکر قشر کارگر باشند و در بیمارستان‌های دولتی پزشکان متخصص بیشتری را قرار دهند تا مردم مجبور نشوند به مطب‌های خصوصی بروند و یا به دلیل بالا بودن هزینه‌ها بی خیال درمان شوند.  

سهمیه بیمارستان‌های تامین اجتماعی از اختصاص نیروهای متخصص صفر است

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان جنوبی نیز در گفتگو با خبرنگار  تسنیم در بیرجند اظهار داشت: نیاز به نیروی متخصص نیاز شناور است و در هر زمان با توجه به شرایط نیروهای خاصی نیاز است.

فرزاد فیروزی با اشاره به نیروهای متخصص مورد نیاز در بیمارستان‌های سطح استان افزود: در حال حاضر نیروهایی اعم از رادیولوژی، داخلی، اطفال، بیهوشی، آسیب شناسی، جراحی و غیره در بیمارستان‌های تامین اجتماعی مورد نیاز است.

چالش جدی کمبود متخصص در استان فارس؛ کلافگی مردم ممسنی از شلوغی بیمارستانشهرستان کاشمر از کمبود متخصص سونوگرافی رنج می‌بردکمبود متخصص رادیولوژی از محدودیت‌های اساسی درمان استان زنجان است

وی با گلایه از عدم اختصاص نیروی متخصص به بیمارستان‌های تامین اجتماعی بیان کرد: به طور کلی بیمارستان‌های ما از اختصاص نیروهای متخصص محروم هستند و سهمیه تامین اجتماعی صفر است.

مدیر درمان  تامین اجتماعی خراسان جنوبی بیان کرد: از دیدگاه قانون ما حق داشتن سهمیه پزشک متخصص را داریم چون حق بیمه شدگان تامین اجتماعی است که از فارغ التحصیلان وزارت بهداشت در مراکز درمانی خود سهمی داشته باشند اما  تاکنون این حق استیفا نشده است.

فیروزی خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس این امر را در برنامه پنج ساله خود گنجانده اما تاکنون محقق نشده است.

زیرساخت‌های درمانی در استان عالی اما خدمات رسانی ضعیف است

وی یادآور شد: در خراسان جنوبی زیرساخت‌های درمانی از جهات مختلف بسیار خوب است اما به دلیل نبود متخصص خدمات بسیار ضعیف شده است.

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه وزارت بهداشت باید به مناطق محروم توجه ویژه‌ای داشته باشد اظهار داشت: در این راستا مدت زیادی است که رایزنی‌هایی انجام داده‌ایم اما جواب درستی به دست نیاورده‌ایم و اگر عنایت شود این زیرساخت‌ها فراهم شود به نفع همه مردم است چون مردم محروم خراسان جنوبی توان پرداخت فرانشیز در مطب‌ها را ندارند.

جذب پزشک متخصص از بازار آزاد

فیروزی با اشاره به اینکه در حال حاضر بسترها، زیر ساخت‌ها و تجهیزات در استان فراهم است افزود: در شهرستان‌های قاین، فردوس و طبس امکان به کارگیری متخصص را داریم چنانچه وزارت بهداشت در این زمینه با ما همکاری کند فعال خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی مکرر به ما پیشنهاد می‌دهد که از بازار آزاد سلامت نیرو جذب کنیم درحالی که بعد از پیاده سازی طرح تحول سلامت نیروهای آزاد در بازار سلامت کم شده و نیروی آزاد در بازار کار به ندرت در دسترس است و این توجیه نمی‌تواند کارگشا باشد.

به راستی با توجه به شعار مسئولان مبنی بر «خدمت بی‌منت به مردم» انتظار می‌رود در توزیع عادلانه متخصصین بین بیمارستان‌های مختلف استان این شعار جامه عمل پوشانده شود.

انتهای پیام/ ‍255/ز

R41348/P/S6,56/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۸۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوت پزشک طرحی در جاسک تکذیب شد

به گزارش صدای ایران از ایرنا،دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان شامگاه چهارشنبه با اتنتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد: انتشار خبر فوت این پزشک در جاسک موجب ایجاد شایعه‌ها و نگرانی‌هایی بین رسانه‌های رسمی و غیررسمی، مردم و جامعه پزشکی شده است.

دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در این اطلاعیه ضمن تسلیت به خانواده این پزشک و جامعه پزشکی توضیح داد: مرحومه دکتر زهرا ملکی قربانی پزشک طرحی در تاریخ ۳۰ دی ماه ۱۴۰۲ به دلیل مشکلات رفت و آمد و به درخواست خود، از بیمارستان جاسک به بیمارستان پارسیان منتقل و در آن‌جا مشغول به کار شد.

آخرین شیفت وی در بیمارستان پارسیان، ۲۰ فروردین ۱۴۰۳ بود و بعد از آن به تهران و نزد خانواده خود سفر کرده و فوت در تهران اتفاق افتاده است.

این اطلاعیه‌ی افزاید: هیچ گزارشی از درگیری و ضرب و جرح توسط بیمار یا همراهان بیمار در هیچ یک از دو محل خدمت ایشان (جاسک و پارسیان) وجود ندارد. همچنین از زمان آغاز بکار این پزشک در استان هیچ مشکل کاری یا نارضایتی و شکایت یا درخواستی برای رفع مشکل از طرف نامبرده به دانشگاه منتقل نشده است و به همین دلیل فوت وی نمی‌تواند هیچ گونه ارتباطی با محل خدمت وی داشته باشد.

دانشگاه علوم پزشکی از رسانه‌ها و سایر افراد خواست اخبار را از منابع موثق و معتبر دریافت و از انتشار اخبار کذب و شایعات خودداری کنند.

طی روز‌های گذشته خبر فوت این پزشک طرحی جوان تحت عنوان مرگ خودخواسته در جاسک منتشر شده بود.

دیگر خبرها

  • جلب رضایت مردم اساس کار مسوولان کردستان است
  • پیگیری نوبت دهی الکترونیک در بیمارستان‌های تامین اجتماعی
  • فوت پزشک طرحی در جاسک تکذیب شد
  • آمادگی بسیج سازندگی برای برطرف کردن مشکلات و کمبود‌های عشایر
  • مجلس دوازدهم به وضعیت معیشتی و مشکلات اقتصادی رسیدگی کند
  • بهت پزشکان داوطلب غزه از شدت جراحات در بیمارستان‌ها
  • صدور کیفرخواست برای‌ متهم قتل پزشک ماهشهری
  • وزیر کشاورزی: کالاهای مورد نیاز مردم تأمین شده است
  • زنگ خطر کمبود «آب» در شاهرود/ اهمیت بیش از پیش حفظ «شاهوار»
  • کیفرخواست متهم قتل یک پزشک در بندرماهشهر صادر شد