Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-07@11:41:48 GMT

ترفندی برای کاهش ریسک سرطان در افراد چاق

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۶۸۸۳۷

ترفندی برای کاهش ریسک سرطان در افراد چاق

خبرگزاری میزان- محققان می‌گویند مصرف روزانه آسپرین با دوز پایین ریسک مرگ ناشی از سرطان، مخصوصا در افراد دارای اضافه وزن، را کاهش می‌دهد. تاریخ انتشار: 11:11 - 21 آذر 1398 - کد خبر: ۵۷۶۲۷۴

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان،مطالعه نشان می‌دهد مصرف سه بار یا بیشتر آسپرین در هفته با کاهش ریسک مرگ ناشی از سرطان و همچنین مرگ به هر دلیل دیگری مرتبط است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نتایج نشان می‌دهد تاثیر حفاظتی آسپرین در افراد دارای اضافه وزن با شاخص توده بدنی ۲۵ تا ۲۹.۹، به مراتب مشهودتر است.

این مطالعه شامل حضور بیش از ۱۴۶ هزار نفر در آزمایش غربالگری سرطان بین سال‌های ۱۹۹۳ تا ۲۰۰۸ بود. محققان دریافتند آسپرین با دوز پایین موجب کاهش ریسک مرگ ناشی از سرطان تا ۱۵ درصد و مرگ به هر دلیلی تا ۱۹ درصد شد.

بیشتر بخوانید: چه کسانی باید آسپرین مصرف کنند؟

«هولی لومنز کروپ»، سرپرست تیم تحقیق از موسسه ملی سرطان آمریکا، در این باره می‌گوید: «تمرکز اولیه ما بر سرطان کلورکتال بود، چراکه شواهد زیادی نشان می‌دهد مصرف آسپرین ریسک مرگ ناشی از سرطان‌های دستگاه گوارش را کاهش می‌دهد.»

این نتایج از توصیه سازمان خدمات پیشگیرانه آمریکا حمایت می‌کند که اعلام کرده افراد ۵۰ تا ۵۹ ساله که با مشکل خونریزی مواجه نیستند بهتر است به منظور پیشگیری از سرطان روده بزرگ، آسپرین با دوز پایین مصرف نمایند.

هنوز کسی علت تاثیر حفاظتی آسپرین را در این مورد نمی‌داند، اما به گفته لومنز کروپ، «شواهد حاکی از عملکرد ضدالتهابی این دارو است.»

وی در ادامه می‌افزاید: «سرطان‌های دستگاه گوارش، سرطان‌های به شدت مرتبط با التهاب هستند و از اینرو، آسپرین هم بیشترین تاثیر را بر سرطان‌های این ناحیه از بدن دارد.»

به گفته محققان، مصرف آسپرین تنها روش یا بهترین راه کاهش ریسک سرطان کلورکتال نیست، بلکه حفظ وزن سالم، تحرک فیزیکی، ترک سیگار و مصرف کمتر گوشت قرمز هم می‌تواند به کاهش این ریسک کمک کند.

منبع: مهر
انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: وزن اخبار سلامت اخبار پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۸۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطرات مصرف ویپ و پاد برای افراد

حمید سهراب‌پور فوق تخصص ریه‌ در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، با اشاره به برخی اخبار در رابطه با استفاده از گاز خنده برای قلیان اکسیژن و ... گفت: این موضوع مورد تکذیب پژوهشگران این طرح قرار گرفت، اساسا گاز خنده دارویی است که برای بیهوشی مورد استفاده قرار می گیرد و جای دیگری مصرف ندارد و فکر نمی کنم که وزارت بهداشت چنین اجازه‌ای حتی در مرحله تحقیقاتی داده باشد استفاده از چنین گازی برای چنین مصرفی یک اقدام غیر علمی است.

او همچنین در رابطه با ادعای برخی افراد برای استفاده از قلیان بدون استفاده از زغال و آتش برای بهبود عملکرد ریه نیز گفت: استفاده از چنین قلیانی برای بهبود عملکرد ریه نیز مبنای علمی ندارد چرا که اصلا اثر مثبتی ندارد و تنها ممکن است اثر روحی برای مصرف کنندگان داشته باشد.

وی همچنین با تأکید بر اینکه اساسا هرنوع دودی اعم از دود اسپند تا دود خودرو و ... برای ریه ضرر دارد، گفت: امروزه گرایش به قلیان در بین جوانان افزایش پیدا کرده است که آسیب آن بسیار بیشتر از سیگار است. حجم دودی که با هربار استنشاق دودی که از طریق قلیان وارد ریه افراد می‌شود با مصرف یک پاکت سیگار است.

سهراب‌پور بیان کرد: از سوی دیگر با توجه به استفاده از مواد شیمیایی برای خوشبو کردن تنباکوی قلیان، دود آن به شدت آغشته به مواد سمی و خطرناک است و بدتر از سیگار اثر سرطان‌زایی دارد. همچنین لوله و شلینگ قلیان محلی برای رشد انواع میکروب، قارچ و باکتری است و با توجه به مصرف اشتراکی قلیان خطر بیماری‌زایی برای بسیاری افراد دارد.

این فوق تخصص ریه همچنین در رابطه با مصرف انواع ویپ، پاد و سیگارهای الکترونیکی نیز گفت: این وسایلی که در داخل کشور با توجه به اعلام وزارت بهداشت از طریق قاچاق و غیر قانونی وارد کشور شده‌اند. فارغ از این موضوع حتی اگر این وسایل به صورت قانونی وارد کشور می‌شدند و استانداردهای لازم هم را عم رعایت می‌کردند، باز هم مصرف آنها عوارض خاص خود را دارند این مسأله ثابت شده که جویس‌های مورد استفاده در انواع ویپ و پاد نیز آلوده به مواد شیمایی بوده و آسیب‌رسان هستند و باید جلوی مصرف آن گرفته شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آیا سرمایه‌گذاری همان پس‌انداز است؟
  • افزایش سرطان‌های سطح چشم / تشدید علائم بیماری‌های چشمی با قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا
  • خطرات مصرف ویپ و پاد برای افراد
  • مصرف دخانیات از مهم‌ترین عوامل ایجاد سرطان دهان
  • حقایق مهم و جذاب درباره سلامتی بدن
  • ترفندی برای خوشمزه‌تر شدن خورش بادمجان که هر کسی نمی‌داند
  • کاهش ریسک ابتلا به سرطان با مصرف روزانه ۲ عدد گوجه فرنگی
  • هشدار به سیگاری ها؛ مرگ بیش از ۱۴ میلیون نفر بر اثر مصرف سیگار
  • کدام‌ سرطان‌ها با سیگار کشیدن سراغ ما می آیند
  • ۵ روش از مؤثرترین درمان‌های مکمل در بهبود سرطان