Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-26@20:31:13 GMT

استیضاح ترامپ را پیش می‌برم

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۶۹۳۱۵

استیضاح ترامپ را پیش می‌برم

خبرگزاری آریا- رئیس مجلس نمایندگان آمریکا: با وجود اینکه با استیضاح بوش مخالفت کرده بودم، از استیضاح ترامپ حمایت می‌کنم و آن را پیش می‌برم.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از شبکه سی ان ان، نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در نشستی در واشنگتن گفت: با وجود اینکه با استیضاح جورج دبیلو بوش در سال 2006 به خاطر دروغ گفتن در مورد سلاح های هسته ای عراق مخالفت کرده بودم، از استیضاح دونالد ترامپ به خاطر مسائل مربوط به اوکراین حمایت می کنم و آن را به پیش می برم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نانسی پلوسی گفت: زمانی که من برای نخستین بار رئیس (مجلس نمایندگان) شدم، درخواست‌های زیادی از من شد که رئیس جمهور بوش را به خاطر جنگ عراق استیضاح کنم. اما من به شدت با آن مخالف بودم. من در آن زمان، یکی از اعضای ارشد کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان بودم و سپس به یکی از رهبران آن مجلس تبدیل شدم. از اینرو، من می‌دانستم که هیچ سلاح هسته‌ای در عراق وجود نداشت. آن‌ها می‌بایست تمام اطلاعاتی را که در این زمینه داشتند در اختیار ما قرار می‌دادند و آن اطلاعات نشان نمی‌داد که سلاح هسته‌ای در عراق وجود دارد. من می‌دانستم که آن مسئله، به منزله ارائه اطلاعات نادرست به مردم بود. اما با وجود این از دیدگاه من، آن مسئله، دلیلی برای استیضاح (بوش) نبود.
وی گفت آن‌ها برنده انتخابات شدند و مردم را نمایندگی می‌کردند و تا به امروز، هنوز هم مردم فکر می‌کنند این کار درستی بود (که ما بوش را استیضاح نکردیم). مردم فکر می‌کنند عراق ارتباطی با (حملات) 11 سپتامبر داشت و به نظر من کاری که آن‌ها کردند، مشمئز کننده بود. اما اگر کسی بخواهد دلیلی برای آن پیدا کند، می‌تواند این مسئله را مطرح کند. آن‌ها بیل کلینتون را به خاطر یک بی مبالاتیِ شخصی و ارائه اطلاعات نادرست درباره آن، استیضاح کردند.
نانسی افزود برخی از همان افراد الان می‌گویند: این مسئله دلیلی برای استیضاح (ترامپ) نیست! آن‌ها بیل کلینتون را به خاطر کار احمقانه‌ای که انجام داد، استیضاح کردند. البته من او را دوست دارم و فکر می‌کنم او رئیس جمهور بزرگی بود، اما حماقت او در آن زمینه و بی آبرو کردن خانواده اش، مسئله‌ای است که باید در نظر بگیریم. آن‌ها این کار را با بیل کلینتون انجام دادند و می‌خواستند در مورد بوش هم همین کار را بکنند. من تمایل ندارم که استیضاح به یک رویه در آمریکا تبدیل شود.
نانسی پلوسی در ادامه گفت  در مورد گزارش مولر، فرهیختگان دانشگاهی و هزار کارشناس حقوقی بیانیه‌ای نوشتند و گفتند آنچه که در این گزارش آمده است قابل استیضاح است. بخش زیادی از چیز‌هایی که در گزارش مولر آمده است زمانی آشکار خواهد شد که برخی از مسائل دادگاهی حل شوند، اما آن مسائل برای مردم آنقدر واضح نبود.
این در حالی است که اوکراین همه تردید‌ها را از بین برد. کاملاً آشکار بود که رئیس جمهور امنیت ملی ما را تضعیف کرد، نظام درستِ انتخاباتی ما را به خطر انداخت و سوگند ریاست جمهوری خود را زیر پا گذاشت. این مسئله‌ای است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: استیضاح ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۹۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد کاربران عراقی از توییت اردوغان درباره بغداد

توصیف رئیس‌جمهور ترکیه از بغداد به عنوان «یکی از شهرهای تمدن کهن ما» با واکنش‌های گسترده کاربران عراقی در شبکه‌های اجتماعی مواجه شد.

به گزارش ایسنا، «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور ترکیه پس از پایان سفر به عراق در روز دوشنبه، با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «به دعوت برادر عزیزم محمد شیاع السودانی نخست‌وزیر عراق و بعد از مدتی طولانی از دیدن دوباره بغداد، یکی از شهرهای تمدن کهن ما، بسیار خرسند شدم».

این پیام با انتقادات گسترده کاربران پلتفرم ایکس در عراق مواجه شد و بسیاری آن را محکوم کردند.

برخی از کاربران با اشاره به استعمارگری امپراطوری عثمان در عراق، نوشتند اشغال این کشور توسط عثمانی بدترین چیزی است که در تاریخ بغداد به یادگار مانده است و مقدمه تمامی درد و رنج امروز عراق است.

توییت اردوغان

رئیس‌جمهور ترکیه روز دوشنبه پس از ۱۳ سال به بغداد و اربیل سفر کرده و با مقامات عراق دیدار کرد.

در این سفر چندین توافق‌نامه و یادداشت تفاهم در بخش‌های گوناگون میان ۲ کشور امضا شد و موضوع مبارزه با حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) از محورهای اصلی مذاکرات ۲ طرف بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کاخ سفید: برنامه‌ای برای سفر اردوغان به آمریکا وجود ندارد
  • جو بایدن به زودی می‌میرد | دلیل پیروزی احتمالی ترامپ مشخص شد
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • سناریو زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • انتقاد کاربران عراقی از توییت اردوغان درباره بغداد
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویان مخالف اسرائیل را به شدت سرکوب کند
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویانی که مخالف (نسل‌کشی) اسرائیل در غزه هستند را به شدت سرکوب کند
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!