Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، یدالله موحد صبح پنجشنبه در تشریح تدابیر و اقدامات پیشگیرانه و مقابله با جرایم و تخلفات انتخاباتی قبل از روز اخذ رأی در استان کرمان گفت: ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی ضمن رصد و شناسایی  عوامل ساخت و پخش شایعات مخرب و مخل نظم و امنیت عمومی، در فضای حقیقی و مجازی،متخلفین و مجرمین را  به شعب ویژه قضایی رسیدگی به جرایم انتخاباتی معرفی خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس ستاد پیشگیری از جرائم وتخلفات انتخاباتی در استان کرمان بیان کرد: هدف از تشکیل این ستاد، هماهنگی در صیانت از سلامت انتخابات و کاهش جرایم و آسیب های مرتبط با آن از طریق تمهید و اقدامات پیشگیرانه و ارتقاء سطح مسئولیت پذیری و پاسخگویی همه جریان‌ها، احزاب، نامزدها، ستادهای تبلیغاتی، طرفداران و ... و همچنین دستگاه‌ها و نهادهای ذی‌ربط است.

رئیس شورای قضائی استان کرمان عنوان کرد: یکی از رسالت های ستاد پیشگیری از جرائم وتخلفات انتخاباتی در استان کرمان، اتخاذ تمهیدات پیشگیرانه و مقابله با جرایم و تخلفات انتخاباتی در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی است.

وی افزود: این ستاد با همکاری سایر نهاد های امنیتی، انتظامی برنامه‌ریزی، مراقبت لازم را برای جلوگیری از شعار نویسی، پخش اعلامیه و شب نامه و به طور کلی تبلیغات در فضای حقیقی و مجازی با مضمون سیاه نمایی چهره نظام، تشویش اذهان عمومی و ترویج مطالب خلاف واقع علیه انتخابات و کاندیداهای انتخاباتی می کند.

موحد بیان کرد: رصد عملیات روانی دشمن در شبکه‌های اجتماعی، کانال‌ها، درگاه‌های وب، شبکه پیامکی تلفن همراه، بات‌ها و ربات‌ها و برخورد قانونی با موارد تخلف از دیگر اقدامات این ستاد در استان کرمان خواهد بود.

وی اضافه کرد: دستگاه‌های نظارتی، امنیتی و انتظامی تا زمان برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، نظارت مستمر و موثر بر سایت‌ها و وب لاگ‌ها و مدیریت هدفمند فضای سایبری، رسانه‌های دیداری، شنیداری و نوشتاری ملی و محلی از طریق توجیه مدیران مسئول و ادمین‌های ذیربط خواهند داشت .

کد خبر 4795912

منبع: مهر

کلیدواژه: دادگستری کرمان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی انتخابات مجلس شورای اسلامی بوشهر مجلس شورای اسلامی ایلام گرگان قزوین بارش برف یاسوج ثبت نام کاندیداها تعطیلی مدارس بیرجند شهرکرد ویروس آنفلوانزا انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۷۰۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی و مسدود شدن ۸۴ صفحه اینستاگرامی هنجار شکن

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر؛ سردار حیدر سوسنی گفت: در یک هفته گذشته همزمان با اجرایی نمودن طرح نور و با هدف سالم سازی فضای مجازی، در پایش شبانه روزی افسران سایبری پلیس فتا استان، بیش از ۸۴ تارنما حاوی محتویات مجرمانه غیراخلاقی و مبتذل که دنبال کننده بالایی نیز داشته، استخراج و برحسب کیفیت جرائم ارتکابی با هماهنگی قضایی، اقدام متناسب قانونی در این خصوص صورت پذیرفت.

وی بیان کرد: همه محتوا‌های مجرمانه هنجارشکن این صفحات اینستاگرامی حذف و تعدادی از ادمین این صفحات که در یکسال اخیر توسط پلیس به آنها جهت رعایت قانون و حفظ هنجار‌های اخلاقی جامعه تذکر داده شده ولی عملکرد مجرمانه آنها در فضای مجازی همچنان استمرار داشت، ضمن مسدودسازی تارنما‌های در اختیار، جهت برخورد و تصمیم گیری قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی استان با تاکید بر احترام به خواسته‌ها و دغدغه‌های مردم خصوصا خانواده‌ها در خصوص سالم سازی فضای مجازی برای حضور فرزندانشان در این حوزه، اعلام داشتند که شناسایی و برخورد قانونی بازدارنده با شبکه‌های سازمان یافته و مجرمینی که بصورت هدفمند اقدام به هنجارشکنی یا انتشار محتوا‌های مبتذل در فضای مجازی می‌نمایند در اولویت ماموریتی پلیس فتا با همکاری مراجع قضایی استان قرار دارد.

دیگر خبرها

  • احترام به قانون، اصل رقابت انتخاباتی است
  • کدام برخورد گشت ارشاد با زنان تذکر رهبری را در پی داشت؟
  • مسدود شدن پنج صفحه مجازی با محتوای غیراخلاقی در زرند
  • همه جرائم انتخاباتی دور اول انتخابات مجلس رسیدگی شدند
  • تایید اعتبارنامه ۶ منتخب مردم گلستان در مجلس توسط هیأت اجرایی
  • ضرورت آگاهی و اطلاع شهروندان از شگرد‌های جدید کلاهبرداری در فضای مجازی
  • صدور کیفرخواست برای تعدادی از متخلفان انتخابات
  • پاکسازی و مسدود شدن ۸۴ صفحه اینستاگرامی هنجار شکن
  • برخورد قضایی با متخلفان انتخاباتی در لرستان
  • پاکسازی و مسدود شدن ۸۴ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در استان بوشهر